Egy feltörekvő naplója – Hyundai i40 kombi tartósteszt


A koreaiak gyorsan tanulnak és egyre jobbak lesznek. A német Auto Bild munkatársai a Hyundai i40 kombiját 100 ezer kilométeres tartósteszten fogták vallatóra.

Mindig magasabb piaci részesedés, egyre jobb helyezések a minőségi statisztikákban. Önálló fejlesztőközpont Németországban, focivébé támogató és még a ralivilágbajnokságba is visszatér – a Hyundai a csúcs felé tör és ehhez Németországba is beveti magát. Nem is csoda, ha az európai kollégák komolyan veszik a feltörekvő koreait.


Ugyanilyen magasak voltak az elvárások, amikor 2012 márciusának végén az új Hyundai i40 kombi begurult az Auto Bild garázsába. A metálkék tartósteszt-alany végül is a Hyundai személyautó kínálatának zászlóshajója, még ha 136 lóerős dízelmotorjával nincs is túlmotorizálva. Ám a német vásárlók pont így akarják ezt az autót. A lépcsőshátú változat a maga hat százalékos értékesítési arányával csak statisztaszerepet játszik. És kevesen szeretnének benzint tankolni. Ez érthető.     


Alacsony gázolajfogyasztásával és hosszú hatótávjával szerzi a Hyundai első barátságos bejegyzéseit a tesztnaplóba. A végére 7,3 literre jön ki a száz kilométerre vetített átlagfogyasztás – ez több, mint a Hyundai által ígért 4,5 liter, de elfogadható egy nagy kombitól, amit azonban a sietős szolgálati sofőrök nem gyakran kíméltek. Ők az i40 rugalmasságát dicsérik – amit a végén a teljesítménymérés is igazol: kerek 100 ezer kilométer után is 143 lóerőt ad le, habár a papírokban csak 136 szerepel. A sofőrök közül sokan kedvelik a Hyundait, de azért szerelmes üzeneteket nem kap a koreai. Néhány tesztpilóta a motort hangosnak ítéli, másokat az alacsony fordulaton jelentkező turbólyuk zavarja. És majdnem mindenki egyetért abban, hogy a komfortos rugózás már egy kicsit túlzás: gyorsan vett sávváltásoknál és mély hullámokban mélyen beleül a rugó, így nem viselkedik olyan kifinomultan, mint néhány feszesebb európai résztvevő.  


A kormányzás számára a precizitás csak egy szó. Kanyargós utakon a vezető kissé érdektelennek érzi magát – ahogyan úgy látszik, a Hyundai fejlesztő is, aki a nagy kombik hangolását végzi a cégnél. Aki hosszú túrákat nyugodtan akar maga mögött tudni, az az i40-nél jó helyen jár. A helykínálat nem zavarja a barátságot, ahogyan az ülések kényelme és a hatékony klímaberendezés sem. így aztán gyorsan szaporodnak a bejegyzések a feltörekvő koreai tesztnaplójában, ám szinte egyáltalán nem tudósítanak technikai problémákról. 


Még az „Eszi az olajat!” horrorüzenet sem ijeszti meg a tesztrészleget, az utánaszámolás után ugyanis kiderül, hogy az autó 9,5 liter motorolajt fogyasztott el százezer kilométer alatt, ami még belefér – 0,1 liter minden ezer kilométerre. Csak a tartósteszt vége felé produkált néhány furcsaságot a koreai kolléga.  



79 ezret mutatott a kilométer-számláló, amikor az egyik első parkolóradar felmondta a szolgálatot. Hatezer kilométerrel később pedig a CD lejátszó adta meg magát, amelynek idegesítő búgó és csilingelő hangjai miatt az egész hifi-navi rendszer kicserélésre került. Pont egy olyan autónál, amit az elektronika hazájában, Koreában raktak össze! 


A két hiba miatt a Hyundai lecsúszott az álomelsőségről, amely ráadásul nem egyedi eset. „Az i40 kombimnak két hibás első parkolóradarja volt” – írja az Auto Bild olvasó Sebastian Munz Ludwigsburgból. És azért hozzáteszi, mennyire elégedett autójával. „Le vagyok nyűgözve…” – írja „…mennyire közel kerültek a koreaiak a német gyártókhoz, ha kidolgozásról és kényelemről van szó.” Ezt mi csak annyival egészítenénk ki: a hosszú távú minőség is példás.


A csomagtérajtó rejtett zugában talált rozsdásodáson, a belső térben talált hullámos takarószöveten és a kopott bőr kormánykeréken kívül semmilyen jele nincs a korai elhasználódásnak. Így aztán a szétszedést követően a Hyundai szerelői ismét összerakták és az utcára küldték az i40-et, hogy a Hyundai autóparkjában gyűjtsön további kilométereket.   

Forrás: autobild.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei