A Namyang fejlesztőközpont a Hyundai fejlődésének bölcsője


A Hyundai nemrég betekintést engedett koreai fejlesztőközpontjába, ahol a látogatók megbizonyosodhattak arról, hogy a vállalat mindent megtesz azért, hogy megőrizze vezető pozícióját az autógyártók között.

Mong-koo Chung, a Hyundai Motor Group nemrég hangsúlyozta az innovatív dizájn és technológia fontosságát, amely elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy márka az első öt legnagyobb autógyártó között maradhasson. Ezt szem előtt tartva a csoport kibővítette kutató-fejlesztő központjait az elmúlt években, amelyek között a Namyang központ vezető szerepet játszik az új modellek kifejlesztésében. Itt fejlesztették ki azokat a nemrég bemutatott autókat, amelyek a márka jövőbeli irányát mutatják, így ebben a létesítményben született a vadonatúj Genesis luxuslimuzin, a Sonata, vagy éppen a Kia Soul elektromos változata is.


A központba érkezőt első pillanatban lenyűgözi a létesítmény elképesztő mérete. A médiaeseményekre érkező riportereket és a dolgozókat buszok szállítják az egyik kerületből a másikba. A Szöultól 40 kilométerre délnyugatra fekvő központot 1993-ban egy 3,47 millió négyzetméteres, tengertől visszahódított területre építették. A Namyang fejlesztőbázis 2003 óta játszik kulcsfontosságú szerepet, miután a Hyundai Motor ulsani és a Kia Motors Sohari fejlesztőközpontja ide költözött.

A terület több kerületre oszlik, amelynek legnagyobb egységei a formatervezői, mérnöki, motorfejlesztő és a tesztelési részlegek, amelyekben mintegy 10 ezer mérnököt és tervezőt foglalkoztatnak.


A központban nagyon szigorúak a biztonsági intézkedések, hiszen új, még kereskedelmi forgalomba nem került modelleket és technológiákat fejlesztenek itt. Minden látogatónak ragasztótapaszt kell tennie fényképezőgépeire és mobiljaira, a kamerákat pedig le kell adni a látogatás megkezdésekor.  


A csoport egyik legradikálisabb változása az innovatív formaterv kialakítása, új kinézetet adva a legújabb modelleknek. Az elnök nemrég innovatív formaterv kidolgozását sürgette, amely passzol a járművek által nyújtott teljesítményhez. A Hyundai Motor például nemrég felfrissítette formatervezési irányzatát és Folyékony Szobrászat 2.0 néven új irányba tereli megjelenő modelljeinek formavilágát.  

Ezt előbb a tavaly novemberben bemutatott új Genesis esetén alkalmazta a gyártó, ezt követte a nemrég megjelent hetedik generációs Sonata. Ám a frissített dizájnhoz illeszkedő legjobb vezetési teljesítmény elérése érdekében a bemutatás előtt különböző teszteken vizsgáztak ezek az új modellek. Amikor például a bemutató előtt, március 4-én az újságírók megismerhették az új Sonatát, a vállalat az 1999-ben 45 milliárd wonból megépített hatalmas szélcsatornában mutatta be a modell áramvonalasságát.  


„A teszteken keresztül javíthatjuk az aerodinamikát és méréseket végezhetünk azért, hogy csökkenthessük a jármű utasterében nagy tempónál hallható szélzajt” – mondja Don-bum Kim, az Aerodinamikai Fejlesztőcsapat vezető mérnöke. „Ebben a kamrában egy óriási turbina akár 200 km/órás szelet is tud generálni.”


A vállalat emellett arra is ügyel, hogy új járműveinek biztonsága is megfelelő legyen, amelynek érdekében nagyobb arányban használnak fel nagy szilárdságú acélt az új modellek esetében. Az új Genesis és Sonata esetén a gyártó büszkén kihangsúlyozza, hogy ezeknél az autóknál drasztikusan növelték a nagyszilárdságú acélok arányát, amellyel az autók jóval gazdaságosabbak, biztonságosabbak és stabilabbak.  


„A csökkentett tömeg és a nagyszilárdságú acéllal megerősített fejlett szerkezetnek kevesebb üzemanyagra van szüksége, miközben a stabilitás is fokozódik” – mondja Chung-yul Hwang alelnök. Hozzátette, a kettős felfújódású légzsákokkal együtt a Sonata osztályának legbiztonságosabb képviselője.   

A biztonsági színvonal demonstrálására a sajtókonferencia után az autógyártó egy ütközési tesztet is végrehajtott a biztonsági létesítményben. A frontális ütközés során a vadonatúj Sonata egy példányát 64 km/órás sebességgel küldték a betonfalnak, amelynek során az autó első része részben összegyűrődött és a vezetőülésben ülő bábú sértetlennek látszott.   


A Hyundai munkatársai büszkén jelentették ki, hogy a Sonata „jó” minősítést szerzett számos különböző törésteszten, miközben az olyan nagynevű konkurensek, mint a Toyota Camry és a Volkswagen Passat néhány teszten „elfogadható” vagy „gyenge” minősítést kaptak. „Az utastér biztonságára koncentráltunk elsősorban. Emellett növeltük az új Sonata oldalütközési biztonságát is” – mondta Hee-won Yang, a Járműstruktúra részleg igazgatója.     


Nyilvánvaló, hogy a vállalat házon belüli technológiai merészsége áll a Hyundai jelenlegi sikertörténete hátterében, ám a törekvés nem áll meg itt. Most arra készülnek, hogy jövőbeli agresszív támadásukkal kerüljenek az iparág élére, ezért forrásainak jelentős hányadát fordítják következő generációs anyagok és jövőbeli autók kialakítására.    

„Ahogyan a világ különböző környezeti válságokon megy keresztül, a globális autógyártók egymással versengve fejlesztik környezetbarát autóikat, amely kritikus a túlélés szempontjából” – mondta Ki-sang Lee, a létesítmény ECO Technológiai központjának alelnöke a Kia Soul EV premierjén. „Új környezetbarát technológia és anyagok kifejlesztésével vezetővé válhatunk az autógyártók között.”


Az első elektromos modelljét 1986-ban elkészítő Hyundai fennállása során számos hibrid, elektromos és üzemanyagcellás modellt fejlesztett eddig. Ezek közül a Soul EV lesz az első olyan elektromos autó, amelyet áprilistól kereskedelmi forgalomban is árusítanak Dél-Koreában és a harmadik negyedévtől az Egyesült Államokban is. Az elektromos modellek mellett a Hyundai az üzemanyagcellás modellek fejlesztésére is odafigyel, amelynek eredményeként a gyártó a világon elsőként kezdte meg a Tucson Fuel Cell modell sorozatgyártását és értékesítését. Nemrég ezt a modellt a Los Angelesi Autószalonon az Egyesült Államoknak is bemutatták, ahol idén tavasztól már árusítják az autót.

A központban tett látogatást követően világossá vált, hogy az autóipari csoport erőfeszítései a közeljövőben beérnek, amelynek során az eddigi értékarányos képet az exkluzivitás veheti át. Egyszerűbben kifejezve: izgalmas dolgok következnek ezután.  

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei