Merész összehasonlító kampány a Hyundai cseh kereskedőinél
A dél-koreai Hyundai Motor szokatlan módját választotta cseh
piaci részesedésének növelésére: a márkakereskedők többsége új Skoda modelleket
kapott.
Dél-Koreában már többször szervezett a Hyundai olyan
akciókat, amelynek során a hazai vásárlók összehasonlíthatják autójukat egy-egy
azonos kategóriájú külföldi modellel. Szeptember elejétől azonban már a Hyundai
49 cseh márkaképviselete közül 40-ben is kiállítják a rivális Skoda márka több modelljét, így az érdeklődők közvetlenül
összehasonlíthatják a Hyundai ix20, i30 és i40 modelljeit a hazai gyártó Rapid és Octavia modelljeivel.
„Az akció célja, hogy vásárlóink első kézből tapasztalhassák
meg és hasonlíthassák össze a cseh piac két legsikeresebb modelljét.” – mondja Milos
Adamek, a Hyundai Motor Czech szóvivője.
A Volkswagen csoporthoz tartozó, cseh gyökerű Skoda Auto
hazájában piacvezető, autói megkérdőjelezhetetlenül uralják a cseh utakat,
viszont a Hyundai márka is egyre nagyobb piaci szerepet tölt be, hiszen a márka
Európának készülő modelljei, köztük az i30 kombi is Csehországban készülnek. A Hyundai
nemrég a második helyen végzett a cseh piacon, megelőzve ezzel a Renault és a
Ford márkákat.
Az 1890-es évekig visszanyúló történelemmel rendelkező Skoda
Auto válaszul „sufniműhelynek” nevezte a Hyundai ultramodern nosovicei
autógyárát.
„Mivel a személyes tapasztalat elengedhetetlen egy olyan
autó esetén, amely nemcsak itt, Csehországban készül, de itt is tervezik, ezért
nagy érdeklődéssel kísérjük figyelemmel a koreai autógyártó helyi vezetésének
azon törekvéseit, amellyel a mi modelljeinket népszerűsítik.” – monta Vitezslav
Pelc, a Skoda Auto szóvivője.
A Hyundai 2008-ban épp az autóipart jelentősen megrázó gazdasági
válság kitörésekor nyitotta meg cseh üzemét, amelynek kisebb, a Skodánál elérhetőbb
árú termékeivel remekül átvészelte a gazdasági visszaesést. „Felszereltségtől
függően a Hyundai i30 modelljei akár 100 ezer koronával is kevesebbe
kerülhetnek, mint a hasonló kategóriás Skoda Octavia.” – mondja Adamek, aki elmondta,
nagy reményeket fűznek ehhez a hagyományosnak korántsem nevezhető kampányhoz. „Azt
reméljük, ez a módszer segíthet még több potenciális ügyfelet becsábítani
kereskedéseinkbe.” – tette hozzá.
Forrás: blogs.wsj.com, auto.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!