Elégedettebbek a Hyundai cseh dolgozói munkáltatójukkal


Tavaly októberben közvélemény-kutatást végeztek a Hyundai nosovicei gyárában, amelynek során a dolgozók elégedettségét mérték fel.

A nemrég nyilvánosságra hozott eredmény szerint a HMMC munkavállalóinak 61 százaléka, azaz 1 553 személy vett részt a felmérésben, amelynek fő célja az volt, hogy a legutóbb 2011-ben megkérdezettek véleménye mennyire változott az elmúlt két év során.

A HMMC-vel szembeni általános elégedettség nőtt az elmúlt két évben, hiszen a megkérdezettek 74 százaléka kifejezte elégedettségét, amely 16 százalékos növekedést jelent. 87 százalékuk másoknak is ajánlaná munkahelyként a Hyundai cseh üzemét, amelynek indoka legtöbbször a munkahely biztonsága és a fizetés. Az a 13 százalék, amely nem ajánlaná a HMMC-t, általában a munkahelyet közvetítő ügynökségek miatt nem tenné ezt. 


A válaszadók 46 százaléka elégedett a Hyundai saját alkalmazottaihoz való hozzáállásával, míg 23 százalékuk kifejezetten elégedetlen ezzel, ám még ezzel együtt is javult a helyzet, hiszen 2011-ben csupán 30 százalékuk volt elégedett és ugyanennyien voltak elégedetlenek a hozzáállással. A 2011-es felméréshez képest 21 százalékkal többen, a csapattagok 55 százaléka mondta azt, hogy a HMMC-nél kapott fizetése jobb, mint a közvetlen környezetükben található egyéb üzemekben, míg 15 százalékkal kevesebben, a válaszadók 16 százaléka ezzel nem értenek egyet.

A munkabiztonság tekintetében a dolgozók 73 százaléka szerint biztonságos a Hyundai cseh üzeme, csupán 6 százalékuk szerint viszont nem az. Az eredmény is tükrözi a HMMC elmúlt két évében megtett biztonsági előírásainak és intézkedéseinek hatékonyságát, amelynek eredményeként az üzem megkapta a Biztonságos Vállalat OHSAS minősítését. A dolgozók 71 százaléka elégedett a munkaidő hosszával, míg 11 százalékuk nem. A munkavállalók között gyakran vitatott téma a kapott étkezés minősége. A korábbi felméréshez képest 9 százalékkal többen, a válaszolók 25 százaléka pozitív, míg 49 százalékuk negatív véleményt fogalmazott meg ezzel kapcsolatban, ez utóbbi 12 százalékos csökkenést mutat.


A HMMC kommunikációjával a dolgozók 47 százaléka elégedett, amely 15 százalékos emelkedést jelent 2011-hez képest, míg 15 százalékuk elégedetlen, ami 13 százalékos csökkenést mutat. Az egyik kérdés arra vonatkozott, mely csatornát használják a munkavállalók egy kérdés megválaszolásában, vagy információk megszerzésére. 2011-hez viszonyítva az egyik legnagyobb előrelépés a munkavállalók és főnökeik közötti viszonyban történt. A közvetlen kapcsolat mögött a második leggyakrabban használt eszköz a Kérdések és Javaslatok doboza. Míg 2011-ben a válaszadók csupán 16 százaléka vélte a koreai kollégákkal folytatott kommunikációt hatékonynak, addig tavaly már 24 százalékuk gondolta ugyanezt. 21 százalékuk továbbra is nehézkesnek ítélte ezt, ám bíztató, hogy két éve még 49 százalékuk nyilatkozott erről negatívan. A legtöbb panasz a koreaiak felsőbbrendűsége, hiányos nyelvtudása és az információk megosztásának hiánya miatt érkezik.

Összességében elmondható, hogy a 2013-as elégedettségi felmérésben már sokkal többen voltak hajlandóak kinyilvánítani véleményüket, mint két évvel korábban. Számos területen történt több-kevesebb előrelépés, amely örömteli, ám a kritikus faktor még mindig a morva-sziléziai vidék bizonytalan gazdasági helyzete. Pontosan emiatt az eredmények további javítására tesznek lépéseket a gyár felelősei, hiszen még mindig vannak olyan területek, ahol szükség van fejlesztésre.

Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei