Legyőzte legnagyobb riválisát a Hyundai i10


Drága, de jó – ezen recept alapján nyerte az eddigi összehasonlításokat a Volkswagen Up, ám most itt a Hyundai i10, amely jó és olcsó.

Sokáig a Toyotára figyelt mindenki, ám mostanra a Hyundai került a figyelem középpontjába – Martin Winterkorn, a VW főnöke már 2011-ben figyelmeztetett a feltörekvő koreaiakra. Jóslata mostanra valósággá vált, hiszen az új Hyundai i10 az Auto Bild összehasonlító tesztjében legyőzte a Volkswagen Up modellt. Meglepetés, sokak számára szenzáció, de mindenesetre az év legizgalmasabb tesztje.



Az i10 nagyon aranyos, amit a babakék fényezés még tovább hangsúlyoz. Mellette az Up komolynak és szigorúnak hat, ami alapján sokan automatikusan érettebbnek is gondolják. Ez azonban hibás következtetés, hiszen már az ülőpróba alapján kijelenthető, hogy az i10 is teljes értékű autó. a térkínálat nem rosszabb, mint az Up belterében, négy felnőtt kényelmesen elfér, miközben csomagjaikat is el tudják helyezni a csomagtérben. Az ülések is meggyőzőek, elég nagyok és kényelmesen tömöttek. 


Az i10-hez hasonlóan a kis VW-ban is csak magasságban állítható a kormánykerék, viszont még óriások sem érzik kényelmetlennek a vezetési helyzetet. A Hyundai minőségérzete egyszerűségével együtt is tetszetős, miközben a High Up szintű Volkswagen olyan extrákkal vakít, mint a zongoralakk betét, a digitális rádió és a Citystop névre keresztelt vészfékezési rendszer. Ilyen kiegészítők az Hyundai i10-hez nem érhetőek el.


Helyette a kis Hyundai ésszerű felszereltségébe olyan praktikus részletek is bekerültek, amelyek a Volkswagennél a túlzott spórolás áldozatává váltak. Az i10-ben az összes oldalablak elektromosan mozgatható, amelyet a vezetőoldali ajtóról a sofőr is irányíthat – a Volkswagennél a mindkét első ajtón csak azt az üveget lehet vezérelni, hátulra pedig csak kitámasztható ablakok jutottak. Ez egy négyajtós esetében abszurd. De nem ez az egyetlen ilyen részlet: az Upban nincs csomagtér-világítás, a kalaptartót nem emelik zsinórok a magasba, hanem kézzel kell azt megtenni, a tanksapka pedig csak kulccsal nyitható. 


Oké, itt a Hyundai is mutat némi hátrányt, hiszen a tanksapka ajtaját egy kis karral nyithatjuk ki, ami ráadásul a bal oldalon van – akinek kifogy az üzemanyaga és kannából tölti fel a tartályt, annak az úton kell állnia. Eddig azonban nem kell eljutni, hiszen mindkét csöppség jóval hat liter alatt fogyaszt, ami több mint 600 kilométeres hatótávot jelent az egyébként hosszabb távokra is kiváló autóktól. A vidáman vicsorgó háromhengeres motorjával a Hyundai kissé ugyan hangosabb, mint az ugyancsak háromhengeres Up, ám mindkettővel könnyedén lehet tartani a 150 km/órás tempót is.  


Közben az i10 kevéssel több lóereje (67 és 60 LE) miatt élénkebbnek hat, de azért nem húz el nagyon. Mondjuk inkább úgy: az i10 és az Up is kellőképpen motorizált, de nem izgalmas és nem is sportos. A futóműből is hiányoznak a sportos gének, ami azonban nem zavaró. Éppen ellenkezőleg. A megbízható és stabilan rugózó német feladja a leckét és akár egy kategóriával magasabb modellekkel is fel tudná venni a versenyt.  


Gyors egymásutánban érkező kanyarok ugyan hamar ki tudják hozni a sodrából a kis törpét és a bukkanókon is idegesen pattog keresztül, ám az Up a mindennapi használatban kiegyensúlyozottságot közvetít.  Örvendetes és eddig egyáltalán nem magától értetődő, de a Hyundai sem rosszabb! A rugók lágyabb beállításával kivasalja az átlagos úthibákat, csak a nagyobb kráterek és a teljes terhelés tudja kihozni a jó ritmusból. 


Az új i10 lépéshibák nélkül küzdötte le a kikerülési és irányváltási manővereket. Az alapfelszereltséghez tartozó ESP segítségével mind az Up, mind az i10 stabilan követi az utat, a vakmerőbb pilótákat is célba juttatva. És ha valaki mégis abba a hibába esne, hogy kanyarművésznek képzeli magát, akkor az Up kicsit direktebb kormánya mögött nagyobb élvezetet talál.   


Járuljunk a pénztárhoz. A High Up négyajtósként (480 euró) start-stop rendszerrel (400 euró) a kis Volkswagen tényleg 13 480 euróba kerül Németországban. A finom Trend felszereltséggel, alapként adott négy oldalajtajával és start-stop rendszerével az i10-ért csak 11 820 eurót kérnek. Ehhez jön még a Hyundai ötéves garanciacsomagja, amellyel szemben a VW szegényes két éve áll. Ezzel pedig a kis Hyundai a zsebében tudhatja a győzelmet. Winterkonrnnak pedig még jobban figyelnie kellene a koreaiakra.  


Hazai helyzet:

A cikk írásakor a Volkswagen Up High Up felszereltségű négyajtós változata 3 180 630,- Ft-ba kerül, amihez a konfigurátor szerint a cikkben szereplő start-stop rendszer nem is rendelhető. A motorleállító rendszerrel (135 ezer Ft) ellátott i10 1,0 Comfort ára 2 984 000,- Ft. Ugyan a német 14 százalékos árelőny idehaza 6 százalékra zsugorodik, azonban még így is jutányosabb az i10-ért kért összeg, nem is beszélve a fent is megemlített nagyvonalúbb garanciális feltételekről.  

Forrás: autobild.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei