Kétszer annyit reklámoz a Hyundai idén



A dél-koreai Hyundai azt tervezi, eddigi költségvetésének kétszeresét költi európai reklámozásra azért, hogy megőrizze elért piaci részesedését az agresszív árharcot folytató konkurenseivel szemben.

A gyengélkedő európai Opel és Peugeot márkák alig hiszik, ám a Hyundai valóban hisz abban, hogy szüksége van márkaképének fejlesztésére. Saját piackutatásuk szerint még több vásárló választaná a Hyundai i30 modellt, amennyiben azon más, európai márka logója lenne.

„Ez nem luxus, ez egy abszolút szükségszerűség.” – mondta Mark Hall, a Hyundai Europe marketingvezetője abban az interjúban, amelyben bejelentette a vállalat reklámköltségvetésének 630 millió euróra növelését.   

A Hyundai az utóbbi években elsősorban hobbterepjáróiról vált híressé (Tucson, Santa Fe), ám a minőségi váltásnak köszönhetően Európa egyik legjobban teljesítő autómárkájává vált a helyben tervezett, fejlesztett és gyártott modellek, így az i30-nak is köszönhetően. Az elmúlt években piaci növekedése 10 százalékon felül volt a gyengélkedő Európai Unió területén, amelynek köszönhetően a márka 2010-es 2,6 százalékos piaci részesedése tavaly már 3,4 százalékra emelkedhetett.


Ennek ellenére a Hyundai éppen ott tart, hogy az elfogadható árral becsábított első vásárlóikat egy újabb autó vételével megtarthassa, ám a vásárlói hűség felmérése során kimutatták, hogy egykori vásárlóik mintegy fele más márkák felé fordul, amelyek még jobb ajánlatot kínálnak számukra.

„Európai járműparkunk mintegy 70 százaléka 5 évnél fiatalabb.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Europe alelnöke a Reutersnek adott interjújában.  Ahhoz, hogy megtarthassák vásárlóikat és újakat nyűgözzenek le, Rushforth és Hall szerint emocionális indokot is kell teremteni a vásárláshoz a meglévő racionális okok, mint az ár-érték arány mellé.

Bernd Buechner, a Millward Brown piackutató intézet munkatársa szerint azonban ezt könnyebb mondani, mint megtenni. „Már régóta probléma a Hyundainál, hogy a vásárlókat elsősorban az ár vonzza, ám csupán a reklámozási költség duplájára, triplájára növelése nem feltétlenül oldja meg ezt a gondot.” – mondja.


„Amikor a Toyota Németországban bevezette az Aurist, a cég három hétre az összes elérhető külső hirdetési felületet kibérelte, ám még ez sem volt elég ahhoz, hogy vásárlókat toborozzon. Egy jó kampány megfelelően illeszkedik a termékhet és nem csupán az élvezetes utazást meséli el.”  

A célcsoporttal végzett kutatások kimutatták, hogy a versenytársak közül egy márkajelzés nélküli i30 tetszett a leginkább a résztvevőknek – egészen addig, amíg nem derült ki, hogy az egy Hyundai. „A folyamat végén, amikor elmondtuk, hogy ez egy Hyundai, az autó iránti lelkesedés abban a pillanatban eltűnt. Nem mindenkinél, de jelentős számban.” – mondta Hall.   

Az emberek ráadásul meg sem tudták fogalmazni, miért csökkent hirtelen az érdeklődésük az autó iránt, mivel egyszerűen túlságosan keveset tudtak az első helyre tett márkáról. „Az a tudatalatti érzés kerítette őket hatalmába, hogy talán az autó nem is olyan jó, ám megmagyarázni már nem tudták.”  


Ezenkívül a vásárlók kevesebb, mint 15 százaléka tudta spontán megemlíteni a Hyundait, mint autógyártót, szemben egy átlagos autómárka 35 százalékos arányával – ami egy kulcsfontosságú tényező akkor, amikor autóvásárlás mellett dönt a célcsoport és fel kellene sorolni a szóba kerülő modelleket.  Ez is olyan, régről fennmaradt probléma, amelyen túl kell lendíteni a Hyundait Hall szerint.

„Van egy tudat alatti ellenállás a márkával szemben és úgy gondolom, ennek köze van Dél-Koreához, amely ázsiai országként nagyon távol van Európától. Az európaiak közül csak nagyon kevesen töltötték nyaralásukat például Dél-Koreában.” – mondja Hall.

Hall meg kívánja ismételni a Samsung és az LG sikerét, két olyan dél-koreai vállalatét, amelynek sikerült kilépni japán riválisainak (Sony, Panasonic) árnyékából és fel tudta rázni az elektronikai piacot.


Ennek érdekében a Hyundai költségvetésének kétharmadát televíziós és digitális médiában sugárzott hirdetésekre fordítja, amelyek középpontjában a vállalat két legjobb európai terméke, az i30 kompakt és az ix35 hobbiterepjáró állnak majd.  „Amíg az eddigiekben a reklámkampányaink nagyságrendje általában a piaci részesedésünk százalékos arányát követte, azaz kb. 3,5 százalékot, ezt a jövőben 7 százalékra kívánjuk növelni.” – mondja Rushforth. Amennyiben az Nielsen piackutató adatait vesszük alapul, amely szerint az európai autógyártók tavaly mintegy 8,96 millió eurót költöttek reklámozásra, a Hyundai idén 630 millió eurót kíván reklámcélokra fordítani.  

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei