Nagyobb motort kapott a Hyundai Eon Indiában
A konkurencia erősödésére válaszul a Hyundai Indiában piacra
dobta az Eon 1,0 literes motorral szerelt változatát.
A Hyundai Eon eddig egy 814 köbcentis, háromhengeres
benzinmotorral volt kapható, amelynek 54 lóerős teljesítménye éppen elegendőnek
tűnt az autó mozgatásához. A vállalat legkisebb modelljéből havonta 8-10 ezer
darabot vásároltak Indiában, amely azonban még így is csupán fele annak,
amennyit konkurens Maruti Alto modellből értékesítenek. Eközben pedig megjelent
a Nissan által felélesztett Datsun márka is, amelynek Go modellje komoly
veszélyt jelenthet az Eonra is.
Az Eonnal hasonló árfekvésben kínált Datsun Go 1,2 literes
motorja jóval erősebb, mint az Hyundai eddigi erőforrása, így a gyártó
kénytelen volt egy nagyobb benzines motorral kiegészíteni az Eon kínálatát.
Az Eon így mostantól már egy új, akár az Euro 5 környezetvédelmi normának is megfelelő 1,0 literes, az i10
modellből átvett háromhengeres motorral is kérhető, amely 69 lóerőt és 95 Nm
maximális forgatónyomatékot termelve már olyan erőssé vált, mint a
Datsun Go 1,2 literese által termelt 67 lóerő és 104 Nm.
„A Hyundai Eon új divatot teremtett szegmensében önálló stílusával,
teljesítményével, formatervével és rafináltságával, amelyet elfogadott és
megkedvelt a közönség” – mondta B. S. Seo, a HMIL vezetője. „A Hyundai
folyamatosan fejleszt azért, hogy kielégítse és meghaladja vásárlóinak
elvárásait, így az 1,0 literes Kappa motorral kínált Eon vállalatunk modern
prémium márkafilozófiájának újabb kiterjesztése, amely vásárlóinak nyújtott páratlan
vezetési élményével tovább erősíti a Hyundai helyzetét a helyi piacon.”
A nagyobb motorral szerelt Hyundai Eon Magna
felszereltségben kapható, amelynek 385 ezer rúpiás (kb. 1,4 mFt) árában olyan
kényelmi felszereltségek is helyet kaptak, mint a szervokormány,
légkondicionáló, elektromos első ablakok, indításgátló, távirányítású központi
zár, kívül pedig a 13 colos acélfelnikre teljes dísztárcsa került. Az árszint
mérsékelt szinten tartásának esett áldozatul viszont a rádió, amely csak a
kisebb motorral szerelt Eon Magna kivitelhez jár.
A 800 köbcentis motorral szerelt Hyundai Eon benzines
kivitele mellett autógázos változatban is kapható, ám nem valószínű, hogy a
nagyobb motorral szerelt új modellhez is kínálnak majd ilyen opciót, mivel ez a
változat elsősorban azok számára készült, akik többre értékelik a nagyobb
teljesítményt, mint a gazdaságosságot és alacsony üzemeltetési költségeket.
Forrás: indiancarsbikes.in, hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!