Mit jelenthet egy koreai háború a helyi gyártók számára?



Dél-Korea fővárosa, Szöul mindössze félórányira fekszik az egyre ellenségesebbé váló észak-koreai határvonaltól. A város három nagy autógyártó, a Hyundai, a Kia és a GM Korea otthona.

A tízmilliós lakosú Szöul könnyű célponttá válhat az 1953-as fegyverszüneti egyezményt a napokban felmondó, kommunista északi szomszéd fegyveres erői számára egy esetleges invázió során. A nukleáris fenyegetőzéssel az egész világot aggasztó helyzet állt elő, ám ennek ellenére kevés szó esik az incidens a fejlett dél-koreai autóiparra való kihatásairól.  


Az éppen zajló Szöuli Autószalonon csupán kevesen beszélnek Phenjan fenyegetőzéséről, pánik, félelem egyáltalán nem érzékelhető. Éppen ellenkezőleg, az egyik helyi gyártó szóvivője azon viccelődött, hogy a Japánt ért földrengés és szökőár sokkal veszélyesebb, mint Észak-Korea hencegő vezére, Kim-Dzsong Un.


A legnagyobb helyi autógyártó, a Hyundai csoport egyelőre nem kívánja kommentálni a kialakult helyzetet, habár egy háborús helyzet mindenképpen hatással lehet a világ legnagyobb gyártóüzemével (Ulsan) rendelkező vállalat termelésére, vagy egész hazai működésére. A Szöuli Autószalonon az újságírók kérdéseire a vállalat képviselői azt sem árulták el, létezik-e egyáltalán olyan üzleti stratégia, amellyel a katonai konfliktus komolyra fordulása esetén felkészülhetnek.


Az elemzők szerint a háború kitörése komolyan veszélyeztetheti a Hyundai csoport hazai működését, hiszen a Hyundai globális termelésének 58, a Kia 43 százalékát a koreai üzemekben állítják elő. Ám egy esetleges harci helyzet ezen túlmenően a gyártó globális tevékenységét is hátrányosan érintené, hiszen annak ellenére, hogy a két gyártó külföldi üzemeiben készülő modellekbe helyben előállított részegységek kerülnek, rengeteg komponenst továbbra is Dél-Koreából szerelnek be. ez pedig befolyásolhatja többek között a vállalatcsoport Európában gyártott két legkeresettebb európai modellje, a Hyundai i30/Kia cee’d termelését is.  


A General Motors első embere, Dan Akerson jóval konkrétabban nyilatkozott: „Ha valami történni fog Koreában, az az egész iparágat komolyan érintheti, nemcsak a GM-et.” Akerson hozzátette, vannak tervek, amelyek biztosítják mind a termelés, mind a dolgozók, a technológia biztonságát. A GM koreai üzemei elsősorban a Chevrolet Europe számára fontos, mivel az ezekben az üzemekben tavalyelőállított kétmillió autó túlnyomó többségét Európába exportálták.

Forrás: siol.net

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei