Több mint tízezer megrendelés a Hyundai Xcentre


A Hyundai Motor India bejelentette, hogy a bemutatót követő egy hónapon belül már 11 ezren rendelték meg a gyártó belépő kategóriás lépcsőshátú Xcent modelljét.   

„Pozitív lendületet látunk ezen a piacon, amely az elkövetkező hónapokban mutatja majd meg hatását” – mondja Rakesh Srivastava, a HMIL értékesítési és marketing alelnöke. „A nemrég bevezetett néhány termékünk erősen növeli eladásainkat. Több mint százezren érdeklődtek az Xcent modell iránt, amelyből 11 ezren meg is rendelték az autót.”


Érdekes módon azon vásárlók, akik néhány hónapja még a dízelváltozat iránt érdeklődtek, mostanra egyre inkább az Xcent benzines változatait részesítik előnyben. A megrendelések 52 százalékát a benzines változatok tették ki, míg a maradék választotta a dízelmotoros kivitelt. A modellváltozattól függően a várakozási idő jelenleg elérheti a két hónapot is.  


A Hyundai az Xcent bemutatásával együtt árháborút indított a belépő kategóriás lépcsőshátú kisautók szegmensében, hiszen az új modell ára motortól és felszereltségtől függően 466 ezer rúpia (kb.. 1,7 mFt) és 738 ezer rúpia (kb. 2,7 mFt) között van. Az Xcent alapváltozata ezzel kb. 19 ezer rúpiával olcsóbb, mint a szegmens eddigi piacvezetőjének tekinthető Maruti Suzuki DZire 485 ezer rúpiáért megvásárolható alapváltozata.   


A Grand i10 modellre épülő Xcent kétféle motorral rendelhető: egy 1,2 literes Kappa benzines motorral és egy 1,1 literes második generációs U2 CRDi dízelmotorral. A Hyundai Xcent kínálatában kétféle, benzinmotorral felszerelt változat is elérhető automatikus sebességváltóval is. Az Xcent a Maruti Suzuki DZire és a Honda Amaze mellett a hazai Tata Zest modellel fog versengeni, amelyet 2014 második felében mutat be az indiai gyártó.


„Az Xcent modellel a vállalat India autópiacának egyik leggyorsabban fejlődő szegmensébe tör be. 2013. során a kompakt lépcsőshátú modellek piaca 28,5 százalékkal növekedtek, értékesítésük pedig elérte a 24 ezer darabot havonta. Szeretnénk ezen szegmens jelentős képviselőjévé válni” – tette hozzá Srivastava.  


A négy méternél rövidebb Xcent limuzin nagyjából 90 százalékban helyi alkatrészekből épül fel, amely segíti a Hyundai abban, hogy agresszív árképzésével versenyre kelhessen a legnagyobb riválisokkal is.  


Iparági becslések szerint a Maruti Suzuki DZire havi 16 500 darabos értékesítési eredményével a négy méternél rövidebb lépcsőshátú kisautók szegmensében 68 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A Honda Amaze másodikként 20,6, míg a Tata Indigo CS 10,3 százalékkal a harmadik helyen áll a szegmensben.


Az Xcent modell a Hyundai negyedik limuzinja az Elantra, a Sonata és a Verna után. Az új limuzin mérete és motorjai miatt jogosult a jövedéki adókedvezményre is, jelenleg ugyanis az 1 200 köbcenti alatti hengerűrtartalmú benzines vagy az 1 500 köbcenti alatti hengerűrtartalmú dízel erőforrással ellátott, négy méternél is rövidebb járművek jövedéki adója mindössze 8 százalék, míg a nagyobb modelleket 20 és 24 százalék jövedéki adóval sújtják Indiában.


Az Xcent bevezetésével a Hyundai pozitív értékesítési növekedésre számít idén, miután tavaly 633 ezer darab jármű értékesítésével 1,2 százalékos csökkenést kellett elszenvednie. A vállalat jelenlegi éves kapacitása a Chennaiban található gyártóüzemben 675 ezer darab, amelyet az idei évben ki is szeretnének használni. Miközben a Hyundai elsősorban az indiai piacra koncentrál, a vállalat az Xcent exportját is tervezi a közeli jövőben.

Forrás: business-standard.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei