Kombi a hobbiterepjáró ellen


A középkategóriában immár a kombiváltozatok átvették a vezető helyet a limuzinoktól, miközben a hobbiterepesek is törnek előre. Kombi vagy hobbiterepjáró – melyik a jobb választás az i40cw és az ix35 esetében? A német Auto, Motor und Sport kideríti.

A kombi nyert és kész. Ja, hogy ennyi nem elég? Bár a döntés már elég hamar megszületett, de legyen, megmagyarázzuk.


Tehát, szálljunk be az ix35-be, amely a magas karosszéria miatt sokkal könnyebb, mint a hagyományos személyautókba. A vezető kényelmesen magasan ül, habár a körkilátás a vastag D oszlopok és az emelkedő övvonal miatt nem annyira tökéletes. Ezenfelül a vezető már egy egyszerű kiállás során kicsúszik a gyengén tartó ülésből.  


Már itt idegesítő az elektromos szervokormány viselkedése, amely sokkal indirektebb, mint az i40 esetében, főleg az eltérő rásegítési erő különbsége feltűnő, amely túl könnyűvé teszi a kormányzást.


Visszajelzés? Nincsen, semmi nem jön át a rendszeren. És nem, ez nemcsak finomkodás, semmi köze a tesztelő túlérzékenységéhez. A kormányzás a fő oka annak, hogy a tesztet végül az i40 nyerte.


Az ix35 egyéb sajátosságaival azonban könnyen megbarátkozna az ember. Ilyenek a kicsit nyúlós, de temperamentumos dízelmotor, a hosszú úton járó, de legalább pontosan kapcsolható hatfokozatú váltó, vagy éppen a kissé szűkre méretezett csomagtér.


Ám ha az i40 kombi az alternatíva, akkor már ezek a tulajdonságok nagyon kevés meggyőzőerővel bírnak. Az i40 ugyanis minden tekintetben jobb, mint a hobbiterepes, talán csak a terjedelmes méretét és a rosszabb beláthatóságot lehet felhozni ellene.

Az i40 36 centivel hosszabb és 13 centivel nagyobb tengelytávval  rendelkezik, amellyel nemcsak jóval tágasabb a hely benne, ám az egész belső atmoszféra sokkal kívánatosabb. Ebben fontos szerepet játszanak a kényelmesebb ülések, a jobb kidolgozás, a magasabb minőségű anyagok használat, valamint az alacsonyabb zajszint.


Így aztán hiába ugyanaz az 1,7 literes, 116 lóerős turbódízelmotor mozgatja mindkét tesztautót, a menetdinamika egészen eltérő. Az i40 kombi 70 kilóval nehezebb, mint az ix35, amely főképp elindulásnál nehezíti meg a kombi dolgát, ám amennyiben túljut ezen az indulási gyengeségén, az energikus és kulturált i40 vezetése öröm a rövid utakon pontosan kapcsolható hatgangos váltónak köszönhetően.    



A futóművek hangolása ismét megmutatja, hogy a Hyundai még mindig nem igazán ért fel az európai konkurensek szintjére. Az i40 kicsit nyersen viselkedik, a csillapítás gyenge, a kormányzás indirekt, ráadásul kevés visszajelzést ad. De ez még mindig jobb, mint az ix35 esetében. Ez utóbbi ugyanis szintén elsőkerék-meghajtású, így ráadásul még terepjáróként sem képes egyenlíteni, hiszen az i40 600 kilóval nehezebb vontatmányokat cipelhet.


Mindkét modell felszereltsége kielégítő: CD Rádió, USB, kihangosító, klímaautomata, ám csak az i40 kínál térdlégzsákot. Ezen kívül csak a kombihoz elérhetőek olyan biztonsági extrák, mint a xenonlámpák, hátsó oldallégzsákok, vagy éppen sávtartó asszisztens. És ezeket a magasabb vételár sem kompenzálja.

Így a kombi a nyertes. Ahogy azt már említettük a legelején is.  

Forrás: auto-motor-und-sport.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei