Tíz éve történt – A Hyundai a Párizsi Autószalonon


Találtam a fiók mélyén néhány régi Hyundai Motor World nevű magazint, a Hyundai saját kiadványát. Ezekből szemezgetek, amolyan nosztalgiából.

A 2002. szeptember 26-án megnyitott Párizsi Autószalonon a Hyundai hivatalosan is bemutatta új kisautóját, a Getzet, valamint a HCD-7 luxuslimuzin koncepciót, mely 4,5 literes erőforrásával a kaliforniai formatervező stúdió legújabb alkotása.

A Hyundai 1225 négyzetméteres bemutató standján 24 modellt állított ki, a középpontban a HCD-7 tanulmánnyal, illetve a vadonatúj Getz kisautóval. Ezen a rendezvényen mutatkozott be a közönségnek a Hyundai vadonatúj autószalon dekorációs koncepciója is, amelyet a jövőben minden nagyobb rendezvényen láthatnak az érdeklődők.


A Párizsi Autószalon remek alkalom a Getz kisautó hivatalos bemutatására, hiszen az új modell kifejezetten az európai vásárlók igényei szerint került kialakításra. Az új modellt – mely a Hyundai első igazi „b” kategóriás kisautója – a világ minden táján árusítják majd. az előzetes vélemények szerint a Getz pontosan megfelel az elvárásoknak, hiszen gazdaságossága mellett stílusos formaterve illeszkedik az európai vásárlók igényeihez.

A Hyundai Párizsban is bemutatta HCD-7 elnevezésű luxuslimuzin-tanulmányát, melyet először a 2002-es Chicago Motor Show alkalmával láthatott a közönség. Az Equus platformjára épülő tanulmány mutatja be igazán a Hyundai jövőbeli formatervezési irányvonalát. A HCD-7 sportos külső megjelenése mellett rendkívül tágas belső térrel rendelkezik. Az autó meghajtásáról egy teljesen alumíniumból készült 32 szelepes, V8-as erőforrás gondoskodik, melynek teljesítménye 270 lóerő. A modell egyedülálló megjelenését az ezüstösre fényezett karosszéria még inkább kiemeli.


A sajtótájékoztatón a Hyundai Motor elnök-helyettese, Byung-Ho Sung hangsúlyozta, hogy akárcsak a Matrix, a Getz is kifejezetten az európai vásárlók számára készült modell, a termelés 80 százalékát Európában kívánják értékesíteni, valamint a modellnek jelentős szerepet szánnak a márka európai térhódításában is az elkövetkezendő 10 év során. A HCD-7 pedig bemutatja azon formai elemeket, melyek alapján a Hyundai jövőbeli modelljei épülnek majd. a vállalat első luxusmodelljét, az XG350-et az amerikai piac kedvezően fogadta, a most bemutatott tanulmány pedig előrevetíti a márka zászlóshajójának szánt limuzin vonalait is.

„A Hyundai Motor történelme nem olyan hosszú, mint a többi márkáé, ám azokénál sokkal nagyobb mértékű fejlődést mutat.” – mondta Sung. „A Hyundai Motor remekül együttműködött a 2002-es FIFA Világbajnokság rendezőivel, melynek során a márka elismertségét tovább kívánjuk növelni és sikereink újabb célok felállítására sarkall minket.” – tette hozzá Sung.         

Forrás: Hyundai Motor World 2002. Autumn

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei