Több mint tízezer megrendelés a Hyundai Xcentre
A Hyundai Motor India bejelentette, hogy a bemutatót követő
egy hónapon belül már 11 ezren rendelték meg a gyártó belépő kategóriás lépcsőshátú
Xcent modelljét.
„Pozitív lendületet látunk ezen a piacon, amely az
elkövetkező hónapokban mutatja majd meg hatását” – mondja Rakesh Srivastava, a
HMIL értékesítési és marketing alelnöke. „A nemrég bevezetett néhány termékünk erősen
növeli eladásainkat. Több mint százezren érdeklődtek az Xcent modell iránt,
amelyből 11 ezren meg is rendelték az autót.”
Érdekes módon azon vásárlók, akik néhány hónapja még a
dízelváltozat iránt érdeklődtek, mostanra egyre inkább az Xcent benzines
változatait részesítik előnyben. A megrendelések 52 százalékát a benzines
változatok tették ki, míg a maradék választotta a dízelmotoros kivitelt. A modellváltozattól
függően a várakozási idő jelenleg elérheti a két hónapot is.
A Hyundai az Xcent bemutatásával együtt árháborút indított a
belépő kategóriás lépcsőshátú kisautók szegmensében, hiszen az új modell ára motortól
és felszereltségtől függően 466 ezer rúpia (kb.. 1,7 mFt) és 738 ezer rúpia (kb.
2,7 mFt) között van. Az Xcent alapváltozata ezzel kb. 19 ezer rúpiával olcsóbb,
mint a szegmens eddigi piacvezetőjének tekinthető Maruti Suzuki DZire 485 ezer
rúpiáért megvásárolható alapváltozata.
A Grand i10 modellre épülő Xcent kétféle motorral
rendelhető: egy 1,2 literes Kappa benzines motorral és egy 1,1 literes második
generációs U2 CRDi dízelmotorral. A Hyundai Xcent kínálatában kétféle,
benzinmotorral felszerelt változat is elérhető automatikus sebességváltóval is.
Az Xcent a Maruti Suzuki DZire és a Honda Amaze mellett a hazai Tata Zest
modellel fog versengeni, amelyet 2014 második felében mutat be az indiai
gyártó.
„Az Xcent modellel a vállalat India autópiacának egyik
leggyorsabban fejlődő szegmensébe tör be. 2013. során a kompakt lépcsőshátú
modellek piaca 28,5 százalékkal növekedtek, értékesítésük pedig elérte a 24
ezer darabot havonta. Szeretnénk ezen szegmens jelentős képviselőjévé válni” –
tette hozzá Srivastava.
A négy méternél rövidebb Xcent limuzin nagyjából 90
százalékban helyi alkatrészekből épül fel, amely segíti a Hyundai abban, hogy
agresszív árképzésével versenyre kelhessen a legnagyobb riválisokkal is.
Iparági becslések szerint a Maruti Suzuki DZire havi 16 500
darabos értékesítési eredményével a négy méternél rövidebb lépcsőshátú kisautók
szegmensében 68 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A Honda Amaze
másodikként 20,6, míg a Tata Indigo CS 10,3 százalékkal a harmadik helyen áll a
szegmensben.
Az Xcent modell a Hyundai negyedik limuzinja az Elantra, a Sonata
és a Verna után. Az új limuzin mérete és motorjai miatt jogosult a jövedéki adókedvezményre
is, jelenleg ugyanis az 1 200 köbcenti alatti hengerűrtartalmú benzines vagy
az 1 500 köbcenti alatti hengerűrtartalmú dízel erőforrással ellátott, négy
méternél is rövidebb járművek jövedéki adója mindössze 8 százalék, míg a nagyobb
modelleket 20 és 24 százalék jövedéki adóval sújtják Indiában.
Az Xcent bevezetésével a Hyundai pozitív értékesítési növekedésre
számít idén, miután tavaly 633 ezer darab jármű értékesítésével 1,2 százalékos csökkenést
kellett elszenvednie. A vállalat jelenlegi éves kapacitása a Chennaiban található
gyártóüzemben 675 ezer darab, amelyet az idei évben ki is szeretnének használni.
Miközben a Hyundai elsősorban az indiai piacra koncentrál, a vállalat az Xcent exportját
is tervezi a közeli jövőben.
Forrás: business-standard.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!