A Hyundai Veloster idén is a Nürburgringen bizonyít
A Hyundai Motor Deutchland 2014-ben is versenybe száll és elkötelezettségét
bizonyítva idén is részt vesz a legendás Nürburgring 24 órás versenyén.
A híres-hírhedt „Zöld Pokol”-ban történt tavalyi sikeres
bemutatkozó szezon után a Veloster Turbo az idei 24 órás klasszikus verseny mellett a VLN versenysorozat
néhány futamán is részt vesz. A szériaközeli kupé megépítését és bevetését a
Hyundai Motor Deutchland idén is a Schumann kereskedőház motorsportrészlegére
bízta.
Ahogyan tavaly is, úgy a jelszó idén is: célba érni. Így tudja
ugyanis a Hyundai termékeinek megbízhatóságát és tartósságát demonstrálni, ugyanakkor
a márka ismertségét növelni és a Hyundai modellekhez kötődő érzelmeket
ébreszteni. „Teljes mértékben a kiforrott technikához nyúlunk vissza, amely a
Hyundait híressé tette” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland
vezetője. "Ha a Veloster versenyautónk ugyanolyan megbízhatóan teljesít, mint a
futószalagról legördülő társai, az egy hosszú távú versenyen valódi kincs, amelyre
építhetünk.” Tankolás, fékbetétek, kerekek és sofőrök cseréje – csak ezen okok
miatt állhat ki a versenyautó a boxba.
A tavalyihoz hasonlóan többek között idén is Markus Schrick ül
majd a 2+1 ajtós kupé volánja mögé, aki mellett a csapat tagja még a
Nordschleifét jól ismerő Michael Bohrer, Guido Nauman autós újságíró és a gyors
finnként ismert Rory Penttinen. Miután tavaly a 230 lóerősre erősített Hyundai
Veloster Turbo versenyautó mindössze a negyedik futamán a ROWE DMW 250
mérföldes versenyének 1 600 köbcenti alatti turbómotoros SP2T kategóriáját
megnyerte, idén is hasonló eredményt várnak. „Persze, ezzel a mércét magunk is
magasra helyeztük, de Schumann partnerünk a téli szünetben tovább javította az
autó részleteit, így a sebesség és a tavalyi megbízhatóság még jobbá vált. Így egyértelmű
optimizmussal várjuk már a szezon kezdetét.” – magyarázza Markus Schrick.
A tavalyi év tapasztalataira alapozva javítottak a Hyundai
Veloster Turbo vezethetőségén és csökkentették az autó menetsúlyát. Vékony műanyag
ablakokkal és különösen könnyű akkumulátorral eredményesen fogták fogyókúrára a
kupét. A Nordschleife különleges követelményeihez igazodva alakították át a
Veloster futóművét is. A szériaautó különálló hátsó felfüggesztése helyett a
rugók a versenyautó hátsó tengelyének felfüggesztéseibe költöztek. „Ezzel a
rugóút hosszabbá válik és reményeink szerint így precízebben kanyarodik majd az
autó” – magyarázza Peter Schumann csapatfőnök. A szériaautóhoz képest 44
lóerővel megnövelt teljesítmény aszfaltra juttatásához egy erősebb
differenciálművet is kapott a Hyundai Veloster Turbo.
A Hyundai Motor Deutchland részére készített Veloster
mellett a Schumann Motorsport versenyistálló egy saját fejlesztésű Hyundai
Genesis Coupét is bevet idén. A kereken 440 lóerős kétajtós kupé tömegét
szintén optimalizálták, formáját pedig újabb aerodinamikai elemekkel finomították.
„Reméljük, hogy ezek a módosítások megfelelő irányba mutatnak, de végül
majd csak az első futam után derül ki, jók voltak-e ezek a lépések” – mondja végül
Schumann.
Forrás: hyundai-presselounge.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!