Autógázos változattal bővült a Hyundai i10 kínálata


2014 áprilisától a legkisebb Hyundai modell palettája tovább bővül: az eddigi benzines változatok mellett mostantól LPG változatban is kapható az i10.  

A gazdaságos változat technikáját már a törökországi Izmitben található gyárban megkapja az i10, így ahogyan a többi modellre, úgy az i10 LPG változatára is kiterjed a gyártó kilométer-korlátozás nélküli ötéves garanciája.  

Aki a Hyundai i10 legújabb változata mellett dönt, az nemcsak az autógáz üzem kedvezőbb költségeinek előnyeit élvezheti, de döntésével a a környezetét is kevésbé terheli. A folyékony petróleumgáz (Liquified Petroleum Gas), azaz ahogyan az autógázt a szakzsargon nevezi, az LPG elégetése során jóval kevesebb károsanyag kerül a légtérbe, mint a hagyományos üzemanyagok esetében. A benzines változattal összevetve az LPG kivitel feleannyi szénhidrogént és részecskét juttat a levegőbe, míg a széndioxid-kibocsátás az 1,0 literes benzineshez viszonyítva 106-ról 104 grammra csökkent.

Gazdaságilag nézve az autógázos kivitel hamar megtérül. Annak ellenére, hogy autógázból nagyjából 20 százalékkal többet igényel az autó, ám ez a jelentősen alacsonyabb üzemanyagár miatt mégis gazdaságossá teszi a befektetést. Az LPG kivitel motorja elhanyagolhatóan gyengébb, teljesítménye 69 helyett 67 lóerő, amely a gyakorlatban alig észrevehető. Az i10 1.0 LPG végsebessége benzinüzemben 155 km/h, míg autógáz-üzemben 153 km/h.


A Hyundai i10 esetében a gázüzem vezérlését a motorvezérlő elektronikába gyárilag beépítették. Ezzel eaz egyedülálló megoldással a gyártó ismét bebizonyította ügyfelei iránti innovációs képességeit, mivel a versenytársak hasonló kiviteleiben a gyáritól elkülönül a gázüzem vezérlése. A gyári megoldás lehetővé teszi, hogy az i10 LPG is tökéletesen alkalmas a fedélzeti diagnosztikai rendszer fogadására.  

Az LPG változat gyártása során a török üzemben nemcsak a teljes technikai előkészítést kapja meg az autó, de egy 27,2 literes autógáztartály is bekerül az i10-be. a speciális acéltartályt helytakarékos módon a pótkerék helyére építik be, amelynek eredményeként a csomagtér mérete 218 literesre csökkent. Az i10 LPG autógáz-üzemben átlagosan 6,5 litert fogyaszt 100 kilométeren, így a hatótávolság eléri a 450 kilométert anélkül, hogy vissza kellene kapcsolni benzinüzemre.

Az autógáz-üzemű jármű a legszigorúbb biztonsági előírásoknak is megfelelnek: számos ütközési- és tűzvizsgálat kimutatta, hogy ezek az autók nem veszélyesebbek, mint hagyományos társaik. Éppen ezért ma már Magyarországon is behajthatnak a parkolóházakba és mélygarázsokba is. A hazai importőr ennek ellenére egyelőre nem tervezi az LPG változat hazai forgalmazását.

Forrás: hyundai-presselounge.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei