1500 kilométer tankolás nélkül


Egy ausztrál internetes hírportál tesztjében a Hyundai i40 modelljét fogták vallatóra, melynek során egy fogyasztási teszt keretében eljutottak Sydneyből a 930 kilométerre fekvő Brisbane-be mindössze 40 liter üzemanyaggal.

Az autógyártók manapság egymás alá ígérve adják közre új típusaik szenzációsnak tűnő fogyasztási adatait, amelyek azonban mind laboratóriumi körülmények között születnek, így a való életben a tényleges felhasználó képtelen megközelíteni a katalógusban szereplő értékeket.

Egy igazán modern technikával rendelkező autó esetében nem elérhetetlen álom a gyártó által megadott átlagfogyasztás elérése, ám a Carsguide magazin által tesztelt Hyundai i40 1,7 CRDi a gyárilag megadott fogyasztásnál 0,5 literrel is kevesebbet égetett el 100 kilométerenként. Ráadásul a tesztelt példány egy extrákkal jócskán teletömött változat volt, melyet hatfokozatú automata váltóval is felszereltek.



Ám a Hyundai i40 a mindennapi közlekedési szituációk között is képes megtartani takarékossági ígéretét, mellyel bebizonyítja, milyen takarékos is lehet egy modern turbódízel. A katalógus szerint az i40 CRDi átlagfogyasztása eléri a 4,7 liter/100 km-et.

A tesztre fogott i40 limuzin 1,7 literes, 136 lóerős változata nem egy alapfelszereltségű, manuális váltós kivitel volt, hanem egy Premium csomaggal ellátott példány volt, amelynek tömegét olyan kiegészítők növelték, mint a panoráma napfénytető, ülésfűtés-hűtés, aktív fényszórók, 9 légzsák, teljes értékű pótkerék, navigáció, valamint a gazdaságos vezetés ellenségének tekintett automata váltómű. Mindezekkel az autó tömege elérte az 1626 kg-t, így az alapkivitelnél 1,3 literrel, pontosan 6 liter/100 km fogyasztást ad meg erre a kivitelre a gyártó. Ehhez társul még az automata váltó, amely 10 Nm-t elvesz a motor nyomatékából, így az csupán 320 Nm az eredeti 330 helyett.


Mindezek ellenére a csapat nekivágott a túrának, amelynek indulásakor a navigáció 930 kilométert adott meg távolságként, míg a fedélzeti számítógép 940 kilométerre adta meg az üzemanyagtank hatótávját. Tévesztésre, eltévedésre szűknek tűntek a lehetőségek.

A korlátozott lehetőségek ellenére az i40-et nem állították extrém alacsony fogyasztási körülmények elé, így nem lassan, esetleg behajtott tükrökkel, kikapcsolt elektromos berendezésekkel tették meg az utat, hanem teljesen normál körülmények között. Így az út során működött az ülésfűtés, a kétzónás klíma is dolgozott, valamint végig szólt a rádió. Természetesen a kerekeket sem fújták túl a kisebb ellenállás érdekében.


A forgalom ritmusával együtt haladtak az utakon, ahol 100-110 km/h átlagos tempóval haladtak az autópályákon, miközben az autó fordulatszámát sikerült 2000 fordulat alatt tartani. A fedélzeti számítógép a kezdeti 4,5 l/100 km átlagot hamar 4,4-re csökkentette, ám miután belefutottak egy útépítésbe, az 4,6-ra szökött fel.

Az útépítések, elterelések, illetve nyaralni igyekvők tumultusa végig nehezítették a haladást, így Brisbane-be érve végül mégis 4,4 literre csökkent az i40 fogyasztása. A végső mérés eredménye azt bizonyította, hogy az i40 4,57 liter/100 km átlaggal teljesítette az utat, mely 1,3 literrel kevesebb, mint a megadott kombinált fogyasztás és majdnem egy literrel alatta van az országútra megadott értéknek.


Összesen 42 litert kellett utántölteni az i40-be, ami azt jelenti, hogy a 70 literes tank akár 1500 kilométer megtételére is elegendő lenne. Így az i40 használója a mindennapi közlekedés során súlyos tízezrekben mérhető előnyhöz juthat, amely így igazán gazdaságos és megbízható társa lehet.

Forrás: news.com.au Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei