250 ezer üzemanyagcellás Hyundai lesz 2025-re Dél-Koreában


A Hyundai Motor bejelentette, hogy hazai piacán 2025-re legalább évi 10 ezer üzemanyagcellás modellt kíván értékesíteni.

A koreai márka üzemanyagcellás Tucson modelljének bemutatóján a Hyundai elárulta, hogy a júniusban kezdődő hazai értékesítés során idén 40 darabot szeretnének eladni az új, környezetbarát modellből. Az autóból kezdetben elsősorban a regionális önkormányzatok vásárolnak.  

A vállalat azt is nyilvánosságra hozta, hogy a hobbiterepjáró ára jelenleg 150 millió koreai won, azaz 144 400 dollár, ám a termelés felfutásával 2020-ra ez az ár elfogadható szintre tud süllyedni majd. a most még igen magas árat némiképp ellensúlyozza az a mintegy 60 millió wonos támogatás, amelyet a központi kormányzat biztosít az autó megvásárlásához. Az autógyártó a Tucson FCEV modellekre öt éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát vállal.

A Hyundai szerint a Tucson FCEV a világ egyetlen olyan üzemanyagcellás modellje, amelyet tömeggyártásban termelnek. A gyártó az Ulsanban található óriási üzemében egy saját összeszerelő részleget állított fel a modell számára, ahol évente ezer darab ilyen autó készülhet.   


Dél-Korea mellett az új, környezetbarát autó idén elérhetővé válik Európában és az Egyesült Államok Kalifornia államában is, amely vezető pozíciót biztosít az üzemanyagcellás autók piacán az olyan riválisokkal szemben, mint a Toyota, a GM, a Honda vagy a Daimler.  

„A tervek szerint a tömeggyártáshoz felhasznált olcsóbb anyagoknak köszönhetően az árak több mint 50 százalékkal csökkenthetőek lesznek a jövőben” – mondta Ahn Byung-ki, az autógyártó üzemanyagcellás csapatának igazgatója. Hozzátette, hogy a Hyundainak helyzeti előnye van a konkurenciával szemben a termelés vertikális integrációja és a kulcsfontosságú üzemanyagcellák, akkumulátorok és vezérlőrendszerek moduláris platformjai által, amelyeket akár elektromos autók, vagy hibridek gyártásához is felhasználhat a gyártó.

A vezető szerint az a tény, hogy a Tucson alkatrészeinek 95 százaléka helyben, Dél-Koreában készül, tovább segíti a későbbi árak csökkentését. Jelenleg az üzemanyagcella katalizátoraként nagyon drága platinát használnak, amely így az autó értékének 30 százalékát teszi ki.


A Tucson semmiben sem tér el a hagyományos motorokkal szerelt változatoktól, így az FCEV változat is megfelelt a legszigorúbb kormányzati biztonsági és törésteszteken is, amelyekben a hidrogén üzemanyagtankot és az elektromos rendszert is vizsgálták. „Az autó 27 biztonsági tanúsítványt kapott, amely bizonyítja a Tucson magas minőségi és biztonsági színvonalát” – áll a vállalat sajtóközleményében.  

Felismerve a technológia infrastrukturális fontosságát, a vállalat a 11 már működő töltőállomás mellett idén további kettő darabot épít Koreában, egyenként 2-3 milliárd wonos költséggel. A kormányzat 2020-ig további tíz hidrogénkút építését tervezi, amelyekkel együtt 2025-re legalább 200 áll majd az üzemanyagcellás autók rendelkezésére.  

A Hyundai számításai szerint idén ezer darab eladását tervezik világszerte, amely jövőre hatezerre, 2020-ra pedig 59 ezerre nőhet. Amennyiben a számítások beválnak, 2025-re akár 250 ezer üzemanyagcellás autó is lehet Dél-Korea útjain.


A Tucson FCEV mellett a Hyundai bejelentette, hogy a következő években még több környezetbarát modell bemutatását tervezik. Még idén megérkezik az új Sonata hibridváltozata, amelyet jövőre hálózatról is tölthető plug-in verzió is kiegészít majd. újabb egy évvel később, 2016-ban pedig egy önálló hibrid modellt is bemutatnak majd, amellyel még jobban kielégíthetik a környezetbarát modellek iránt érdeklődő vásárlókat.

Forrás: globalpost.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei