A Hyundai a leggazdaságosabb amerikai autómárka


A TrueCar.com legutóbbi felméréséből kiderül, hogy a Hyundai hatalmas előrelépéseket tett a flottagazdaságosság területén.                     

A felmérés szerint a Hyundai átlagosan további 3,5 deciliterrel csökkentette autóinak fogyasztási értékeit.  

Ez az eredmény nem meglepő azok számára, akik követik az autóipari eseményeket, különösen amióta a Hyundai vált Amerika leggazdaságosabb márkájává, legalábbis a környezetvédelmi minisztérium szerint.

A Hyundai jelenleg a konkurenciát megelőzve, 8,46 liter/100 km átlagos értékével vezeti a mezőnyt.  


Ezek a számadatok nemcsak Amerikára korlátozódnak, hiszen a Hyundai világviszonylatban is a gazdaságosság üzemű autók gyártására koncentrál. Az új i20 1,1 literes Blue Drive dízelmotoros változata 84 g/km károsanyag-kibocsátásával kategóriavezető a belsőégésű motorok között Európában.

Indiában az Eon miniautó szintén kiugróan alacsony fogyasztásával veri az összes benzines és autógázos palettát a szubkontinensen.  


A Hyundai célja, hogy világviszonylatban is a leggazdaságosabb autókat gyártó márkává váljon, amelyet két fő területre koncentrálva kíván elérni: az autók súlya, illetve a motorok gazdaságossága.  

A cél elérése érdekében a koreai vállalat az elkövetkezendő években mintegy 10 százalékkal kívánja csökkenteni autóinak tömegét. Ez nem újdonság, hiszen ez minden autógyártó célja, ám a Hyundainak számos előnye van velük szemben.

A súlycsökkentés első lépéseként a nehezebb fém alkatrészeket nagy szilárdságú, magas hőtűrő képességű műanyag elemekre cserélik.  Ennél még nagyobb súlycsökkentés érhető el nagy szakítószilárdságú, kis súlyú acélelemek felhasználásával, amelyet az összes modellnél be kívánnak vezetni.  


A Hyundainak hatalmas előnye van konkurenseivel szemben, hiszen saját acélüzemük, a Hyundai Steel biztosítja számukra a tökéletesen megfelelő technológiát.

A motorok gazdaságosságának növelése érdekében a Hyundai is beszállt a méretcsökkentésbe (downsizing), amelynek eredményeként a kisebb motorok kevesebbet nyomnak, azonban mégis erősek maradhatnak.

Ennek tökéletes példája a 2013-as Hyundai Sonata, amely négyhengeres motorokkal készül akkor, amikor az összes konkurens még hathengereseket is kínál.

A Hyundai azonban képes volt megőrizni a járművek magas teljesítményét a közvetlen befecskendezéses motorok bevezetésével. A teljesítmény fokozása érdekében turbófeltöltést is alkalmazott a vállalat, amely erőssége mellett az üzemanyag-gazdaságosság szempontjából is jelentős előrelépés.   

Habár jelentős eredményeket ért el a Hyundai turbófeltöltéses erőforrásaival, még ma is keresik az utat a további fejlődés érdekében.

Erre tökéletes példa a márciusban, Genfben bemutatott 1 literes, turbófeltöltéses benzinmotor, igaz, egyelőre nincsenek olyan tervek, hogy melyik modell kapná meg ezt az egységet a jövőben.

A hagyományos erőforrások fejlesztése mellett a Hyundai nem feledkezik meg a jövő technológiájáról sem, így a fejlesztés a hibridek, az elektromos meghajtású, valamint az üzemanyagcellás járművek irányába is folytatódik.  

A Sonata Hybrid már kapható Dél-Koreában és az Egyesült Államokban, Dél-Koreában pedig már tesztelik a teljesen elektromos változatot is. ez annyit jelent, hogy amikor tényleg elérkezik az ideje és a piac elfogadja az ilyen jellegű járműveket, a Hyundai pillanatok alatt be tudja mutatni saját modelljét.

Az üzemanyagcellás technológia szintén szériaéretté vált az utóbbi néhány évben, így annak bevezetése is már előrehaladott állapotban van.  

Forrás: hyundai-blog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei