PÁRIZS 2012: Bemutatkozott az új generációs háromajtós i30
A Hyundai első, Európának készülő i30 modellsorozata a
Párizsi Autószalonon új, háromajtós modellel bővült.
Az új generációs i30 a Hyundai Európa iránti
elkötelezettségének egyik legjobb bizonyítéka, hiszen a modell Európában, az
európai fejlesztőközpontban került kialakításra, míg a modell gyártása a koreai
márka csehországi üzemében készül az európai vásárlók számára.
A Hyundai első i30 háromajtósának érkezésével tovább nőhet a
modell iránti érdeklődés, amely az ötajtós és kombiváltozathoz csatlakozik a
szeptember végi Párizsi Autószalonon.
Az ötajtós és az új háromajtós modell közötti különbség első
ránézésre is szembetűnő: elöl az új hűtőrács, ködlámpák, alacsonyabbra húzott
lökhárító, amelyek mellett hátul is módosultak a formák, amíg az oldalnézet az
élesen emelkedő övvonalnak köszönhetően észrevehetően sportosabb lett, amelyet
az új formájú 16-os és 17-es kerekek, valamint az új narancsszínnel átszőtt
belső kialakítás tovább fokoz.
Az ötajtósnál 170 mm-rel hosszabb első ajtók nemcsak a
sportosságot hangsúlyozzák, hanem a B oszlop hátrébb kerülésével könnyebb
hozzáférést biztosítanak az első ülésekhez, miközben a hátsó üléseken utazók csípőjének
az ötajtóshoz képest 38 mm-rel több helye van és csupán 21 mm-rel csökkent a
hátsó válltér. Minden további belső és külső méret megegyezik a már népszerű
ötajtós változattal.
A motorpaletta megegyezik az i30 család többi tagjával, amelynek
kétségtelenül legfigyelemreméltóbb tagja továbbra is az U-II 1,6 literes
dízelmotor, amely 128 lóerős teljesítménye mellett Blue Drive csomaggal csupán
97 g/km széndioxidot bocsát ki, így ez az egység a kategória legjobb
teljesítmény-károsanyag arányát biztosítja az i30 számára.
Az ötajtós modell ismert Hyundai fejlesztései szintén
átkerültek a háromajtósba is, így a koreai gyártó saját hatfokozatú manuális és
automata váltói, illetve a FLEX STEER névre hallgató, kormányrásegítés-változtató
rendszer is része a háromajtós i30 felszereltségének. Ezenfelül minden olyan
felszereltség, amelyet az ötajtós, illetve kombi i30 modellekben rendelhető, az
elérhető az új háromajtós kivitelhez is.
„A háromajtós kialakítás az új i30 család értékes része,
hiszen ezzel a Hyundai igazán európai modelljének célközönsége értékes
célközönséggel egészülhet ki. Úgy hisszük, az új változattal szélesebb
demográfiai csoportból származó új vásárlókkal gyarapodhat a Hyundai tulajdonosainak
köre, akik között minden bizonnyal sok, a dinamizmust, sportosságot hangsúlyozó
háromajtós kialakítást kedvelő fiatal is lesz.” – mondta Allan Rushforth, a
Hyundai Motor Europe elnök-helyettese és ügyvezetője.
„Mindhárom karosszériaváltozatot egyszerre fejlesztettük
annak érdekében, hogy akár egyenként, akár modellcsaládként tekintjük, az i30
koherens formatervet mutasson, illetve karakterük harmonikussá váljon. A háromajtós
kivitel a fokozottan dinamikus vonalvezetésének köszönhetően a leginkább
érzelemgazdag megjelenésű, így a három kivitel közül ez a legsportosabb. A formatervezés
során mindvégiig az volt a célunk, hogy olyan sikeres formát kapjon a
háromajtós változat, amely minden nézőpontból egyértelműen eltér az ötajtóstól.”
– mondta Thomas Bürckle, a Hyundai Motor Europe Technical Centre vezető
formatervezője.
A Hyundai által gyártott termékeinek tartósságába és hosszú távú
minőségébe vetett hitének legjobb bizonyítéka az iparág legjobb garanciális
feltételrendszere, amelynek három pillére az öt évre kiterjedő, teljes körű
garancia, az öt évre ingyenes országúti segélyszolgálat, valamint az erre az
időszakra szóló ingyenes éves átvizsgálás.
Thomas Bürckle a háromajtós i30-ról:
Forrás: cisionwire.com