Koppenhága üzemanyagcellás Hyundai flottát kap


A Hyundai Motor bejelentette, hogy 15 üzemanyagcellás ix35 FCEV modellt ad bérbe 2013-tól Koppenhága önkormányzatának, amellyel elősegítheti a dán főváros azon célját, hogy 2025-re szén-dioxidmentes várossá válhasson. 

A Hyundai tökéletes választás Koppenhága számára, hiszen az autómárka vezető szerepet tölt be az üzemanyagcellás technológiában, illetve a környezetbarát járművek fejlesztése terén, Dánia pedig világelső a megújuló energiaforrások felhasználásában, így a koppenhágai önkormányzat részére biztosított ix35 FCEV modellflotta mindkét fél számára előnyökkel jár. 


„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Koppenhága önkormányzata minket választott a hidrogénnel üzemelő flotta beszállítójaként. Ez bizonyítja, hogy az önkormányzat elismeri a Hyundai környezetbarát technológiájának vezető szerepét.” – mondta Niels Ronnebech, a Hyundai Denmark ügyvezetője. „Az önkormányzat hatalmas elismerést érdemel az új technológiák iránti elkötelezettsége miatt.” – tette hozzá. 

A Hyundai ix35 FCEV üzemanyagcellás jármű hidrogénnel üzemel, amelynek köszönhetően valóban semmilyen károsanyag nem kerül a légtérbe. A Hyundai üzemanyagcellás technológiája a hidrogént elektromos árammá alakítja, amely működteti az autó motorját. A működés egyetlen mellékterméke csupán víz. Az üzemanyagcellás ix35 tökéletes partnere mindazon magán-, illetve állami flották számára, amelyek károsanyag-kibocsátás nélküli üzemeltetéssel kívánják kinyilatkoztatni erőfeszítéseiket a klímaváltozás megakadályozására. 


Az üzemanyagcellás ix35 vezetése teljesen azonos egy hagyományos autóéval, tartóssága pedig megfelel a közhasznú és a magánflották igényeinek. A jármű üzemanyaggal feltöltése csupán néhány percet vesz igénybe, végsebessége 160 km/h, a hatótávolság pedig összevethető a benzines ix35 modellével. 

A Hyundai elsőként a népszerű ix35 szabadidő-autót választotta az üzemanyagcellás modellje alapjaként. Az ix35 a Hyundai egyik legsikeresebb modellje Európában, amely az elsők között kapta meg a Hyundai új folyékony szobrászat formairányzatának elemeit. Az ix35 igen népszerű mind a családok, mind a vállalkozások körében kellemes teljesítményének és tágas, ötszemélyes utasterének köszönhetően. 


A Hyundai immár 14 éve jelentős költségráfordítással kutatja és fejleszti üzemanyagcellás technológiáját. Dánia kiterjedt hidrogénellátó hálózattal rendelkezik, amely így tökéletes kiindulópont a Hyundai ix35 FCEV flotta számára. Az elmúlt évek során két üzemanyagcellás tesztautó 45 ezer kilométert futott Dániában, így kijelenthető, hogy az ix35 FCEV tökéletesen helytáll a dán időjárási körülmények között a mindennapokban. 

A Hyundai 1998-ban kezdte meg az üzemanyagcellás jármű fejlesztési programját, amelyben ezen járművek 2012. vége előtti kereskedelmi forgalomba hozatala és 2015-ös kiskereskedelmi értékesítése is szerepel. 


Mong-koo Chung, a Hyundai Motor Group elnöke a vállalat elsődleges fontosságú programává tette az üzemanyagcella programot, amellyel környezetbarát közlekedési eszközökkel láthatják el a környezet iránt felelősséget érző városlakókat.

Forrás: cisionwire.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei