A vártnál kisebb a Hyundai első negyedéves eredménye
A dél-koreai Hyundai Motor első negyedéves profitja
nagyságrendileg megegyezik a tavalyival, amelynek oka az amerikai piac gyengélkedése.
A Hyundai bejelentette, hogy az első negyedéves profitja
1,93 trillió won (1,86 milliárd dollár), amely jóval kevesebb, mint a Reuters
13 szakértője által előre jelzett 2,19 trilliárd won. A vállalat bevétele is
csupán egyetlen százalékkal emelkedett 21,65 trillió wonra.
A nagyszabású visszahívások hatására nemrég átszervezett
menedzsmenttel az amerikai eladások 3 százalékot estek vissza. Az egyre
erősödő, újabb modelleket piacra dobó konkurensek mellett a Hyundainak az erős
wonnal is meg kell birkóznia, amelynek hatására a vállalat koreai exportja
jóval drágábbá vált a külföldi vásárlók számára.
A koreai won, amely 1,5 százalékot erősödött a dollárhoz
képet az elmúlt év hasonló időszakához képest, hatéves csúcsához közeli értéken
áll, amely így csökkenti a vállalat tengerentúli értékesítésének eredményét.
A megújult Genesis és a frissen bemutatott Sonata modellek segíthetnek
a vállalatnak felvenni a versenyt a konkurensekkel szemben, akik az elmúlt
években újabb és újabb modelleket mutattak be az Egyesült Államokban, ahol a
féklámpa-kapcsoló problémája miatt visszahívott autók 86,74 millió dolláros
kárt okoztak a Hyundainak.
A Hyundai vállalatcsoport a szomszédos Kínában viszont
növelni tudta értékesítési eredményeit, amelyre építve megkezdték a negyedik
autógyáruk kivitelezését is. A harmadik üzembe beállított többletkapacitásnak
köszönhetően a Hyundai 9 százalékkal tudta túlszárnyalni tavalyi eredményét.
Eközben hazai piacán, Dél-Koreában a luxusszintű, magas
árréstartalommal értékesített új Genesisnek és a munkaügyi viták után
helyreállt termelésnek köszönhetően 5 százalékkal emelkedtek a márka eladásai. A
Hyundai májusban kezdi éves bértárgyalásait a vállalat globális termeléseinek
mintegy 40 százalékát itt előállító koreai szakszervezet képviselőivel.
a hazai értékesítési eredményeket tovább javíthatja a
március közepén bemutatott új Sonata modell piacra vezetése, amely azonban
olyan konkurensekkel kerül szembe, mint a Volkswagen Passat, vagy a Toyota
Camry, amelyek a szabadkereskedelmi egyezmények miatt a korábbinál jutányosabb
áron kaphatóak Dél-Koreában.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!