A Hyundai kimaradhat az indonéz fellendülésből



A Hyundai Motor Company nagy lehetőségtől esik el Indonéziában, mivel továbbra is túl kevés figyelmet szentel a helyi igényeknek, ahol a globális autógyártókkal ellentétben a Hyundai továbbra sem tervez összeszerelő üzemet létesíteni.

A koreai márkát importáló PT Hyundai Indonesia Motor idén 8 ezer Hyundai gépkocsit kíván értékesíteni Indonéziában, amellyel az 1,25 milliósra becsült teljes piac jóval kevesebb, mint 1 százalékát birtokolhatja 2013-ban.

A PT Hyundai Indonesia két munkatársa szerint a növekedés legnagyobb problémája a kicsi, többcélú egyterű modell hiánya, amellyel versenybe szállhatna a Toyota új Avanza modelljével. „A Hyundainak fel kéne ébrednie és megértenie az Indonéziában rejlő lehetőségeket.” – mondja egyikük, aki hozzátette, az elmúlt években sok globális márka rengeteget fektetett be az országban.


Ezek között van a General Motors is, amely már meg is kezdte új, megfizethető modelljének gyártását Indonéziában.


Az indonéz piac az elemzők szerint több, mint kétmilliós éves eladásával legkésőbb 2016-ra utolérheti az eddigi legnagyobb piacot, Thaiföldöt. Indonéziában a kisebb, de három üléssorral rendelkező, megfizethető árú egyterűek hódítanak elsősorban, amelyek eladási aránya a teljes piac több, mint 50 százalékát teszi ki. A piac ezen szegmensét jelenleg a Toyota Avanza, a Daihatsu Xenia és a Suzuki Ertiga uralja, amelyhez idén érkezik a GM Chevrolet Spin modellje is.

„Ha nem rendelkezünk egy kis egyterűvel, hogyan tudhatna a Hyundai nagy számokat produkálni?” – kérdezi az importőr egyik munkatársa.   


Emellett nagyobb mennyiségű készlet fenntartása is problémákba ütközik a PT Hyundai Indonesia számára, amelynek társtulajdonosa az ország korábbi vezetője, Suharto elnök fia is. A Hyundai ugyanis nemrég a gyártási mennyiség növelése helyett a gyártott termékek minőségének emelése mellett döntött, amely nem teszi lehetővé nagyobb mennyiségű termék beszerzését.

Az Egyesült Államokban és Indiában is az eladások stagnálásához vezető döntés részeként a Hyundai elvetette egy esetleges indonéz gyártóüzem létesítését is, helyette inkább olyan fejlődő piacok felé fordult, mint Brazília vagy India.


„A Hyundai Motor az elmúlt időszakban robbanásszerűen növekedett, amely arra kényszerített bennünket, hogy először más piacok felé osszuk el erőforrásainkat.” – mondta Brian Sir, a Hyundai szöuli szóvivője egy e-mailben. „tisztában vagyunk azzal, hogy Indonézia remek lehetőségeket kínál és továbbra is szemmel tartjuk ezeket. Pillanatnyilag azonban nem tervezzük gyártóbázis létrehozását ott.”

Az elegendő mennyiségű autó szállítását a Hyundai jobbkormányos járműveinek korlátozott gyártókapacitása tovább szűkíti.  


A Hyundai indonéziai értékesítési eredményei 2011-ben 33, míg 2012-ben 26 százalékkal múlták felül az azt megelőző időszakot, a japán autógyártók mellett viszont a márka továbbra is csupán statisztaszerepet játszik. A Toyota például tavaly kb. 400 ezer darabot adott el, amely kicsivel több, mint a teljes piac háromnegyede.


A Hyundai 45 kereskedéssel rendelkezik jelenleg az országban, amelyet idén héttel bővít, így a koreai márka eladásai 2014-re elérhetik a 10 ezret is. A Hyundai széles körű termékpalettát kínál, amelynek része a kis Accent, a közepes Sonata, a Tucson és a Santa Fe hobbiterepjárók, valamint a Starex kisbusz is. Ez utóbbi modellt a forgalmazó helyben szereli össze a Dél-Koreából érkező félkész egységek alapján.

Forrás: asiaone.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei