A Hyundai Veloster idén is a Nürburgringen bizonyít


A Hyundai Motor Deutchland 2014-ben is versenybe száll és elkötelezettségét bizonyítva idén is részt vesz a legendás Nürburgring 24 órás versenyén.  

A híres-hírhedt „Zöld Pokol”-ban történt tavalyi sikeres bemutatkozó szezon után a Veloster Turbo az idei 24 órás klasszikus verseny mellett a VLN versenysorozat néhány futamán is részt vesz. A szériaközeli kupé megépítését és bevetését a Hyundai Motor Deutchland idén is a Schumann kereskedőház motorsportrészlegére bízta.


Ahogyan tavaly is, úgy a jelszó idén is: célba érni. Így tudja ugyanis a Hyundai termékeinek megbízhatóságát és tartósságát demonstrálni, ugyanakkor a márka ismertségét növelni és a Hyundai modellekhez kötődő érzelmeket ébreszteni. „Teljes mértékben a kiforrott technikához nyúlunk vissza, amely a Hyundait híressé tette” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője. "Ha a Veloster versenyautónk ugyanolyan megbízhatóan teljesít, mint a futószalagról legördülő társai, az egy hosszú távú versenyen valódi kincs, amelyre építhetünk.” Tankolás, fékbetétek, kerekek és sofőrök cseréje – csak ezen okok miatt állhat ki a versenyautó a boxba.  


A tavalyihoz hasonlóan többek között idén is Markus Schrick ül majd a 2+1 ajtós kupé volánja mögé, aki mellett a csapat tagja még a Nordschleifét jól ismerő Michael Bohrer, Guido Nauman autós újságíró és a gyors finnként ismert Rory Penttinen. Miután tavaly a 230 lóerősre erősített Hyundai Veloster Turbo versenyautó mindössze a negyedik futamán a ROWE DMW 250 mérföldes versenyének 1 600 köbcenti alatti turbómotoros SP2T kategóriáját megnyerte, idén is hasonló eredményt várnak. „Persze, ezzel a mércét magunk is magasra helyeztük, de Schumann partnerünk a téli szünetben tovább javította az autó részleteit, így a sebesség és a tavalyi megbízhatóság még jobbá vált. Így egyértelmű optimizmussal várjuk már a szezon kezdetét.” – magyarázza Markus Schrick.  


A tavalyi év tapasztalataira alapozva javítottak a Hyundai Veloster Turbo vezethetőségén és csökkentették az autó menetsúlyát. Vékony műanyag ablakokkal és különösen könnyű akkumulátorral eredményesen fogták fogyókúrára a kupét. A Nordschleife különleges követelményeihez igazodva alakították át a Veloster futóművét is. A szériaautó különálló hátsó felfüggesztése helyett a rugók a versenyautó hátsó tengelyének felfüggesztéseibe költöztek. „Ezzel a rugóút hosszabbá válik és reményeink szerint így precízebben kanyarodik majd az autó” – magyarázza Peter Schumann csapatfőnök. A szériaautóhoz képest 44 lóerővel megnövelt teljesítmény aszfaltra juttatásához egy erősebb differenciálművet is kapott a Hyundai Veloster Turbo.   


A Hyundai Motor Deutchland részére készített Veloster mellett a Schumann Motorsport versenyistálló egy saját fejlesztésű Hyundai Genesis Coupét is bevet idén. A kereken 440 lóerős kétajtós kupé tömegét szintén optimalizálták, formáját pedig újabb aerodinamikai elemekkel finomították. „Reméljük, hogy ezek a módosítások megfelelő irányba mutatnak, de végül majd csak az első futam után derül ki, jók voltak-e ezek a lépések” – mondja végül Schumann.  

Forrás: hyundai-presselounge.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei