Új modellek és a világbajnokság lendítheti fel a Hyundai eladásait
Hosszú évek vergődése után a fellendülés jeleit mutatja az európai
autópiac, ám úgy tűnik, a Hyundai nem tudta kihasználni ezt a lendületet.
Az Európai Automobilgyártók Szövetségének jelentése szerint
a Hyundai 35 ezer autót adott el áprilisban Európában, amely 4,1 százalékkal
kevesebb, mint egy évvel korábban. Az év első négy hónapjában 145 ezer új
Hyundai kelt el a kontinensen, amely 1,6 százalékkal múlja alul a 2013 hasonló
időszakát. A csökkenés eredményeként a koreai vállalat piaci részesedése 0,3
százalékkal 3,1 százalékra zsugorodott.
Eközben a Hyundai globális konkurenseinek teljesítménye
javulóban van. Csupán két márka – a GM és a Honda – értékesítési eredményei
csökkentek idén. ráadásul még a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors is 113
ezer Európában eladott autójával 6,6 százalékos növekedést produkált.
A Hyundai Motor az autógyártók gyilkos rivalizálásának
tulajdonítja a történteket. „Sok vállalat csökkentette árait azért, hogy minél
nagyobb piaci részesedést szerezzen Európában. Ebben mi nem veszünk részt, mert
ez aláásná a lényeges dolgokat” – mondja a Hyundai képviselője. „Nem fogjuk
vakon kergetni a nagyobb eladásokat a nyereségességünk feláldozásával” – tette hozzá.
Egy múlt havi konferenciabeszélgetésen Lee Won-hee, a
vállalat pénzügyi igazgatója egyszerű magyarázatot adott: „Nem fogjuk
ésszerűtlen promóciós tevékenységekre szórni a pénzt Európában. ragaszkodunk a
nyereségességünkhöz” – mondta, miután nyilvánosságra került a Hyundai vártnál
alacsonyabb szintű első negyedéves teljesítménye.
Az erős koreai won jelentősen csökkentette a Hyundai
globális versenyképességét, amely a csalódást keltő eredményekhez vezettek. A won
volt a tavalyi év leggyorsabban felértékelődő ázsiai valutája, mivel annak
értéke az angol fontot kivéve az összes fontosabb valutához viszonyítva emelkedni
tudott – 10 százalékot a dollárhoz képest.
A Hyundai arra törekszik, hogy új modellekkel megfordítsa a
folyamatot – az új Genesis az év második negyedévében mutatkozik be, a
kifejezetten Európa számára készülő új i20 pedig az év második felében érkezik.
„Nemrég 200 ezer darabosra dupláztuk meg a török üzem
gyártókapacitását, így be tudjuk mutatni az új i20 modellt az európai
vásárlóinknak” – mondta a Hyundai képviselője. „Emellett a brazil
világbajnokság segíti a márka megítélését az európai piacon is, ahol a
labdarúgás igen népszerű.”
A Hyundai és a Kia a júniusban startoló Brazil
Labdarúgó-világbajnokság hivatalos támogatói. A két vállalat egyedülálló módon
meghosszabbította eddigi együttműködésüket a FIFÁ-val, amelynek eredményeként a 2018-as és
a 2022-es világbajnokságokat is a Hyundai csoport szponzorálja majd. A két
márka a négyévente megrendezett versenyeken exkluzív marketinglehetőségeket és globális
médiafigyelmet kap.
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!