A Namyang fejlesztőközpont a Hyundai fejlődésének bölcsője
A Hyundai nemrég betekintést engedett koreai
fejlesztőközpontjába, ahol a látogatók megbizonyosodhattak arról, hogy a vállalat mindent megtesz azért, hogy megőrizze vezető pozícióját az autógyártók között.
Mong-koo Chung, a Hyundai Motor Group nemrég hangsúlyozta az
innovatív dizájn és technológia fontosságát, amely elengedhetetlenül szükséges
ahhoz, hogy márka az első öt legnagyobb autógyártó között maradhasson. Ezt szem
előtt tartva a csoport kibővítette kutató-fejlesztő központjait az elmúlt
években, amelyek között a Namyang központ vezető szerepet játszik az új
modellek kifejlesztésében. Itt fejlesztették ki azokat a nemrég bemutatott
autókat, amelyek a márka jövőbeli irányát mutatják, így ebben a létesítményben
született a vadonatúj Genesis luxuslimuzin, a Sonata, vagy éppen a Kia Soul
elektromos változata is.
A központba érkezőt első pillanatban lenyűgözi a létesítmény
elképesztő mérete. A médiaeseményekre érkező riportereket és a dolgozókat buszok
szállítják az egyik kerületből a másikba. A Szöultól 40 kilométerre délnyugatra
fekvő központot 1993-ban egy 3,47 millió négyzetméteres, tengertől
visszahódított területre építették. A Namyang fejlesztőbázis 2003 óta játszik
kulcsfontosságú szerepet, miután a Hyundai Motor ulsani és a Kia Motors Sohari
fejlesztőközpontja ide költözött.
A terület több kerületre oszlik, amelynek legnagyobb egységei
a formatervezői, mérnöki, motorfejlesztő és a tesztelési részlegek, amelyekben
mintegy 10 ezer mérnököt és tervezőt foglalkoztatnak.
A központban nagyon szigorúak a biztonsági intézkedések,
hiszen új, még kereskedelmi forgalomba nem került modelleket és technológiákat
fejlesztenek itt. Minden látogatónak ragasztótapaszt kell tennie fényképezőgépeire
és mobiljaira, a kamerákat pedig le kell adni a látogatás megkezdésekor.
A csoport egyik legradikálisabb változása az innovatív
formaterv kialakítása, új kinézetet adva a legújabb modelleknek. Az elnök
nemrég innovatív formaterv kidolgozását sürgette, amely passzol a járművek
által nyújtott teljesítményhez. A Hyundai Motor például nemrég felfrissítette
formatervezési irányzatát és Folyékony Szobrászat 2.0 néven új irányba tereli megjelenő
modelljeinek formavilágát.
Ezt előbb a tavaly novemberben bemutatott új Genesis esetén
alkalmazta a gyártó, ezt követte a nemrég megjelent hetedik generációs Sonata. Ám
a frissített dizájnhoz illeszkedő legjobb vezetési teljesítmény elérése
érdekében a bemutatás előtt különböző teszteken vizsgáztak ezek az új modellek.
Amikor például a bemutató előtt, március 4-én az újságírók megismerhették az új
Sonatát, a vállalat az 1999-ben 45 milliárd wonból megépített hatalmas szélcsatornában
mutatta be a modell áramvonalasságát.
„A teszteken keresztül javíthatjuk az aerodinamikát és
méréseket végezhetünk azért, hogy csökkenthessük a jármű utasterében nagy
tempónál hallható szélzajt” – mondja Don-bum Kim, az Aerodinamikai
Fejlesztőcsapat vezető mérnöke. „Ebben a kamrában egy óriási turbina akár 200
km/órás szelet is tud generálni.”
A vállalat emellett arra is ügyel, hogy új járműveinek
biztonsága is megfelelő legyen, amelynek érdekében nagyobb arányban használnak
fel nagy szilárdságú acélt az új modellek esetében. Az új Genesis és Sonata
esetén a gyártó büszkén kihangsúlyozza, hogy ezeknél az autóknál drasztikusan
növelték a nagyszilárdságú acélok arányát, amellyel az autók jóval gazdaságosabbak,
biztonságosabbak és stabilabbak.
„A csökkentett tömeg és a nagyszilárdságú acéllal
megerősített fejlett szerkezetnek kevesebb üzemanyagra van szüksége, miközben a
stabilitás is fokozódik” – mondja Chung-yul Hwang alelnök. Hozzátette, a kettős
felfújódású légzsákokkal együtt a Sonata osztályának legbiztonságosabb
képviselője.
A biztonsági színvonal demonstrálására a sajtókonferencia
után az autógyártó egy ütközési tesztet is végrehajtott a biztonsági
létesítményben. A frontális ütközés során a vadonatúj Sonata egy példányát 64
km/órás sebességgel küldték a betonfalnak, amelynek során az autó első része
részben összegyűrődött és a vezetőülésben ülő bábú sértetlennek látszott.
A Hyundai munkatársai büszkén jelentették ki, hogy a Sonata „jó”
minősítést szerzett számos különböző törésteszten, miközben az olyan nagynevű
konkurensek, mint a Toyota Camry és a Volkswagen Passat néhány teszten „elfogadható”
vagy „gyenge” minősítést kaptak. „Az utastér biztonságára koncentráltunk
elsősorban. Emellett növeltük az új Sonata oldalütközési biztonságát is” –
mondta Hee-won Yang, a Járműstruktúra részleg igazgatója.
Nyilvánvaló, hogy a vállalat házon belüli technológiai
merészsége áll a Hyundai jelenlegi sikertörténete hátterében, ám a törekvés nem
áll meg itt. Most arra készülnek, hogy jövőbeli agresszív támadásukkal
kerüljenek az iparág élére, ezért forrásainak jelentős hányadát fordítják
következő generációs anyagok és jövőbeli autók kialakítására.
„Ahogyan a világ különböző környezeti válságokon megy
keresztül, a globális autógyártók egymással versengve fejlesztik környezetbarát
autóikat, amely kritikus a túlélés szempontjából” – mondta Ki-sang Lee, a
létesítmény ECO Technológiai központjának alelnöke a Kia Soul EV premierjén. „Új
környezetbarát technológia és anyagok kifejlesztésével vezetővé válhatunk az
autógyártók között.”
Az első elektromos modelljét 1986-ban elkészítő Hyundai
fennállása során számos hibrid, elektromos és üzemanyagcellás modellt fejlesztett
eddig. Ezek közül a Soul EV lesz az első olyan elektromos autó, amelyet áprilistól
kereskedelmi forgalomban is árusítanak Dél-Koreában és a harmadik negyedévtől az
Egyesült Államokban is. Az elektromos modellek mellett a Hyundai az
üzemanyagcellás modellek fejlesztésére is odafigyel, amelynek eredményeként a
gyártó a világon elsőként kezdte meg a Tucson Fuel Cell modell sorozatgyártását
és értékesítését. Nemrég ezt a modellt a Los Angelesi Autószalonon az Egyesült
Államoknak is bemutatták, ahol idén tavasztól már árusítják az autót.
A központban tett látogatást követően világossá vált, hogy
az autóipari csoport erőfeszítései a közeljövőben beérnek, amelynek során az eddigi
értékarányos képet az exkluzivitás veheti át. Egyszerűbben kifejezve: izgalmas
dolgok következnek ezután.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!