Harmadával nőttek a Hyundai eladásai augusztusban


A Hyundai Motor Company nyilvánosságra hozta augusztusi értékesítési eredményeit, amely szerint azok 29,1 százalékkal emelkedtek a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A Hyundai összesen 381 429 autót értékesített augusztus hónapban, míg tavaly augusztusban „csupán” 295 449 darabot sikerült értékesíteniük. Ezzel együtt az év első nyolc hónapjában 15 százalékkal több, 3,13 millió autónál tart a koreai nagyvállalat.


Az igen erős értékesítési növekményt annak ellenére sikerült elérni, hogy a Hyundai 46 ezer szakszervezeti dolgozója magasabb bérek és egyéb juttatások kikényszerítéséhez augusztusban hét alkalommal bénította meg órákra a koreai gyártósorokat. A szakszervezet és a munkáltató továbbra is tárgyalnak a követelésekről, az alapbér emelésén túl többek között a vállalat tavalyi 8 milliárd dolláros profitjának 30 százalékát szeretnék jutalomként megkapni.   

A Hyundai Indiában is szépíteni tudta az elmúlt hónapok gyenge teljesítményét, hiszen augusztusban 11,58 százalékkal több autót adtak el Indiában, mint egy évvel korábban. Az elmúlt hónapban ugyanis összesen 52 319 darab Hyundai modellt értékesítettek, míg tavaly augusztusban 46 886 darabot.


A vállalat hazai eladási eredményei csupán enyhén emelkedtek, hiszen a tavalyi 28 257 darabos augusztus után idén 28 311 autót sikerült értékesíteni. A növekedés nagy részét az exportpiacok hozták, amelyek miatt a tavalyi 18 629 darab helyett idén 28,87 százalékkal több, azaz 24 008 Hyundai modell jutott exportra.

„A nem európai országok kereslete jelentős mértékben növelte a HMIL exporteredményeit, miközben az indiai piac továbbra is nagy nyomás alatt van.” – mondta Rakesh Srivastava, a Hyundai értékesítési és marketing vezetője. „A következő hónapokban is hasonló kihívásokkal nézünk szembe egy makrogazdasági fordulatra várva.” – tette hozzá.


Újabb rekordot hozott az augusztus az Egyesült Államokban, ahol a tavalyihoz képest idén 8 százalékkal több, összesen 66 101 Hyundai fogyott az utolsó nyári hónapban. Ennek 75 százalékát tették ki az Amerikában gyártott modellek, a Santa Fe, a Sonata és az Elantra eladásai, amelyekből összesítve 18 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor. A Santa Fe 79 százalékos növekedéssel vezeti a ranglistát, míg az Elantrából 37 százalékkal ugrott meg az értékesített mennyiség, míg a Sonata iránti továbbra is erős keresletet a gyártási kapacitás korlátai fogják vissza.  

„Gyáraink ismét termelési rekordot értek el augusztusban, így kereskedőink megkönnyebbültek, hiszen egyre több, friss Hyundai modellekkel megpakolt kamion érkezik a kereskedésekhez.” – mondta John Krafcik, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója. „Az elmúlt hónapban a Genesis és az Equus is szépen teljesített, előbbiből 30 százalékkal több fogyott, míg utóbbi értékesítési eredménye a 2014-es új modellnek köszönhetően rekordszintre emelkedett.” 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését