Két év múlva érkezik a Hyundai első elektromos autója


Az eddig az üzemanyagcellás autók fejlesztésében élenjáró Hyundai Motor 2016-tól elektromos autók bevezetésével emeli a tétet a környezetbarát technológia következő generációjában.

A Hyundai eddig olyan járműveket fejlesztett, amelyek a hidrogént alakították elektromos árammá és ezáltal mozgási energiává azért, hogy azok megfeleljenek többek között az Egyesült Államok szigorú környezetvédelmi törvényeinek. Eközben a Hyundai csoporthoz tartozó Kia Motors a feltölthető akkumulátorokkal működő elektromos autók irányába fejlesztette kínálatát.  

Ám az eddigi munkamegosztás átalakulni látszik, hiszen manapság gombamód szaporodnak az elektromos modellek. A BMW i3 és a Nissan Leaf idei bemutatkozását hatalmas várakozás előzi meg Dél-Koreában – ahogyan várják a Kia Soul EV-t is.    


„Nincs egyértelmű irány, hogy mely környezetbarát autó lesz a nyertes. Szétválasztjuk a Hyundai és a Kia szerepeit azzal, hogy a Hyundai az üzemanyagcellás, míg a Kia a tisztán elektromos autókra koncentrál” – mondja Ki-sang Lee, a Hyundai alelnöke. „Ám egyszer eljön annak az ideje is, hogy a Kia üzemanyagcellás modellt mutasson be, míg a Hyundai 2016-ban mutatja be saját elektromos modelljét” – tette hozzá Lee a Soul EV koreai premierjén.  

A Hyundai 34 százalékos tulajdonában lévő Kia Motors március elején mutatta be a Soul elektromos változatát, amelyet áprilistól már sorozatban gyártanak. Az autó a Hyundai csoport első olyan elektromos modellje, amelyet az Egyesült Államokba és Európába is exportálnak majd. Idén globálisan 5 ezer Soul EV értékesítését tervezik.

Dél-Koreában a Kia Soul EV 39 400 dollárba kerülne, ám ezen összeg felét a kormány támogatása révén nem kell megfizetniük a vásárlóknak, így az autó ára egy azonos modell legmagasabb felszereltségű változatával vetekszik. Az autó egy feltöltéssel 148 kilométert tehet meg, majd 24-33 perces gyorstöltés, vagy négyórás normál feltöltés után ismét használható.  


Tavaly összesen 713 elektromos autót, Kia Ray EV, Samsung SM3 EV és Chevrolet Spark EV modellt vásároltak Dél-Koreában, míg a Hyundai eddigi egyetlen elektromos modelljét, a BlueOn kisautót kizárólag a kormányzati szervek használhatták.

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei