A Hyundai kimaradhat az indonéz fellendülésből
A Hyundai Motor Company nagy lehetőségtől esik el
Indonéziában, mivel továbbra is túl kevés figyelmet szentel a helyi igényeknek,
ahol a globális autógyártókkal ellentétben a Hyundai továbbra sem tervez összeszerelő
üzemet létesíteni.
A koreai márkát importáló PT Hyundai Indonesia Motor idén 8
ezer Hyundai gépkocsit kíván értékesíteni Indonéziában, amellyel az 1,25
milliósra becsült teljes piac jóval kevesebb, mint 1 százalékát birtokolhatja
2013-ban.
A PT Hyundai Indonesia két munkatársa szerint a növekedés
legnagyobb problémája a kicsi, többcélú egyterű modell hiánya, amellyel versenybe
szállhatna a Toyota új Avanza modelljével. „A Hyundainak fel kéne ébrednie és
megértenie az Indonéziában rejlő lehetőségeket.” – mondja egyikük, aki
hozzátette, az elmúlt években sok globális márka rengeteget fektetett be az
országban.
Ezek között van a General Motors is, amely már meg is kezdte új, megfizethető modelljének gyártását Indonéziában.
Az indonéz piac az elemzők szerint több, mint kétmilliós
éves eladásával legkésőbb 2016-ra utolérheti az eddigi legnagyobb piacot,
Thaiföldöt. Indonéziában a kisebb, de három üléssorral rendelkező, megfizethető
árú egyterűek hódítanak elsősorban, amelyek eladási aránya a teljes piac több,
mint 50 százalékát teszi ki. A piac ezen szegmensét jelenleg a Toyota Avanza, a
Daihatsu Xenia és a Suzuki Ertiga uralja, amelyhez idén érkezik a GM Chevrolet
Spin modellje is.
„Ha nem rendelkezünk egy kis egyterűvel, hogyan tudhatna a
Hyundai nagy számokat produkálni?” – kérdezi az importőr egyik munkatársa.
Emellett nagyobb mennyiségű készlet fenntartása is
problémákba ütközik a PT Hyundai Indonesia számára, amelynek társtulajdonosa az
ország korábbi vezetője, Suharto elnök fia is. A Hyundai ugyanis nemrég a
gyártási mennyiség növelése helyett a gyártott termékek minőségének emelése
mellett döntött, amely nem teszi lehetővé nagyobb mennyiségű termék
beszerzését.
Az Egyesült Államokban és Indiában is az eladások
stagnálásához vezető döntés részeként a Hyundai elvetette egy esetleges indonéz
gyártóüzem létesítését is, helyette inkább olyan fejlődő piacok felé fordult,
mint Brazília vagy India.
„A Hyundai Motor az elmúlt időszakban robbanásszerűen
növekedett, amely arra kényszerített bennünket, hogy először más piacok felé
osszuk el erőforrásainkat.” – mondta Brian Sir, a Hyundai szöuli szóvivője egy
e-mailben. „tisztában vagyunk azzal, hogy Indonézia remek lehetőségeket kínál
és továbbra is szemmel tartjuk ezeket. Pillanatnyilag azonban nem tervezzük
gyártóbázis létrehozását ott.”
Az elegendő mennyiségű autó szállítását a Hyundai jobbkormányos
járműveinek korlátozott gyártókapacitása tovább szűkíti.
A Hyundai indonéziai értékesítési eredményei 2011-ben 33,
míg 2012-ben 26 százalékkal múlták felül az azt megelőző időszakot, a japán
autógyártók mellett viszont a márka továbbra is csupán statisztaszerepet
játszik. A Toyota például tavaly kb. 400 ezer darabot adott el, amely kicsivel
több, mint a teljes piac háromnegyede.
A Hyundai 45 kereskedéssel rendelkezik jelenleg az országban,
amelyet idén héttel bővít, így a koreai márka eladásai 2014-re elérhetik a 10
ezret is. A Hyundai széles körű termékpalettát kínál, amelynek része a kis
Accent, a közepes Sonata, a Tucson és a Santa Fe hobbiterepjárók, valamint a
Starex kisbusz is. Ez utóbbi modellt a forgalmazó helyben szereli össze a Dél-Koreából
érkező félkész egységek alapján.
Forrás: asiaone.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!