Legyőzte legnagyobb riválisát a Hyundai i10
Drága, de jó – ezen recept alapján nyerte az eddigi
összehasonlításokat a Volkswagen Up, ám most itt a Hyundai i10, amely jó és olcsó.
Sokáig a Toyotára figyelt mindenki, ám mostanra a Hyundai került
a figyelem középpontjába – Martin Winterkorn, a VW főnöke már 2011-ben
figyelmeztetett a feltörekvő koreaiakra. Jóslata mostanra valósággá vált,
hiszen az új Hyundai i10 az Auto Bild összehasonlító tesztjében legyőzte a
Volkswagen Up modellt. Meglepetés, sokak számára szenzáció, de mindenesetre az
év legizgalmasabb tesztje.
Az i10 nagyon aranyos, amit a babakék fényezés még tovább
hangsúlyoz. Mellette az Up komolynak és szigorúnak hat, ami alapján sokan
automatikusan érettebbnek is gondolják. Ez azonban hibás következtetés, hiszen
már az ülőpróba alapján kijelenthető, hogy az i10 is teljes értékű autó. a
térkínálat nem rosszabb, mint az Up belterében, négy felnőtt kényelmesen elfér,
miközben csomagjaikat is el tudják helyezni a csomagtérben. Az ülések is
meggyőzőek, elég nagyok és kényelmesen tömöttek.
Az i10-hez hasonlóan a kis VW-ban
is csak magasságban állítható a kormánykerék, viszont még óriások sem érzik
kényelmetlennek a vezetési helyzetet. A Hyundai minőségérzete egyszerűségével
együtt is tetszetős, miközben a High Up szintű Volkswagen olyan extrákkal
vakít, mint a zongoralakk betét, a digitális rádió és a Citystop névre keresztelt
vészfékezési rendszer. Ilyen kiegészítők az Hyundai i10-hez nem érhetőek el.
Helyette a kis Hyundai ésszerű felszereltségébe olyan
praktikus részletek is bekerültek, amelyek a Volkswagennél a túlzott spórolás
áldozatává váltak. Az i10-ben az összes oldalablak elektromosan mozgatható,
amelyet a vezetőoldali ajtóról a sofőr is irányíthat – a Volkswagennél a
mindkét első ajtón csak azt az üveget lehet vezérelni, hátulra pedig csak
kitámasztható ablakok jutottak. Ez egy négyajtós esetében abszurd. De nem ez az
egyetlen ilyen részlet: az Upban nincs csomagtér-világítás, a kalaptartót nem
emelik zsinórok a magasba, hanem kézzel kell azt megtenni, a tanksapka pedig
csak kulccsal nyitható.
Oké, itt a Hyundai is mutat némi hátrányt, hiszen a
tanksapka ajtaját egy kis karral nyithatjuk ki, ami ráadásul a bal oldalon van –
akinek kifogy az üzemanyaga és kannából tölti fel a tartályt, annak az úton
kell állnia. Eddig azonban nem kell eljutni, hiszen mindkét csöppség jóval hat
liter alatt fogyaszt, ami több mint 600 kilométeres hatótávot jelent az
egyébként hosszabb távokra is kiváló autóktól. A vidáman vicsorgó háromhengeres
motorjával a Hyundai kissé ugyan hangosabb, mint az ugyancsak háromhengeres Up,
ám mindkettővel könnyedén lehet tartani a 150 km/órás tempót is.
Közben az i10 kevéssel több lóereje (67 és 60 LE) miatt
élénkebbnek hat, de azért nem húz el nagyon. Mondjuk inkább úgy: az i10 és az
Up is kellőképpen motorizált, de nem izgalmas és nem is sportos. A futóműből is
hiányoznak a sportos gének, ami azonban nem zavaró. Éppen ellenkezőleg. A megbízható
és stabilan rugózó német feladja a leckét és akár egy kategóriával magasabb
modellekkel is fel tudná venni a versenyt.
Gyors egymásutánban érkező kanyarok ugyan hamar ki tudják
hozni a sodrából a kis törpét és a bukkanókon is idegesen pattog keresztül, ám
az Up a mindennapi használatban kiegyensúlyozottságot közvetít. Örvendetes és eddig egyáltalán nem magától
értetődő, de a Hyundai sem rosszabb! A rugók lágyabb beállításával kivasalja az
átlagos úthibákat, csak a nagyobb kráterek és a teljes terhelés tudja kihozni a
jó ritmusból.
Az új i10 lépéshibák nélkül küzdötte le a kikerülési és
irányváltási manővereket. Az alapfelszereltséghez tartozó ESP segítségével mind
az Up, mind az i10 stabilan követi az utat, a vakmerőbb pilótákat is célba juttatva.
És ha valaki mégis abba a hibába esne, hogy kanyarművésznek képzeli magát,
akkor az Up kicsit direktebb kormánya mögött nagyobb élvezetet talál.
Járuljunk a pénztárhoz. A High Up négyajtósként (480 euró)
start-stop rendszerrel (400 euró) a kis Volkswagen tényleg 13 480 euróba
kerül Németországban. A finom Trend felszereltséggel, alapként adott négy
oldalajtajával és start-stop rendszerével az i10-ért csak 11 820 eurót
kérnek. Ehhez jön még a Hyundai ötéves garanciacsomagja, amellyel szemben a VW
szegényes két éve áll. Ezzel pedig a kis Hyundai a zsebében tudhatja a
győzelmet. Winterkonrnnak pedig még jobban figyelnie kellene a koreaiakra.
Hazai helyzet:
A cikk írásakor a Volkswagen Up High Up felszereltségű négyajtós
változata 3 180 630,- Ft-ba kerül, amihez a konfigurátor szerint a
cikkben szereplő start-stop rendszer nem is rendelhető. A motorleállító
rendszerrel (135 ezer Ft) ellátott i10 1,0 Comfort ára 2 984 000,- Ft.
Ugyan a német 14 százalékos árelőny idehaza 6 százalékra zsugorodik, azonban
még így is jutányosabb az i10-ért kért összeg, nem is beszélve a fent is
megemlített nagyvonalúbb garanciális feltételekről.
Forrás: autobild.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!