Teszten az új i30 kupé


Alighogy a Hyundai hivatalosan közzétette az új i30 háromajtós változatának első fotóit, az angol What Car? magazinnak alkalma nyílt tenni egy próbakört az új változattal.

A Hyundai i30 már kapható ötajtós kompakt és kombi kivitelben, így a sportos változat immár a harmadik modellváltozat, amely azonban az i30 első kupéja, hiszen a korábbi kompaktból nem készült ilyen kivitel.  


Technikai értelemben az új kupé teljes mértékben megegyezik az ötajtós változattal (a kombi hátul más felfüggesztést kapott), ám a tervezők annál jóval sportosabb karosszériát rajzoltak, amelynek első kialakítását a fekete betétes hűtőmaszk, agresszívebbre húzott első kötény, valamint az erőteljesen felfelé húzódó oldalvonal emel ki igazán.

Az új változat hivatalosan a hónap végén megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon mutatkozik be, ám a magazin munkatársainak lehetősége volt egy prototípust vezetni a koreai márka csehországi próbapályáján.  


Azok, akik a sportos külsőhöz hasonlóan sportos vezetési élményt keresnek az i30 kupéváltozatában, azok csalódni fognak, ugyanis annak kormányzása nem olyan közvetlen, mint amilyennek várnánk. Ezen sajnos még a Hyundai új, háromféle kormányrásegítési beállítással rendelkező FlexSteer rendszere sem segít sokat.

Ez nagy kár, mivel az autó úttartása egyébként még kanyargós terepen is remek, ahogyan a rugózási kényelem is az i30 erőssége, a teszt során pedig csupán az utólagosan felszerelt takaróelemek generáltak szélzajt az utastérben.


A tesztre kapott 1,6 literes, hengerenkénti befecskendezéses, 120 lóerős benzines motor elérhető az ötajtós és kombikarosszériával is, amely erőforrás tisztességes teljesítménnyel rendelkezik a mindennapi használat során. Emellett természetesen az ötajtós modell többi erőforrásával is rendelhető lesz az új háromajtós változat, sőt a hírek szerint a későbbiek folyamán a kupé megkaphatja a Veloster Turbo 1,6 T-GDi motorját is.


Belül a háromajtós változat majdnem teljesen ugyanolyan, mint az i30 többi változata, így itt is minőségi anyagokból építkező kárpitozás és műszerpult fogadja az utasokat, amely utóbbi könnyen értelmezhető a vezető számára. Az egyetlen különbség a kilátás, amely a magas övvonalnak, a szűkebb hátsó oldalablakoknak és a vaskosabb C oszlopoknak köszönhetően sokkal rosszabb, mint az ötajtósban.


Nagy hiba, hogy az első ülések előredöntés után nem térnek vissza eredeti pozícióikba, így a vezetőnek minden egyes alkalommal újra kell állítania az ülést, miután beengedte maga mögé az utasokat, akik azonban nem fognak helyszűkére panaszkodni, ugyanis még az opciós panoráma napfénytető sem vesz el sok teret tőlük. A sportos karosszéria ellenére a csomagoknak sem kell szűkölködniük, így a csomagtér 378 literes mérete megegyezik az ötajtóséval.

A Hyundai tájékoztatása szerint még nem döntöttek arról, hogy az i30 háromajtós változata az ötajtósnál olcsóbb, vagy inkább annál stílusosabb, egyszersmind prémiumosabb alternatíva legyen.


Az autó végső értékelésére a prototípus esetleges hiányosságai miatt még nem kerülhet sor, ám annyi bizonyos, hogy akik számára a forma és a komfort többet ér, mint a sportos kezelhetőség, nem csalódnak majd az i30 kupéban.

Forrás: whatcar.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését