Új modellek és a világbajnokság lendítheti fel a Hyundai eladásait


Hosszú évek vergődése után a fellendülés jeleit mutatja az európai autópiac, ám úgy tűnik, a Hyundai nem tudta kihasználni ezt a lendületet.

Az Európai Automobilgyártók Szövetségének jelentése szerint a Hyundai 35 ezer autót adott el áprilisban Európában, amely 4,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az év első négy hónapjában 145 ezer új Hyundai kelt el a kontinensen, amely 1,6 százalékkal múlja alul a 2013 hasonló időszakát. A csökkenés eredményeként a koreai vállalat piaci részesedése 0,3 százalékkal 3,1 százalékra zsugorodott.   

Eközben a Hyundai globális konkurenseinek teljesítménye javulóban van. Csupán két márka – a GM és a Honda – értékesítési eredményei csökkentek idén. ráadásul még a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors is 113 ezer Európában eladott autójával 6,6 százalékos növekedést produkált.

A Hyundai Motor az autógyártók gyilkos rivalizálásának tulajdonítja a történteket. „Sok vállalat csökkentette árait azért, hogy minél nagyobb piaci részesedést szerezzen Európában. Ebben mi nem veszünk részt, mert ez aláásná a lényeges dolgokat” – mondja a Hyundai képviselője. „Nem fogjuk vakon kergetni a nagyobb eladásokat a nyereségességünk feláldozásával” – tette hozzá.


Egy múlt havi konferenciabeszélgetésen Lee Won-hee, a vállalat pénzügyi igazgatója egyszerű magyarázatot adott: „Nem fogjuk ésszerűtlen promóciós tevékenységekre szórni a pénzt Európában. ragaszkodunk a nyereségességünkhöz” – mondta, miután nyilvánosságra került a Hyundai vártnál alacsonyabb szintű első negyedéves teljesítménye.

Az erős koreai won jelentősen csökkentette a Hyundai globális versenyképességét, amely a csalódást keltő eredményekhez vezettek. A won volt a tavalyi év leggyorsabban felértékelődő ázsiai valutája, mivel annak értéke az angol fontot kivéve az összes fontosabb valutához viszonyítva emelkedni tudott – 10 százalékot a dollárhoz képest.

A Hyundai arra törekszik, hogy új modellekkel megfordítsa a folyamatot – az új Genesis az év második negyedévében mutatkozik be, a kifejezetten Európa számára készülő új i20 pedig az év második felében érkezik.


„Nemrég 200 ezer darabosra dupláztuk meg a török üzem gyártókapacitását, így be tudjuk mutatni az új i20 modellt az európai vásárlóinknak” – mondta a Hyundai képviselője. „Emellett a brazil világbajnokság segíti a márka megítélését az európai piacon is, ahol a labdarúgás igen népszerű.”

A Hyundai és a Kia a júniusban startoló Brazil Labdarúgó-világbajnokság hivatalos támogatói. A két vállalat egyedülálló módon meghosszabbította eddigi együttműködésüket a FIFÁ-val, amelynek eredményeként a 2018-as és a 2022-es világbajnokságokat is a Hyundai csoport szponzorálja majd. A két márka a négyévente megrendezett versenyeken exkluzív marketinglehetőségeket és globális médiafigyelmet kap.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei