Sportos, vagy elegáns legyen a kisautó? Hyundai i20 vs. Kia Rio - 2. rész


Most, hogy immár a Hyundai kínálatában megjelent a megújult i20 modell, itt az ideje, hogy összehasonlítsuk konszerntestvérével, a Kia Rioval.



A Törökországból származó i20 felszereltség listája hasonló tételeket tartalmaz, azonban a gyártás közelsége miatt az opciós tételek sokkal jobban összeállíthatóak, egyénre szabhatóak, mint a Rio esetében. Az alapváltozat neve változatlanul Life AC, melyben értelemszerűen az „AC” megjelölés a légkondicionáló berendezést takarja. Ezen felül a modell fontosabb alapfelszereltségei közé tartozik a 6 légzsák, ABS, ESP, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, hűthető kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, 4 hangszórós (elöl), USB csatlakozós rádió, stb. A Life kivitel felszereltségét tovább bővíthetjük ISG motorleállító rendszerrel, 15 collos alufelnikkel, elektromos napfénytetővel, első ködlámpával, LED nappali menetfénnyel kiegészített ködlámpával, behajtható kulccsal ellátott riasztóval, hangvezérléses kihangosító rendszerrel. 


Korlátozott darabszám erejéig a kínálat részét képezi a Color változat, amely a fényezett tükrökről és kilincsekről, tükörházba integrált oldalindexeiről ismerhető fel kívülről, belül bőrborítású multifunkciós kormány és váltógomb, 6 hangszórós audiórendszer, a külső színtől függő színes belső kárpitok különböztetik meg az alapváltozattól, melynek behajtható kulcsa távirányítású központi zárat nyit. A Color változathoz rendelhető a fentieken túl első ülésfűtés, tempomat, valamint az 1,4 literes benzinmotorhoz automata sebességváltó.
    

A magasabb, Comfort változat a Color változat tételein felül szélesebb, 185-ös gumikat hord szükségpótkerékkel, alapáron jár hozzá az első ködlámpa LED nappali világítással, belterében pedig automatikus a légkondicionáló. A Comforthoz bőségesen lehet még extrákat vásárolni, így elérhető a (Color kivitelnél említettek mellett) tükörházba épített irányjelző, Supervision műszeregység, tolatóradar, fényre sötétedő belső tükör esőérzékelővel, tolatókamera, automata fényszórók. Ám amennyiben a Style csomagot megrendeljük az autóhoz, a fentebb felsorolt összes tételt jutányosabb áron együttesen is megkaphatjuk sőt, mellette nyomógombos indítást, elektromos hátsó ablakokat és krómozott belső kilincseket is kapunk.  


Most pedig elérkeztünk a döntő kérdéshez, mégpedig oda, hogy ez mégis mennyibe kerül? A Kia Rio 1,2 LX listaára a szeptember elején kiadott árlista szerint 3149000 forint, amelyből akció keretében (ahogyan az összes változat esetében) 300 ezer forintot engednek el, így 2849000 forintért lehet a miénk. Az EX Limited akciós ára 3299000 forint, míg az EX kivitel 3699000 forintért vihető el. Az 1,4 literes változat csak az EX Limited felszereltségtől és 3499000 forintért kapható, míg EX kivitelben 3899000 forintba kerül. 


A dízel Rio 1,1 literes motorral, LX alapkivitelben 3249000 forint, ám az új akcióban EX Limitedként szinte benzines áron, csupán 50 ezer forint többlettel, azaz 3299000 forintért kapható. Az 1,1 CRDi Rio EX-ért az eddigi 4099000 forintot kell fizetni. Az erősebbik CRDi szintén csak EX Limited szinttől elérhető, 3899000 forinttól, míg a csúcsfelszereltségű dízel Rioért 4299000 forintot kell fizetni. 


Az i20 alapváltozata Life AC alapfelszereltséggel 3,499 millió Ft-ba kerül, melyből akció keretében a Rionál jóval nagyobb összeget, 500 ezer Ft-ot engednek, így a kedvezményes ár éppen a lélektani 3 millió Ft alatt marad. (2999000 forint) Ugyanezzel az alapfelszereltséggel elérhető még a szupertakarékosnak mondott új, 75 lóerős 1,1 literes CRDi dízelmotor, amelynek felára 500 ezer Ft így akciós ára 3499000 forint


A magasabb, Comfort változat választható az összes erőforrással, így az 1,2-es motorral 3299000 forintért elhozható, az 1,4 literes benzines, 100 lóerős kivitel 3499000 forintért kapható. Az 1,1 literes dízelmotorral ez a változat 3799000 forintba, míg a legdrágább i20 1,4 literes, 90 lóerős CRDi ára most 4219000 forint.

A számok vegyes képet mutatnak. A jelenlegi állás szerint a kiskategóriás modellek alapváltozatainak tekintetében megfordult az eddigi séma, hiszen eddig általában mindig a Kia modelljei voltak néhány tízezer forinttal olcsóbbak. Most azonban jól látszik, hogy a Hyundai a kis i20 modellel visszavenni igyekszik ezt a lendületet, hiszen klímás alapmodellt kínál 3 millió forintos áron, miközben a klímás Rio EX Limited éppen 300 ezer forinttal drágább. Egyedül a most akciózott, EX Limited  csomagos, kisebbik dízelmotorral szerelt Rio éri meg, hiszen az 200 ezer Ft-tal kedvezőbb áron van, mint az i20 klímás alapdízele.


A csata győztese annak ellenére az új i20, hogy a felsőbb motor- és árkategóriákban ez az árelőny olvadni látszik, hiszen a Tripla5 csomaggal kínált (5 év kilométer-korlátozás nélküli garancia, 5 év segélyszolgálat, 5 év ingyenes átvizsgálás) i20 sokkal jobban személyre szabható, mint a Rio, amely azonban fiatalosabb külső-belső dizájnjával, még így is elfogadható árával és hét év garanciájával reális alternatíva lehet a kiskategóriában. 

Forrás: /hyundai.hukiamotors.hu

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését