PÁRIZS 2012: Bemutatkozott az új generációs háromajtós i30



A Hyundai első, Európának készülő i30 modellsorozata a Párizsi Autószalonon új, háromajtós modellel bővült.

Az új generációs i30 a Hyundai Európa iránti elkötelezettségének egyik legjobb bizonyítéka, hiszen a modell Európában, az európai fejlesztőközpontban került kialakításra, míg a modell gyártása a koreai márka csehországi üzemében készül az európai vásárlók számára.  


A Hyundai első i30 háromajtósának érkezésével tovább nőhet a modell iránti érdeklődés, amely az ötajtós és kombiváltozathoz csatlakozik a szeptember végi Párizsi Autószalonon.  

Az ötajtós és az új háromajtós modell közötti különbség első ránézésre is szembetűnő: elöl az új hűtőrács, ködlámpák, alacsonyabbra húzott lökhárító, amelyek mellett hátul is módosultak a formák, amíg az oldalnézet az élesen emelkedő övvonalnak köszönhetően észrevehetően sportosabb lett, amelyet az új formájú 16-os és 17-es kerekek, valamint az új narancsszínnel átszőtt belső kialakítás tovább fokoz.


Az ötajtósnál 170 mm-rel hosszabb első ajtók nemcsak a sportosságot hangsúlyozzák, hanem a B oszlop hátrébb kerülésével könnyebb hozzáférést biztosítanak az első ülésekhez, miközben a hátsó üléseken utazók csípőjének az ötajtóshoz képest 38 mm-rel több helye van és csupán 21 mm-rel csökkent a hátsó válltér. Minden további belső és külső méret megegyezik a már népszerű ötajtós változattal.

A motorpaletta megegyezik az i30 család többi tagjával, amelynek kétségtelenül legfigyelemreméltóbb tagja továbbra is az U-II 1,6 literes dízelmotor, amely 128 lóerős teljesítménye mellett Blue Drive csomaggal csupán 97 g/km széndioxidot bocsát ki, így ez az egység a kategória legjobb teljesítmény-károsanyag arányát biztosítja az i30 számára.


Az ötajtós modell ismert Hyundai fejlesztései szintén átkerültek a háromajtósba is, így a koreai gyártó saját hatfokozatú manuális és automata váltói, illetve a FLEX STEER névre hallgató, kormányrásegítés-változtató rendszer is része a háromajtós i30 felszereltségének. Ezenfelül minden olyan felszereltség, amelyet az ötajtós, illetve kombi i30 modellekben rendelhető, az elérhető az új háromajtós kivitelhez is.


„A háromajtós kialakítás az új i30 család értékes része, hiszen ezzel a Hyundai igazán európai modelljének célközönsége értékes célközönséggel egészülhet ki. Úgy hisszük, az új változattal szélesebb demográfiai csoportból származó új vásárlókkal gyarapodhat a Hyundai tulajdonosainak köre, akik között minden bizonnyal sok, a dinamizmust, sportosságot hangsúlyozó háromajtós kialakítást kedvelő fiatal is lesz.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe elnök-helyettese és ügyvezetője.


„Mindhárom karosszériaváltozatot egyszerre fejlesztettük annak érdekében, hogy akár egyenként, akár modellcsaládként tekintjük, az i30 koherens formatervet mutasson, illetve karakterük harmonikussá váljon. A háromajtós kivitel a fokozottan dinamikus vonalvezetésének köszönhetően a leginkább érzelemgazdag megjelenésű, így a három kivitel közül ez a legsportosabb. A formatervezés során mindvégiig az volt a célunk, hogy olyan sikeres formát kapjon a háromajtós változat, amely minden nézőpontból egyértelműen eltér az ötajtóstól.” – mondta Thomas Bürckle, a Hyundai Motor Europe Technical Centre vezető formatervezője.   


A Hyundai által gyártott termékeinek tartósságába és hosszú távú minőségébe vetett hitének legjobb bizonyítéka az iparág legjobb garanciális feltételrendszere, amelynek három pillére az öt évre kiterjedő, teljes körű garancia, az öt évre ingyenes országúti segélyszolgálat, valamint az erre az időszakra szóló ingyenes éves átvizsgálás.  

Thomas Bürckle a háromajtós i30-ról:


A háromajtós i30 bemutató filmje:


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Forrás: cisionwire.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését