További európai növekedésre számít a Hyundai elnöke


A Hyundai Motor Group 74 éves elnöke 15 százalékos növekedéssel 465 ezer Hyundai és 350 ezer Kia eladására számít idén Európában. Az Automotive News Europe interjúja. 

Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport elnöke azt nyilatkozta, szorosan követi a Hyundai munkáját. Vajon miért aggasztja a VW vezérét a Hyundai?

A Hyundai mérhetetlenül nagyot nőtt az elmúlt 10 évben. A magas szintű minőségű termékek kínálata mellett a Hyundai rengeteget fektetett a termékeibe, regionális fejlesztőközpontokba, termelőüzemekbe, értékesítési hálózatba, valamint a fejlődő piacokon (Brazílila, India, Kína, Oroszország) való részvétel fejlesztésébe.

Mije van a Volkswagennek, amije a Hyundainak nincsen?

A Volkswagen egy kifinomult autómárka magas technológiai és minőségi színvonallal és főképp gazdag múlttal. Mindazonáltal mi csendben végezzük a saját munkánkat anélkül, hogy egy kiválasztott versenytársra összpontosítanánk.


Tavaly a Hyundai-Kia a világ ötödik autógyártójává lépett elő. Szükségük van partnerre a további növekedéshez?

Mi a saját „Hyundai utunkat” járjuk. Nem szükséges beolvadnunk, illetve felvásárolnunk bárkit.

A világ elsőszámú autógyártójává kívánják tenni a Hyundai márkát?

Világmárkává tesszük a Hyundait, ám nem elsősorban mennyiségi alapon. A minőségi bővülés alapjain a legkedveltebb autómárkává kívánunk válni. A minőséget mindenképpen a mennyiség elé helyezzük.

Aggasztják a kínai konkurensek?

A kínai autógyártók rendkívül gyorsan fejlődnek és javulnak. A konkurenseinket szorosan nyomon követve felépítjük saját versenyelőnyeinket és az erre alapozott belső stabilitásunkkal túljuthatunk bármely akadályon.


Mi a véleménye a világautókról, illetve a helyi változataikról?

A Hyundai a világ minden területére fejleszt, gyárt és értékesít járműveket. Ehhez járulnak hozzá a helyi piac igényeinek megfelelő modellek, mint az i-széria Európában, a kínai Yuedong vagy épp az indiai Eon.

Mikor láthatunk Európában elektromos és hibrid Hyundai modelleket?

A Sonata hibridet sikeresen értékesítjük Dél-Koreában és az Egyesült Államokban. Jövőre egy plug-in hibrid, 2015-re pedig elektromos járművek bemutatását tervezzük. Ezenfelül jól állunk az üzemanyagcellás technológiával, ám még mindig korai tömegtermelésről és értékesítési határidőről beszélni ezen járművek esetében.

A Hyundai-Kia rendkívül gyorsan növekszik Európában. Szükségük van-e további kapacitásra?

Jelenleg nem tervezünk további gyáregységeket építeni Európában.


Tavaly üzemi szinten a Hyundai árrése elérte a 10,3 százalékot, amely második a BMW 11,3 százalékos értéke mögött. Hogyan sikerült ilyen mértékű árrést elérniük anélkül, hogy tényleges prémium modellekkel rendelkeznének?

A Hyundai megemelkedett minőségi megítélése megnövelte autóink maradványértékét. a márkaérték növekedésének köszönhetően megkapják azokat az elismeréseket, melyeket megérdemelnek, melyek eredményeként kisebb vásárlásösztönzők és árengedmények is elegendőek a meggyőzéshez. A hatalmas kereslet miatt a termelés és az operatív fix költségek csökkenthetőek voltak, ezért csökkenhettek az egy egységre jutó költségek. A platform integráció szintén előnyösen hatott az egységköltség alakulására.    

A Hyundai és Kia termékskálán jelentős átfedések vannak, Önnek mégis sikerült a fogyasztók szemében különálló márkákként pozícionálni a két márkát. Mi ennek a titka?  

Ahhoz, hogy szinergiát teremtsünk, a Hyundai és a Kia közösen fejleszt. Másrészt viszont két különálló márkáról beszélhetünk, amelyeknek eltérő stratégiájuk van mind a dizájn, a marketing, az értékesítés és a vevőszolgálat terén.    


Hogyan motiválja a munkavállalókat?

A Hyundai alkalmazottjai nemcsak munkaként tekintenek hivatásukra, sokkal inkább gondolják magukat egy nagy család tagjának. Gyorsan haladunk előre az utunkon és nem lassítunk. Folyamatos feladatunk az alkalmazottak motiválása, melyet a következetes és hatékony kommunikáció segítségével érünk el.  

Létezik egy Hyundai Gyártási Rendszer, mely hasonlít a világszerte elismert Toyota Gyártási Rendszerhez?

Az autóipar természeténél fogva minden autógyártónak hasonló a termelési rendszere. A mi jelenlegi kulcsfontosságú tényezőnk a minőség: A moduláris rendszer megalkotása a Hyundai Mobis közreműködésével; az összeszerelési idő csökkentésével egy hatékony termelési rendszer fenntartása; a készletek minimalizálása és a fejlett kommunikációs és információs rendszerek hatékony kihasználása. Ezeken túl a rendszer hatékonyságát az egyes gyártók képességei határozzák meg.

A Folyékony Szobrászat lesz a Hyundai világszerte ismert formanyelve, és ha igen, minden piacon ez a formaterv lesz a Hyundai modellek sajátja?

A formatervezési filozófiának következetessé kell válnia. Így a Folyékony Szobrászat is keresi saját útját, hogy az eltérő régiók közönségét minél nagyobb mértékben elégíthesse ki.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei