Két év múlva érkezik a Hyundai első elektromos autója
Az eddig az üzemanyagcellás autók fejlesztésében élenjáró
Hyundai Motor 2016-tól elektromos autók bevezetésével emeli a tétet a
környezetbarát technológia következő generációjában.
A Hyundai eddig olyan járműveket fejlesztett, amelyek a
hidrogént alakították elektromos árammá és ezáltal mozgási energiává azért, hogy
azok megfeleljenek többek között az Egyesült Államok szigorú környezetvédelmi
törvényeinek. Eközben a Hyundai csoporthoz tartozó Kia Motors a feltölthető
akkumulátorokkal működő elektromos autók irányába fejlesztette kínálatát.
Ám az eddigi munkamegosztás átalakulni látszik, hiszen
manapság gombamód szaporodnak az elektromos modellek. A BMW i3 és a Nissan Leaf
idei bemutatkozását hatalmas várakozás előzi meg Dél-Koreában – ahogyan várják
a Kia Soul EV-t is.
„Nincs egyértelmű irány, hogy mely környezetbarát autó lesz
a nyertes. Szétválasztjuk a Hyundai és a Kia szerepeit azzal, hogy a Hyundai az
üzemanyagcellás, míg a Kia a tisztán elektromos autókra koncentrál” – mondja Ki-sang
Lee, a Hyundai alelnöke. „Ám egyszer eljön annak az ideje is, hogy a Kia
üzemanyagcellás modellt mutasson be, míg a Hyundai 2016-ban mutatja be saját
elektromos modelljét” – tette hozzá Lee a Soul EV koreai premierjén.
A Hyundai 34 százalékos tulajdonában lévő Kia Motors március
elején mutatta be a Soul elektromos változatát, amelyet áprilistól már
sorozatban gyártanak. Az autó a Hyundai csoport első olyan elektromos modellje,
amelyet az Egyesült Államokba és Európába is exportálnak majd. Idén globálisan 5
ezer Soul EV értékesítését tervezik.
Dél-Koreában a Kia Soul EV 39 400 dollárba kerülne, ám
ezen összeg felét a kormány támogatása révén nem kell megfizetniük a
vásárlóknak, így az autó ára egy azonos modell legmagasabb felszereltségű
változatával vetekszik. Az autó egy feltöltéssel 148 kilométert tehet meg, majd
24-33 perces gyorstöltés, vagy négyórás normál feltöltés után ismét
használható.
Tavaly összesen 713 elektromos autót, Kia Ray EV, Samsung
SM3 EV és Chevrolet Spark EV modellt vásároltak Dél-Koreában, míg a Hyundai
eddigi egyetlen elektromos modelljét, a BlueOn kisautót kizárólag a kormányzati
szervek használhatták.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!