Elégedettebbek a Hyundai cseh dolgozói munkáltatójukkal
Tavaly októberben közvélemény-kutatást végeztek a Hyundai
nosovicei gyárában, amelynek során a dolgozók elégedettségét mérték fel.
A nemrég nyilvánosságra hozott eredmény szerint a HMMC
munkavállalóinak 61 százaléka, azaz 1 553 személy vett részt a felmérésben,
amelynek fő célja az volt, hogy a legutóbb 2011-ben megkérdezettek véleménye
mennyire változott az elmúlt két év során.
A HMMC-vel szembeni általános elégedettség nőtt az elmúlt
két évben, hiszen a megkérdezettek 74 százaléka kifejezte elégedettségét, amely
16 százalékos növekedést jelent. 87 százalékuk másoknak is ajánlaná
munkahelyként a Hyundai cseh üzemét, amelynek indoka legtöbbször a munkahely
biztonsága és a fizetés. Az a 13 százalék, amely nem ajánlaná a HMMC-t,
általában a munkahelyet közvetítő ügynökségek miatt nem tenné ezt.
A válaszadók
46 százaléka elégedett a Hyundai saját alkalmazottaihoz való hozzáállásával,
míg 23 százalékuk kifejezetten elégedetlen ezzel, ám még ezzel együtt is javult
a helyzet, hiszen 2011-ben csupán 30 százalékuk volt elégedett és ugyanennyien
voltak elégedetlenek a hozzáállással. A 2011-es felméréshez képest 21
százalékkal többen, a csapattagok 55 százaléka mondta azt, hogy a HMMC-nél
kapott fizetése jobb, mint a közvetlen környezetükben található egyéb üzemekben,
míg 15 százalékkal kevesebben, a válaszadók 16 százaléka ezzel nem értenek
egyet.
A munkabiztonság tekintetében a dolgozók 73 százaléka
szerint biztonságos a Hyundai cseh üzeme, csupán 6 százalékuk szerint viszont
nem az. Az eredmény is tükrözi a HMMC elmúlt két évében megtett biztonsági
előírásainak és intézkedéseinek hatékonyságát, amelynek eredményeként az üzem
megkapta a Biztonságos Vállalat OHSAS minősítését. A dolgozók 71 százaléka
elégedett a munkaidő hosszával, míg 11 százalékuk nem. A munkavállalók között gyakran
vitatott téma a kapott étkezés minősége. A korábbi felméréshez képest 9
százalékkal többen, a válaszolók 25 százaléka pozitív, míg 49 százalékuk
negatív véleményt fogalmazott meg ezzel kapcsolatban, ez utóbbi 12 százalékos
csökkenést mutat.
A HMMC kommunikációjával a dolgozók 47 százaléka elégedett,
amely 15 százalékos emelkedést jelent 2011-hez képest, míg 15 százalékuk
elégedetlen, ami 13 százalékos csökkenést mutat. Az egyik kérdés arra
vonatkozott, mely csatornát használják a munkavállalók egy kérdés
megválaszolásában, vagy információk megszerzésére. 2011-hez viszonyítva az
egyik legnagyobb előrelépés a munkavállalók és főnökeik közötti viszonyban
történt. A közvetlen kapcsolat mögött a második leggyakrabban használt eszköz a
Kérdések és Javaslatok doboza. Míg 2011-ben a válaszadók csupán 16 százaléka
vélte a koreai kollégákkal folytatott kommunikációt hatékonynak, addig tavaly
már 24 százalékuk gondolta ugyanezt. 21 százalékuk továbbra is nehézkesnek
ítélte ezt, ám bíztató, hogy két éve még 49 százalékuk nyilatkozott erről
negatívan. A legtöbb panasz a koreaiak felsőbbrendűsége, hiányos nyelvtudása és
az információk megosztásának hiánya miatt érkezik.
Összességében elmondható, hogy a 2013-as elégedettségi felmérésben
már sokkal többen voltak hajlandóak kinyilvánítani véleményüket, mint két évvel
korábban. Számos területen történt több-kevesebb előrelépés, amely örömteli, ám
a kritikus faktor még mindig a morva-sziléziai vidék bizonytalan gazdasági
helyzete. Pontosan emiatt az eredmények további javítására tesznek lépéseket a
gyár felelősei, hiszen még mindig vannak olyan területek, ahol szükség van
fejlesztésre.
Forrás: hyundai-motor.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!