Autógázos változattal bővült a Hyundai i10 kínálata
2014 áprilisától a legkisebb Hyundai modell palettája tovább
bővül: az eddigi benzines változatok mellett mostantól LPG változatban is
kapható az i10.
A gazdaságos változat technikáját már a törökországi
Izmitben található gyárban megkapja az i10, így ahogyan a többi modellre, úgy
az i10 LPG változatára is kiterjed a gyártó kilométer-korlátozás nélküli ötéves
garanciája.
Aki a Hyundai i10 legújabb változata mellett dönt, az
nemcsak az autógáz üzem kedvezőbb költségeinek előnyeit élvezheti, de
döntésével a a környezetét is kevésbé terheli. A folyékony petróleumgáz (Liquified
Petroleum Gas), azaz ahogyan az autógázt a szakzsargon nevezi, az LPG elégetése
során jóval kevesebb károsanyag kerül a légtérbe, mint a hagyományos
üzemanyagok esetében. A benzines változattal összevetve az LPG kivitel
feleannyi szénhidrogént és részecskét juttat a levegőbe, míg a
széndioxid-kibocsátás az 1,0 literes benzineshez viszonyítva 106-ról 104 grammra
csökkent.
Gazdaságilag nézve az autógázos kivitel hamar megtérül. Annak
ellenére, hogy autógázból nagyjából 20 százalékkal többet igényel az autó, ám ez
a jelentősen alacsonyabb üzemanyagár miatt mégis gazdaságossá teszi a
befektetést. Az LPG kivitel motorja elhanyagolhatóan gyengébb, teljesítménye 69
helyett 67 lóerő, amely a gyakorlatban alig észrevehető. Az i10 1.0 LPG végsebessége
benzinüzemben 155 km/h ,
míg autógáz-üzemben 153
km/h .
A Hyundai i10 esetében a gázüzem vezérlését a motorvezérlő
elektronikába gyárilag beépítették. Ezzel eaz egyedülálló megoldással a gyártó
ismét bebizonyította ügyfelei iránti innovációs képességeit, mivel a
versenytársak hasonló kiviteleiben a gyáritól elkülönül a gázüzem vezérlése. A gyári
megoldás lehetővé teszi, hogy az i10 LPG is tökéletesen alkalmas a fedélzeti
diagnosztikai rendszer fogadására.
Az LPG változat gyártása során a török üzemben nemcsak a
teljes technikai előkészítést kapja meg az autó, de egy 27,2 literes
autógáztartály is bekerül az i10-be. a speciális acéltartályt helytakarékos
módon a pótkerék helyére építik be, amelynek eredményeként a csomagtér mérete
218 literesre csökkent. Az i10 LPG autógáz-üzemben átlagosan 6,5 litert
fogyaszt 100 kilométeren, így a hatótávolság eléri a 450 kilométert anélkül,
hogy vissza kellene kapcsolni benzinüzemre.
Az autógáz-üzemű jármű a legszigorúbb biztonsági
előírásoknak is megfelelnek: számos ütközési- és tűzvizsgálat kimutatta, hogy
ezek az autók nem veszélyesebbek, mint hagyományos társaik. Éppen ezért ma már
Magyarországon is behajthatnak a parkolóházakba és mélygarázsokba is. A hazai importőr ennek ellenére egyelőre nem tervezi az LPG változat hazai forgalmazását.
Forrás: hyundai-presselounge.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!