Közepesre vizsgázott a Hyundai HB20 a törésteszten



A Latin NCAP legutóbbi törésteszt-sorozatában a Hyundai HB20 öt csillagból hármat szerzett meg, amellyel a régió kínálatához viszonyítva átlagos teljesítményt nyújtott.

A Dél-Amerikában kapható 28 modellen eddig elvégzett tesztsorozatai alapján a Latin NCAP kijelentette, hogy a Latin-Amerikában és a Karib-térségben értékesített népszerű modellek némelyikének biztonsági színvonala húsz éves lemaradásban van a globális követelményekhez képest. Ennek ellenére azért látható némi fejlődés, hiszen egyre több modell éri el a négy csillagos eredményt a felnőtt védelemben, két autógyártó pedig már alapáron légzsákokkal szereli fel modelljeit.  


A négy csillagot elért Ford EcoSport mellett a szervezet a Brazíliában készülő Hyundai HB20 modellt is tesztelésnek vetette alá. A HB20 a felnőtt védelem területén a lehetséges ötből három csillagot szerzett, míg a gyerekvédelmet az ötből mindössze egy csillagra értékelték.


A HB20 az ütközés során stabil utascellájával védte utasait, amely azonban nem gátolta meg, hogy a bábukat igen heves erőhatások érjék, így az autó nem kaphatta meg a négy csillagot. A gyermekvédelemre mindenképpen több figyelmet kell a gyártónak fordítania, mivel az egyik gyermekülést eltörte az autó biztonsági öve, amelynek feladat lenne azt a helyén tartani.      


A 3 éves bábu elérte az első ülés fejtámaszát, miközben a másfél éves, menetiránynak háttal ülő bábu is komoly erőhatásoknak volt kitéve az ütközés során, amelyek alapján nem kapott egy csillagnál többet az autó. A szervezet ezen a téren is fejlődést vár el a Hyundaitól.


Az Euro NCAP mintájára tavaly létrehozott Latin NCAP célja azonos az Európában már régóta használt és elfogadott törésteszt-sorozataival: az autógyártók biztonságosabb autókat készítsenek. A Dél-Amerikában alkalmazott töréstesztek eredményei azonban nem hasonlíthatóak össze közvetlenül az európai mintával, mivel ugyan a törésteszteknél azonos, azaz 64 km/h-val engedik 40 százalékos átfedéssel a deformálódó falnak az új modelleket, Európától eltérően itt csupán a frontális ütközés alapján alakul ki az értékelés végeredménye.

Forrás: latinncap.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei