250 ezer üzemanyagcellás Hyundai lesz 2025-re Dél-Koreában
A Hyundai Motor bejelentette, hogy hazai piacán 2025-re
legalább évi 10 ezer üzemanyagcellás modellt kíván értékesíteni.
A koreai márka üzemanyagcellás Tucson modelljének
bemutatóján a Hyundai elárulta, hogy a júniusban kezdődő hazai értékesítés
során idén 40 darabot szeretnének eladni az új, környezetbarát modellből. Az
autóból kezdetben elsősorban a regionális önkormányzatok vásárolnak.
A vállalat azt is nyilvánosságra hozta, hogy a
hobbiterepjáró ára jelenleg 150 millió koreai won, azaz 144 400 dollár, ám
a termelés felfutásával 2020-ra ez az ár elfogadható szintre tud süllyedni majd.
a most még igen magas árat némiképp ellensúlyozza az a mintegy 60 millió wonos
támogatás, amelyet a központi kormányzat biztosít az autó megvásárlásához. Az autógyártó
a Tucson FCEV modellekre öt éves, vagy 100 ezer kilométeres garanciát vállal.
A Hyundai szerint a Tucson FCEV a világ egyetlen olyan
üzemanyagcellás modellje, amelyet tömeggyártásban termelnek. A gyártó az
Ulsanban található óriási üzemében egy saját összeszerelő részleget állított
fel a modell számára, ahol évente ezer darab ilyen autó készülhet.
Dél-Korea mellett az új, környezetbarát autó idén elérhetővé
válik Európában és az Egyesült Államok Kalifornia államában is, amely vezető
pozíciót biztosít az üzemanyagcellás autók piacán az olyan riválisokkal
szemben, mint a Toyota, a GM, a Honda vagy a Daimler.
„A tervek szerint a tömeggyártáshoz felhasznált olcsóbb
anyagoknak köszönhetően az árak több mint 50 százalékkal csökkenthetőek lesznek
a jövőben” – mondta Ahn Byung-ki, az autógyártó üzemanyagcellás csapatának
igazgatója. Hozzátette, hogy a Hyundainak helyzeti előnye van a konkurenciával
szemben a termelés vertikális integrációja és a kulcsfontosságú
üzemanyagcellák, akkumulátorok és vezérlőrendszerek moduláris platformjai
által, amelyeket akár elektromos autók, vagy hibridek gyártásához is
felhasználhat a gyártó.
A vezető szerint az a tény, hogy a Tucson alkatrészeinek 95
százaléka helyben, Dél-Koreában készül, tovább segíti a későbbi árak
csökkentését. Jelenleg az üzemanyagcella katalizátoraként nagyon drága platinát
használnak, amely így az autó értékének 30 százalékát teszi ki.
A Tucson semmiben sem tér el a hagyományos motorokkal
szerelt változatoktól, így az FCEV változat is megfelelt a legszigorúbb kormányzati
biztonsági és törésteszteken is, amelyekben a hidrogén üzemanyagtankot és az
elektromos rendszert is vizsgálták. „Az autó 27 biztonsági tanúsítványt kapott,
amely bizonyítja a Tucson magas minőségi és biztonsági színvonalát” – áll a
vállalat sajtóközleményében.
Felismerve a technológia infrastrukturális fontosságát, a vállalat
a 11 már működő töltőállomás mellett idén további kettő darabot épít Koreában,
egyenként 2-3 milliárd wonos költséggel. A kormányzat 2020-ig további tíz
hidrogénkút építését tervezi, amelyekkel együtt 2025-re legalább 200 áll majd
az üzemanyagcellás autók rendelkezésére.
A Hyundai számításai szerint idén ezer darab eladását
tervezik világszerte, amely jövőre hatezerre, 2020-ra pedig 59 ezerre nőhet. Amennyiben
a számítások beválnak, 2025-re akár 250 ezer üzemanyagcellás autó is lehet
Dél-Korea útjain.
A Tucson FCEV mellett a Hyundai bejelentette, hogy a
következő években még több környezetbarát modell bemutatását tervezik. Még idén
megérkezik az új Sonata hibridváltozata, amelyet jövőre hálózatról is tölthető
plug-in verzió is kiegészít majd. újabb egy évvel később, 2016-ban pedig egy
önálló hibrid modellt is bemutatnak majd, amellyel még jobban kielégíthetik a
környezetbarát modellek iránt érdeklődő vásárlókat.
Forrás: globalpost.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!