A Ford teret veszít a Hyundai ellen Európában


Az amerikai autógyártó európai részlege 404 millió dollár veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, miután eladásai csaknem 10 százalékkal visszaestek az elmúlt időszakban.

A német Anja Schlosser számára a Ford Fiesta és a Focus szóba sem jöhetett, amikor megvette a Hyundai i30 modelljét. „Nemcsak azért választottam a Hyundait, mert ez volt a legolcsóbb.” – mondja a 31 éves frankfurti beszerzési menedzser. „A formavilága sokkal szebb, mint a Fordé.”

Schosser döntése nem egyedi. A Ford piacot veszít és ezzel együtt veszteséget termel olyan modellekkel, amelyek nem állták ki a versenyt az európai autópiacon. Ez a helyzet arra kényszeríti a Fordot, hogy árversenyt indítson, még akkor is, ha az európai gyárainak bérköltsége több, mint a duplája a Hyundai költségeinek.


A többi „őshonos” európai autógyártóhoz hasonlóan a Ford is szenved az évtizedekkel ezelőtt Nyugat-Európában, pl. Németországban felállított üzemek miatt, ahol a dolgozók igen magas béreket követelnek maguknak.  

Ezzel szemben az újonc Hyundai modern üzemeket hozott létre az olcsóbb keleti régiókban, ahol az alacsonyabb bérköltség és gazdaságos üzemeltetés előnyeit élvezheti.  

Marc-Rene Tonn, a hamburgi Warburg Research elemzője szerint a bérköltség és a hozzá kapcsolódó kiadások a termelési költség mintegy 10 százalékát emésztik fel.


A német Saarlouisban 1970-ben létesített üzemében a Ford minden Focusért kb. 600 dollárt fizet dolgozóinak, amelyet a munkaóra költségek és a közzétett bérköltségek alapján számítottak ki. Ugyanez 260 dollár a koreai autógyártó csehországi Nosovicében található üzemében, amely a Hyundai i30-at állítja elő.   

Ez a különbség elég a Hyundai számára, hogy az új i30 modelljét 960 euróval kevesebbért árulja, mint a Ford az azonos kategóriába tartozó Focust.


A Ford előnytelen költségstruktúrája miatt árengedményekre kényszerül, amely így a második negyedévben 404 millió dolláros üzemi veszteséget termelt, szemben a tavalyi 176 millió dolláros nyereséggel.

A Ford európai eladásai 9,9 százalékkal 532819 darabra estek vissza az év első félévében, miközben a Hyundai 12 százalékkal gyarapodott, 232454 Hyundai és 25 százalékkal több, 173232 Kia fogyott a térségben.  



A Hyundai adatai szerint Nosivcében 19,5 munkaóra alatt készül el egy új autó. A Ford ennél gyorsabb, Európában 11 órára van szükség egy autó legyártásához – Ferdinand Dudenhoeffet, a Duisburg-Essen Egyetem Autóipari Kutatóintézetének igazgatója szerint.  

Ennek ellenére a Ford nem elég gyors ahhoz, hogy kijátssza a német munkaerőt, amely 43,85 eurós óradíjával több, mint négyszerese a Cseh Köztársaságban kért 10,62 eurónak.


A Ford főbb gyártóbázisai Németországban, Belgiumban, Angliában és Spanyolországban vannak és habár az amerikai autógyártó Romániában és Törökországban is rendelkezik gyártóüzemekkel, az IHS Automotive elemzője, Christoph Stuemer szerint nem volt képes ott sem lejjebb szorítani költségszintjét.  


Stuemer szerint ennek oka, hogy a Ford nem talált megfelelő modellt az alacsony költségszintű gyártáshoz. „Mivel a Hyundai termékei viszonylag megfizethetőek, a gyártóüzemek teljes kapacitáson dolgozhatnak, így a cég nem veszít pénzt.” – mondja.  

Forrás: detroitnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését