Melyik i30 éri meg jobban?


Elméletileg az i30 benzines motorja az előnyösebb, gyakorlatilag mégsem könnyű érvényesülnie a dízellel szemben. Az Auto Motor und Sport tesztje.

Nemcsak a papírforma szól a kulturáltan működő, közvetlen befecskendezéses benzinmotor mellett. A hőstenorok hangján doromboló szívó 1,6-os 1,2 másodperccel gyorsabban repíti az i30-ast százas tempóra álló helyzetből és 135 lóerejével izmosabb is, mint a 128 lóerős dízel.


A kerregő hangú CRDi ráadásul 120 kilogrammal nehezebb szikragyújtású házi konkurensénél, ami bizony nem válik előnyére, ha országúton sportosan kezdjük szaporázni a lépést.


Ám ha a valóságban vetjük össze a két motort, a végtelenül hosszú váltójú benzinmotorhoz képest a dízel sokkal határozottabb fellépést mutat. Amint túllendülünk a 2000/perces fordulatszámon, és ezzel magunk mögött hagyjuk az indulási nehézségeket, máris olyan erővel kezd el húzni, hogy azonnal neki adományozzuk a rugalmasabb és jobb gázreakciójú motor címét.


További jó pontokat gyűjt a CRDi, ha a fogyasztás kerül terítékre. A tesztkörön 1,3 literrel, átlagban pedig 2,2 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a GDi, ami ráadásul 3 literre emelkedik, ha autópályán kergetjük meg a két i30-ast. Ez a különbség meggyőzővé tesz minden tankolást, de mégis: ahhoz, hogy megtérüljön a 600 ezer forintos árkülönbség, legalább 10 ezer kilométert kell autóznunk évente.


Vagyis a dízel csak azoknak éri meg, akik legalább ennyit járnak minden évben, míg azoknak, akik ennél kevesebbet autóznak, ráadásul az alacsonyabb vételár és a kisebb tömeg miatti könnyedebb, sportosabb vezethetőséget értékelik nagyobbra, a benzines a jobb választás.


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei