Kétszer annyit reklámoz a Hyundai idén
A dél-koreai Hyundai azt tervezi, eddigi költségvetésének
kétszeresét költi európai reklámozásra azért, hogy megőrizze elért piaci
részesedését az agresszív árharcot folytató konkurenseivel szemben.
A gyengélkedő európai Opel és Peugeot márkák alig hiszik, ám
a Hyundai valóban hisz abban, hogy szüksége van márkaképének fejlesztésére.
Saját piackutatásuk szerint még több vásárló választaná a Hyundai i30 modellt,
amennyiben azon más, európai márka logója lenne.
„Ez nem luxus, ez egy abszolút szükségszerűség.” – mondta Mark
Hall, a Hyundai Europe marketingvezetője abban az interjúban, amelyben
bejelentette a vállalat reklámköltségvetésének 630 millió euróra növelését.
A Hyundai az utóbbi években elsősorban hobbterepjáróiról
vált híressé (Tucson, Santa Fe), ám a minőségi váltásnak köszönhetően Európa
egyik legjobban teljesítő autómárkájává vált a helyben tervezett, fejlesztett
és gyártott modellek, így az i30-nak is köszönhetően. Az elmúlt években piaci növekedése
10 százalékon felül volt a gyengélkedő Európai Unió területén, amelynek
köszönhetően a márka 2010-es 2,6 százalékos piaci részesedése tavaly már 3,4
százalékra emelkedhetett.
Ennek ellenére a Hyundai éppen ott tart, hogy az elfogadható
árral becsábított első vásárlóikat egy újabb autó vételével megtarthassa, ám a
vásárlói hűség felmérése során kimutatták, hogy egykori vásárlóik mintegy fele
más márkák felé fordul, amelyek még jobb ajánlatot kínálnak számukra.
„Európai járműparkunk mintegy 70 százaléka 5 évnél
fiatalabb.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Europe alelnöke a Reutersnek
adott interjújában. Ahhoz, hogy
megtarthassák vásárlóikat és újakat nyűgözzenek le, Rushforth és Hall szerint
emocionális indokot is kell teremteni a vásárláshoz a meglévő racionális okok,
mint az ár-érték arány mellé.
Bernd Buechner, a Millward Brown piackutató intézet
munkatársa szerint azonban ezt könnyebb mondani, mint megtenni. „Már régóta probléma
a Hyundainál, hogy a vásárlókat elsősorban az ár vonzza, ám csupán a
reklámozási költség duplájára, triplájára növelése nem feltétlenül oldja meg
ezt a gondot.” – mondja.
„Amikor a Toyota Németországban bevezette az Aurist, a cég
három hétre az összes elérhető külső hirdetési felületet kibérelte, ám még ez
sem volt elég ahhoz, hogy vásárlókat toborozzon. Egy jó kampány megfelelően
illeszkedik a termékhet és nem csupán az élvezetes utazást meséli el.”
A célcsoporttal végzett kutatások kimutatták, hogy a
versenytársak közül egy márkajelzés nélküli i30 tetszett a leginkább a résztvevőknek
– egészen addig, amíg nem derült ki, hogy az egy Hyundai. „A folyamat végén,
amikor elmondtuk, hogy ez egy Hyundai, az autó iránti lelkesedés abban a
pillanatban eltűnt. Nem mindenkinél, de jelentős számban.” – mondta Hall.
Az emberek ráadásul meg sem tudták fogalmazni, miért
csökkent hirtelen az érdeklődésük az autó iránt, mivel egyszerűen túlságosan
keveset tudtak az első helyre tett márkáról. „Az a tudatalatti érzés kerítette őket
hatalmába, hogy talán az autó nem is olyan jó, ám megmagyarázni már nem tudták.”
Ezenkívül a vásárlók kevesebb, mint 15 százaléka tudta
spontán megemlíteni a Hyundait, mint autógyártót, szemben egy átlagos autómárka
35 százalékos arányával – ami egy kulcsfontosságú tényező akkor, amikor
autóvásárlás mellett dönt a célcsoport és fel kellene sorolni a szóba kerülő modelleket.
Ez is olyan, régről fennmaradt probléma,
amelyen túl kell lendíteni a Hyundait Hall szerint.
„Van egy tudat alatti ellenállás a márkával szemben és úgy
gondolom, ennek köze van Dél-Koreához, amely ázsiai országként nagyon távol van
Európától. Az európaiak közül csak nagyon kevesen töltötték nyaralásukat
például Dél-Koreában.” – mondja Hall.
Hall meg kívánja ismételni a Samsung és az LG sikerét, két
olyan dél-koreai vállalatét, amelynek sikerült kilépni japán riválisainak (Sony,
Panasonic) árnyékából és fel tudta rázni az elektronikai piacot.
Ennek érdekében a Hyundai költségvetésének kétharmadát
televíziós és digitális médiában sugárzott hirdetésekre fordítja, amelyek
középpontjában a vállalat két legjobb európai terméke, az i30 kompakt és az
ix35 hobbiterepjáró állnak majd. „Amíg
az eddigiekben a reklámkampányaink nagyságrendje általában a piaci
részesedésünk százalékos arányát követte, azaz kb. 3,5 százalékot, ezt a
jövőben 7 százalékra kívánjuk növelni.” – mondja Rushforth. Amennyiben az
Nielsen piackutató adatait vesszük alapul, amely szerint az európai autógyártók
tavaly mintegy 8,96 millió eurót költöttek reklámozásra, a Hyundai idén 630
millió eurót kíván reklámcélokra fordítani.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!