Sportos, vagy elegáns legyen a kisautó? Hyundai i20 vs. Kia Rio - 1. rész
Most, hogy immár a Hyundai kínálatában megjelent a megújult i20 modell, itt az ideje, hogy összehasonlítsuk konszerntestvérével, a Kia Rioval.
A Kia új Rio mostani generációja immár a harmadik a sorban. A mostani formavilág már tavaly, a Genfi Autószalonon bemutatkozott a nagyközönségnek, ahol a Rio mellett egyébként a kis Picantoról is lerántották a leplet. Már akkor tudni lehetett, hogy a teljesen új Rio padlólemeze megegyezik a konszerntárs i20-éval, ám a Rio motorjait továbbfejlesztették, így az lényegesen modernebbé tette a modellt.
De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk inkább először a két autó formavilágát. A konszernen belüli felosztás szerint a Kia márka inkább a sportosabb, fiatalosabb vásárlók kegyeit keresi, míg a Hyundai elegánsabb, minőségibb benyomást hivatott kelteni. Ezt a célkitűzést tökéletesen megoldották a Rio és i20 esetében, ugyanis a Kia sokkal agresszívabb, sportosabb kiállású. Ezt hangsúlyozza a márka védjegyének számító hűtőmaszk kiképzése, a szélesedő kerékjárati ívekkel meredeken emelkedő övvonal, ám leginkább a hátfal enyhe ívű ereszkedése hívatott sportos jelleget kölcsönözni az autónak. Akinek esetleg ismerős a Rio hátsó kiképzése, az nem téved: az első generációs SEAT Leon modell kísértetiesen hasonló lámpákat és idomokat kapott anno.
A Hyundai esetében az alapforma már adott volt a modell 2009-es bevezetésekor, így a mérnököknek viszonylag kevés mozgásterük volt az autó formavilágának módosítására. Az eredeti i20 forma nagymértékben hasonlított az Opel akkori Corsa modelljére, az egész karosszériából az sugárzott, hogy a rüsselsheimi tervezők titokban éjszaka körutazást tettek a „szomszéd” Opel fejlesztőrészlegén. A most bemutatott változat azonban egyértelműen feledteti az eredeti koncepció bakiját (nemcsak azért, mert időközben az Opel is módosított kisautóján), hiszen az autó első kialakítása gyökeresen megváltozott, az alkalmazott változtatásoknak köszönhetően a típus immár teljes mértékben illeszkedik a márka folyékony szobrászat stílusirányzatába.
A módosítások nyomán az i20 megkapta a márkaidentitást jelképező hatszögletű hűtőmaszkot, a hosszan hátranyúló lámpatestek alakját átalakították (Ha eddig opeles volt a lámpa, most nekem a Volkswagen Polo első fényszóróját juttatja eszembe – Dönci) , valamint a ködlámpafészkek formáján is dolgoztak kicsit, ahol akár az i30-nál látott LED menetfény is tündökölhet. A karosszéria többi részén nem változtattak ilyen drámai módon, hátul mindössze új belső kialakítású lámpák és új lökhárító került kialakításra.
A két autó mérete az alapkonstrukció azonossága ellenére igencsak eltérő. A Rio 2570 mm tengelytáv mellett 4045 mm hosszú, 1720 mm széles és 1455 mm magas, míg az i20 2525 mm tengelytávval rendelkezik és teljes hossza is kisebb 4 méternél (3995 mm). A Hyundai 10 mm-rel keskenyebb a Rionál, miközben 35 mm-rel magasabb is (1490 mm). A Rio csomagtér mérete 288 liter, amely 923 literig növelhető, míg az i20 295 literes alapvolumene egészen 1060 literig növelhető. A méretkülönbség az üzemanyagtankban is megnyilvánul: a Rio tankjába 43 liter, az i20-éba 45 liter üzemanyag fér.
A belső tér kialakítása a külső szellemében folytatódott mindkét márkánál. A Rio belső kialakítása a három csőműszer vörösen izzó fényeivel, a kis méretű, háromküllős kormánnyal, valamint a középkonzol billenő-kapcsolókat imitáló kialakításával inkább sportos hangulatú, amíg az i20 műszerfala alig változott a ráncfelvarrással, csupán az eddig is kéken világító műszeregységet és a középkonzol rádiós blokkját cserélték újra. A Rio műszeregységében ugyanakkor hiába keressük a vízhőmérőt, annak alacsony hőfokára csupán egy kék fény hivatott utalni. Az i20-nál ellenben alapáron jár ez a mutató, amit a Supervision műszeregységnél egyébként digitális mérőműszer helyettesít.
A két koreai konkurens motorkínálata az i20 modellfrissítésével immár teljesen megegyezik. Az alapmotor az 1,25 literes, 85 lóerős benzines, amely mellett választható egy 1,4 literes motor, amely a Kiánál 109 lóerős, míg a Hyundai esetében 100 lóerőt teljesít. Dízelfronton két választás lehetséges: egy 1,1 literes, 75 lóerős és egy 90 lóerős, 1,4 literes CRDi motor között lehet választani.
Mivel a technikai alapok többé-kevésbé azonosak, így a két modell felszereltségében sincsenek nagy eltérések, ezért csupán a két hazai forgalmazó piaci stratégiája dönti el az aktuális felszereltség-csomagok tartalmát.
A Dél-Koreából érkező Kia Rio esetében háromféle felszereltségi szint között választhatunk: LX, EX Limited, illetve EX. Az alapváltozat legfontosabb tartozékai a 6 légzsák, a blokkolásgátló, az ESP, a négy irányban állítható szervokormány, az elektromosan állítható külső tükrök, a távirányítású központi zár riasztóval, a fedélzeti számítógép, valamint a kormányról vezérelhető, USB-vel felszerelt, RDS funkciós rádió. Ezt már alapáron kiegészíti a (igaz, halogén) nappali menetfény, amely a lámpaegység részeként jelzi a közlekedőknek a Rio érkezését.
Klímaberendezés csak a következő, EX Limited csomag választásával vásárolható, amihez még Stabilitáskontroll (VSM), fűtött tükrök, színezett üvegek, ülésmagasság-állítás, elektromos első ablakok járnak. Ehhez a változathoz két csomag választható: P1 csomagban ködlámpa, könyöktámasz, bluetooth, fémbetétes műszerfal és térképolvasó lámpa elérhető, míg a P2 csomagban fűthető ülés és kormánykerék található.
Klímaberendezés csak a következő, EX Limited csomag választásával vásárolható, amihez még Stabilitáskontroll (VSM), fűtött tükrök, színezett üvegek, ülésmagasság-állítás, elektromos első ablakok járnak. Ehhez a változathoz két csomag választható: P1 csomagban ködlámpa, könyöktámasz, bluetooth, fémbetétes műszerfal és térképolvasó lámpa elérhető, míg a P2 csomagban fűthető ülés és kormánykerék található.
Az EX csúcsfelszereltség hazakísérő fényt, külső tükrökbe épített irányjelzőket, ködlámpát, fémhatású középkonzolt, megvilágított sminktükröket, bőrkormányt és sebességváltót, 4 elektromos ablakot, esőszenzort, első könyöktámaszt, tempomatot, Supervision műszerfalat, szemüvegtartót, bluetooth-képes rádiót, valamint automata klímát kínál. Az EX felszereltséghez akár fűtött bőrülések, napfénytető és tolatókamerával rendelkező navigáció is kérhető. Mindhárom változathoz rendelhető azonban a konszern start-stop rendszere, amely a Kiánál Eco Dynamics névre hallgat.
Folyt.köv.
Folyt.köv.
Forrás: /hyundai.hu, kiamotors.hu
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!