Egy feltörekvő naplója – Hyundai i40 kombi tartósteszt
A koreaiak gyorsan tanulnak és egyre jobbak lesznek. A német
Auto Bild munkatársai a Hyundai i40 kombiját 100 ezer kilométeres tartósteszten
fogták vallatóra.
Mindig magasabb piaci részesedés, egyre jobb helyezések a
minőségi statisztikákban. Önálló fejlesztőközpont Németországban, focivébé támogató
és még a ralivilágbajnokságba is visszatér – a Hyundai a csúcs felé tör és
ehhez Németországba is beveti magát. Nem is csoda, ha az európai kollégák komolyan
veszik a feltörekvő koreait.
Ugyanilyen magasak voltak az elvárások, amikor 2012
márciusának végén az új Hyundai i40 kombi begurult az Auto Bild garázsába. A metálkék
tartósteszt-alany végül is a Hyundai személyautó kínálatának zászlóshajója, még
ha 136 lóerős dízelmotorjával nincs is túlmotorizálva. Ám a német vásárlók pont
így akarják ezt az autót. A lépcsőshátú változat a maga hat százalékos
értékesítési arányával csak statisztaszerepet játszik. És kevesen szeretnének
benzint tankolni. Ez érthető.
Alacsony gázolajfogyasztásával és hosszú hatótávjával szerzi
a Hyundai első barátságos bejegyzéseit a tesztnaplóba. A végére 7,3 literre jön
ki a száz kilométerre vetített átlagfogyasztás – ez több, mint a Hyundai által
ígért 4,5 liter ,
de elfogadható egy nagy kombitól, amit azonban a sietős szolgálati sofőrök nem
gyakran kíméltek. Ők az i40 rugalmasságát dicsérik – amit a végén a
teljesítménymérés is igazol: kerek 100 ezer kilométer után is 143 lóerőt ad le,
habár a papírokban csak 136 szerepel. A sofőrök közül sokan kedvelik a Hyundait,
de azért szerelmes üzeneteket nem kap a koreai. Néhány tesztpilóta a motort
hangosnak ítéli, másokat az alacsony fordulaton jelentkező turbólyuk zavarja. És
majdnem mindenki egyetért abban, hogy a komfortos rugózás már egy kicsit
túlzás: gyorsan vett sávváltásoknál és mély hullámokban mélyen beleül a rugó,
így nem viselkedik olyan kifinomultan, mint néhány feszesebb európai résztvevő.
A kormányzás számára a precizitás csak egy szó. Kanyargós utakon
a vezető kissé érdektelennek érzi magát – ahogyan úgy látszik, a Hyundai
fejlesztő is, aki a nagy kombik hangolását végzi a cégnél. Aki hosszú túrákat
nyugodtan akar maga mögött tudni, az az i40-nél jó helyen jár. A helykínálat
nem zavarja a barátságot, ahogyan az ülések kényelme és a hatékony
klímaberendezés sem. így aztán gyorsan szaporodnak a bejegyzések a feltörekvő koreai
tesztnaplójában, ám szinte egyáltalán nem tudósítanak technikai problémákról.
Még
az „Eszi az olajat!” horrorüzenet sem ijeszti meg a tesztrészleget, az utánaszámolás
után ugyanis kiderül, hogy az autó 9,5 liter motorolajt fogyasztott el százezer
kilométer alatt, ami még belefér – 0,1 liter minden ezer kilométerre. Csak a
tartósteszt vége felé produkált néhány furcsaságot a koreai kolléga.
79 ezret mutatott a kilométer-számláló, amikor az egyik első
parkolóradar felmondta a szolgálatot. Hatezer kilométerrel később pedig a CD
lejátszó adta meg magát, amelynek idegesítő búgó és csilingelő hangjai miatt az
egész hifi-navi rendszer kicserélésre került. Pont egy olyan autónál, amit az
elektronika hazájában, Koreában raktak össze!
A két hiba miatt a Hyundai
lecsúszott az álomelsőségről, amely ráadásul nem egyedi eset. „Az i40 kombimnak
két hibás első parkolóradarja volt” – írja az Auto Bild olvasó Sebastian Munz
Ludwigsburgból. És azért hozzáteszi, mennyire elégedett autójával. „Le vagyok
nyűgözve…” – írja „…mennyire közel kerültek a koreaiak a német gyártókhoz, ha
kidolgozásról és kényelemről van szó.” Ezt mi csak annyival egészítenénk ki: a
hosszú távú minőség is példás.
A csomagtérajtó rejtett zugában talált rozsdásodáson, a
belső térben talált hullámos takarószöveten és a kopott bőr kormánykeréken
kívül semmilyen jele nincs a korai elhasználódásnak. Így aztán a szétszedést
követően a Hyundai szerelői ismét összerakták és az utcára küldték az i40-et,
hogy a Hyundai autóparkjában gyűjtsön további kilométereket.
Forrás: autobild.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!