Új külső mellett a belső is módosult a Langdongban


Kínában megkezdték a helyi piac igényei szerint átalakított Elantra ötödik generációjának forgalmazását, amely nemcsak külsőleg tér el a világpiacon kapható változatoktól.

A kínai BAIC és a Hyundai közös vállalata, a Beijing-Hyundai augusztus végén vezette be az Elantra Langdong modelljét a kínai piacra. A világon mindenütt kompakt limuzinként árusított modell itt a megnyújtott karosszériának köszönhetően a helyi középkategóriában versenyez.


A Hyundai nemrég megépített harmadik kínai üzemnek első modellje már a harmadik Elantra, ugyanis a kínai autópiacon a vadonatúj generáció mellett kapható az Elantra, valamint az Elantra Yuedong is, amelyek a típus előző generációit takarják.

A Langdong 2700 mm tengelytávja és 50 mm-rel hosszabb az előző generációra épülő Yuedong modellnél és megegyezik az alap Elantráéval. Mivel azonban a kínaiak jobban szeretik a hosszabb karosszériaváltozatokat, így a Hyundai helyi mérnökei 40 mm-rel meghosszabbították az autó hosszát, így az 4570 mm-re növekedett.


Az autó küllemét is a kínai ízlésvilághoz igazították, az alap hexagonális hatszögletű hűtőmaszkot egy szárny alakú váltotta fel, amellyel a Langdong sokkal elegánsabbnak tetszik a kínai közönség számára.  


A tavaszi Pekingi Autókiállításon, illetve az azóta megjelent felvételeken csak az autó külső formáját lehetett látni, ám a bevezetés kapcsán nyilvánosságra kerültek az autó belső kialakításáról készült fotók is. Ezekből megállapítható, hogy az Elantra különleges kiképzésű műszerfala köszön vissza a kínai vásárlókra is, ám a külsőhöz igazodva azt is egy kissé továbbgondolták. Így a kínai változaton a műszerfal középkonzolján áthelyezték a – máshol egyébként sokat kritizált – kis méretű légbeömlőket, amelyek immár nagyobbak és magasabb pozícióban helyezkednek el.


Az Elantra Langdong kétféle benzines erőforrással kapható Kínában. Az alapmotor az 1,6 literes 125 lóerős és 155 Nm maximális nyomatékkal rendelkező erőforrás. Emellett 1,8 literes, 143 lóerős és 175 Nm nyomatékkal rendelkező erőforrás is választható. A motorokhoz hatfokozatú manuális, vagy ugyanennyi fokozattal rendelkező automata váltóművet is rendelhet a vevő Kínában.   

Habár a Hyundai csak nemrég kezdte gyártani új modelljét, óvatos becslések szerint legalább 50 ezer darabot kívánnak belőle eladni még az év vége előtt.  


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését