Közepesre vizsgázott a Hyundai HB20 a törésteszten
A Latin NCAP legutóbbi törésteszt-sorozatában a Hyundai HB20
öt csillagból hármat szerzett meg, amellyel a régió kínálatához viszonyítva átlagos
teljesítményt nyújtott.
A Dél-Amerikában kapható 28 modellen eddig elvégzett
tesztsorozatai alapján a Latin NCAP kijelentette, hogy a Latin-Amerikában és a
Karib-térségben értékesített népszerű modellek némelyikének biztonsági színvonala
húsz éves lemaradásban van a globális követelményekhez képest. Ennek ellenére
azért látható némi fejlődés, hiszen egyre több modell éri el a négy csillagos
eredményt a felnőtt védelemben, két autógyártó pedig már alapáron légzsákokkal
szereli fel modelljeit.
A négy csillagot elért Ford EcoSport mellett a szervezet a Brazíliában
készülő Hyundai HB20 modellt is tesztelésnek vetette alá. A HB20 a felnőtt
védelem területén a lehetséges ötből három csillagot szerzett, míg a
gyerekvédelmet az ötből mindössze egy csillagra értékelték.
A HB20 az ütközés során stabil utascellájával védte utasait,
amely azonban nem gátolta meg, hogy a bábukat igen heves erőhatások érjék, így
az autó nem kaphatta meg a négy csillagot. A gyermekvédelemre mindenképpen több
figyelmet kell a gyártónak fordítania, mivel az egyik gyermekülést eltörte az
autó biztonsági öve, amelynek feladat lenne azt a helyén tartani.
A 3 éves bábu elérte az első ülés fejtámaszát, miközben a másfél
éves, menetiránynak háttal ülő bábu is komoly erőhatásoknak volt kitéve az
ütközés során, amelyek alapján nem kapott egy csillagnál többet az autó. A szervezet ezen a téren is fejlődést vár el a Hyundaitól.
Az Euro NCAP mintájára tavaly létrehozott Latin NCAP célja
azonos az Európában már régóta használt és elfogadott törésteszt-sorozataival: az
autógyártók biztonságosabb autókat készítsenek. A Dél-Amerikában alkalmazott
töréstesztek eredményei azonban nem hasonlíthatóak össze közvetlenül az európai
mintával, mivel ugyan a törésteszteknél azonos, azaz 64 km/h-val engedik 40
százalékos átfedéssel a deformálódó falnak az új modelleket, Európától eltérően
itt csupán a frontális ütközés alapján alakul ki az értékelés végeredménye.
Forrás: latinncap.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!