111 millió dollárt fizethet a Hyundai hazai ügyfeleinek


Dél-Korea legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor közel 120 milliárd won, azaz 111,4 millió dollár kártérítést fizethet dél-koreai ügyfeleinek a Santa Fe modell valótlan fogyasztási adatai miatt.

A koreai Földügyi, Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium tájékoztatása szerint a 2,0 literes „R” dízelmotorral szerelt népszerű Hyundai Santa Fe elsőkerék-meghajtásos terepjáró fogyasztási adatai nem felelnek meg a valóságnak. Az autógyártó nem fogadta el a minisztérium eredményeit és új vizsgálatot kért, amelynek eredményei későbbre várhatóak.  

A Hyundai tájékoztatása szerint az autó fogyasztása 6,94 liter/100 kilométer, ám a Koreai Közlekedésbiztonsági Hivatal mérései szerint ez az érték 10 százalékkal is több lehet. Ez azonban jóval több, mint a kormányzat által meghatározott 5 százalékos megengedett hibahatár értéke. Az autógyártó viszont azt állítja, hogy a Földügyi, Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium korábbi tesztjében a Santa Fe fogyasztását megfelelőnek találták.


„A Hyundai kérelme és a különböző teszteredmények figyelembevételével a minisztérium úgy határozott, hogy egy helyett három különböző autóval, jóval szigorúbb feltételek mellett végez újabb tesztet” – mondja az egyik hivatalos forrás. Elmondta továbbá, hogy amennyiben a hobbiterepjáró ezen a teszten is elbukik, a nagyjából 89 500 olyan vásárló részére kell fejenként mintegy 1,32 millió won kártérítést fizetnie, akik a modell 2012 májusa óta ilyen változatot vásároltak.

A minisztérium álláspontja szerint a Hyundainak az Egyesült Államokban és Kanadában fizetett kártérítések mintájára kell majd eljárnia, ahol körülbelül 500 milliárd wont fizettek ki azon ügyfelek számára, akik olyan járművet vásároltak a Hyundai csoporttól, amelyek fogyasztási adatai nem feleltek meg a valóságnak. A kompenzáció mellett a vállalatnak 1 milliárd won büntetést is kell majd fizetnie.


A minisztérium azt is nyilvánosságra hozta, hogy a Santa Fe mellett a Ssangyong Korando négykerék-meghajtású modellje is elbukott a fogyasztási teszteken. Az iparági elemzők szerint abban az esetben, ha a további tesztek is alátámasztják a minisztérium korábbi eredményeit, az negatívan befolyásolhatja az eladásokat.

A koreai kormányzat korábban csupán a haszonjárművek fogyasztási értékeit ellenőrizte, ám 2012-től kezdődően ezt kiterjesztette a személygépkocsikra is. A közlekedési minisztérium azt is közölte, hogy idén több mint egy tucat jármű fogyasztási tesztelését tervezi azért, hogy ellenőrizze a gyártók által megadott gazdaságossági adatok hitelességét. A teszteken nemcsak hazai, de külföldi gyártók típusai is vizsgáznak majd, köztük a Kia Soul, a Toyota Prius hibrid modellek, illetve az Audi A6 3,0 TDI is.   

Forrás: english.yonhapnews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei