Nagy lépés előre - Hyundai i10 1,25i Comfort



Magas és keskeny elődeivel szemben kitűnő formába hozták a Hyundai legkisebb modelljét, az i10 pedig a menettulajdonságok, a kényelem és a gazdaságosság terén is nagy előrelépést jelent.

Csordás Gábor (Autó és Stílus Magazin)


A kilencvenes évek vége óta kínál miniautót a Hyundai, de most először mondhatjuk azt a koreai gyártó legkisebb modelljére, hogy igazán vonzó formát kapott. A márkánál belátták, hogy egy városi kiskocsinak nem feltétlenül kell esetlenül keskenynek és magasnak lennie, az i10 második generációja pedig kimondottan jó kiállású autó lett. Az arányai előnyére változtak: a karosszéria az elődénél nyolc centiméterrel hosszabb, héttel szélesebb és néggyel alacsonyabb lett, a stílusa pedig az európai vevők szemében is sokkal divatosabbá vált. Nem véletlenül, hiszen az autó fejlesztése a Hyundai németországi központjában folyt, Indiából érkező elődjével ellentétben pedig Törökországban gyártják az elmúlt évben modernizált, kétszázezerre növelt éves kapacitású üzemben.


Színes egyéniség

A tapasztalatok szerint a narancssárga színű i10 mindenkinek tetszik, ebben pedig a ragyogó szín és a szimpatikus forma mellett a LED-es nappali menetfénynek is szerepe lehet. Az arányaival pedig annak ellenére nincsen semmi gond, hogy az i10 az alapáras, ma már kicsinek számító 14 colos kerekeken gördül. Már a beszállás előtt tudatosulhat bennünk, hogy sokat fejlődött az autó, a jó fogású távirányító ugyanis egy nagyobb kategóriájú autónál is megállná a helyét. Az utastérben aztán meggyőződhetünk arról, hogy a minőségi ugrás nem csak látszat. Az alapfelszereltségű modell is fekete-bézs belsőt kap, a tesztelt Comfort változathoz pedig narancssárga vagy kék kárpitozás közül választhatunk, ami végképp száműzi a komorságot. A színekből nem csak az ülésekre, hanem az ajtókra, a műszerfalra, de még a szőnyegek szegélyére is jutott. A nagyobb autókat idézi, hogy mind a négy elektromos ablakemelő a vezető kartámaszáról vezérelhető, miközben jó néhány kategóriatársban ehhez a másik ajtóig kell nyújtózkodnunk. Az utastér összeszerelési minősége is példás, noha a műanyagok kivétel nélkül kemények, legalább az ajtóbelsőkre juthatott volna egy kis kárpitozás. A kormánykerék lehetne egy kicsit jobb fogású, és láthatóan hiányoznak róla a rádió és a telefon-kihangosító eredetileg ide tervezett gombjai.


Méretéhez képest tágas

A helykínálat az autó 3,67 méteres hosszát figyelembe véve kiváló, a vékony első üléstámláknak köszönhetően hátul is kényelmesen elférnek akár felnőtt utasok is. 252 literes csomagtartója jó néhány kategóriatársénál nagyobb, a kalaptartót már felhúzza az ajtó, és bár a rakodóperem magas, de a nyílás széles, és a bővítése is egyszerű az alapáron is aszimmetrikusan osztott hátsó támlák előredöntésével. A padló alatt, a pótkerék üregében defektjavító készletet találunk, a szükségpótkerék felára 25 ezer forint.
A vezetőülésben helyet foglalva feltűnhet, hogy az üléspozíció is sokat javult az elődéhez képest, már nem érezzük túl magasnak az ülést. A kormányoszlop csak magasságában állítható, a váltókar viszont továbbra is fent, a középkonzol alján található, így könnyedén elérhető. Az i10-ből jól ki lehet látni, az első ablakoszlopok nem takarnak sokat, és hátul is kicsi a holttér, parkoláskor nincs szükség a feláras tolatóradarra. Pakolóhelyből sokat találunk: az első ajtókban egy, a hátsókban fél literes palackok férnek el, a váltókar előtti és a kézifékkar mögötti rekesz közelében 12 voltos töltőt használhatunk, a két első ülés közé pedig két pohártartó került.


Finoman és fürgén megy

Az i10 kétféle benzinmotorral készül: az alapváltozatot ezer köbcentis, 66 lóerős háromhengeressel szerelik, a tesztelt modellbe viszont az i20-ból ismerős 1,25 literes, 87 lóerős négyhengeres kerül, ami rendkívül fürgévé teszi a 940 kilogrammos kisautót. Már az elindulás előtt feltűnik, milyen csendesen és finoman jár a motor, ez a tulajdonsága pedig később sem változik; ha nem pörgetjük nagyon, sosem válik zavaróvá a hangja. A váltókar könnyen és pontosan jár, a kormánykerék pedig kis erővel forgatható, ami kezdőknek is egyszerűen vezethető autóvá teszi az i10-et. A kategóriához mérten tisztességesen rugózik, az úthibákkal csak a hátsó futóműnek gyűlik meg a baja, a kanyarstabilitása pedig ezekkel a viszonylag keskeny abroncsokkal is megfelelő. Annak ellenére, hogy a legnagyobb nyomatéka csak négyezres fordulaton érhető el, kis fordulatszámnál sem tűnik erőtlennek a motor, könnyű lendületet venni és gyorsan menni a kis Hyundaijal, ami országútra érve sem fogy ki az erőből, a stabilitása és a komfortja pedig ilyenkor is meggyőző marad. A motort a gazdaságossága miatt is dicsérhetjük, hiszen a városi és országúti szakaszokon 5,3 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerre, ami különösen példás annak fényében, milyen jól megy az autó. Nem kérdéses, hogy megéri a 200 ezer forintos felárat a háromhengereshez képest az 1,25 literes motor, ami az eggyel nagyobb kisautók kulturáltságát hozza le a minik közé.


Több a szükségesnél

Biztonsági felszereltsége kifogástalan, hiszen az oldal- és függönylégzsák és ESP mellett a hátsó tárcsafék és a guminyomás-ellenőrző rendszer is szériatartozék, a Life alapmodell viszont 2,5 millió forintért ezen felül csak központi zárat és fedélzeti számítógépet ad, a manuális klímaberendezés felára további 150 ezer forint. A tesztelt Comfort modell 3 049 000 forintos ára viszont már a kategóriában gazdagnak mondható felszereltséget kínál: négy elektromos ablakemelő, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, távirányítós központi zár, légkondicionáló és USB csatlakozós rádió is jár hozzá, a képen látható autóhoz ezeken felül csak a ködfényszóróval kombinált LED-es menetfényt rendelték meg. Pedig lett volna miből válogatni: kulcsnélküli nyitás-indítás, telefon-kihangosító, napfénytető, automata sebességváltó, tempomat, ülésfűtés, sőt, még fűthető bőrkormány is rendelhető a kiskocsihoz. Nem csak ezzel, hanem menettulajdonságaival, kényelmével és takarékosságával is nagy előrelépést jelent elődeihez képest a Hyundai i10, amely ezzel akár az egy kategóriával nagyobb kisautók közt is helyt áll.

Értékelés: 
Vezetés: 4
Utastér: 5
Költségek: 4

Tetszett: Arányos forma, tágas utastér, jó menettulajdonságok, csekély fogyasztás, gazdag felszereltség
Nem tetszett: Kemény anyagok az utastérben

Szerintünk: Feljebb is megállja a helyét

Forrás: Autó és Stílus Magazin 2014. április

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei