Csak 2015-től árusítják a Hyundai üzemanyagcellás modelljét Amerikában
A Hyundai széles körben kívánja Amerikában piacra dobni az
ix35 modellre épülő üzemanyagcellás járművét.
John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője elmondta,
hogy a múlt hónapban, Genfben is bemutatott ix35 Fuel Cell modellt Amerika
összes, azaz 50 államában meg lehet majd vásárolni. Azt azonban egyelőre nem
tudta megmondani, hogy előnyt élveznek-e majd a part menti államok, ahogyan az
alternatív modelleknél, mint a Chevrolet Volt és a Nissan Leaf esetében is
történt.
A tengerentúli piacon Tucson néven forgalmazott modell
platformjára épülő környezetbarát modell tömeggyártása és kiskereskedelmi
értékesítése 2015-től várható az Egyesült Államokban.
Egészen mostanáig az üzemanyagcellás technológia tesztelési
fázisban volt, amely keretében tesztflottákat bocsátottak egyetemek és közüzemi
vállalatok rendelkezésére. Ezek alól csupán a Honda FCX Clarity modellje volt
kivétel, amely 2008-ban mutatkozott be az Egyesült Államokban, amelyet 36 hónap
időtartamra lehetett havi 600 dollárért bérelni.
Krafcik szerint a Hyundai több ezer üzemanyagcellás járművet
kíván gyártani és értékesíteni annak ellenére, hogy a Honda FCX Clarity
modelljéből az elmúlt négy év alatt összesen csupán 40 darabot tudtak eladni. A
Honda szerint a sikertelenség oka elsősorban az infrastruktúra lassú fejlődése.
Krafcik nem aggódik a hidrogén töltőállomások hiánya miatt:
rámutatott, hogy annak építési költsége 1 millió dollár, amely nagyságrendileg
azonos egy hagyományos benzinkút a jelenlegi környezetvédelmi szabályok
szerinti átalakításának költségével, amelynek során a földalatti tartályokat olyanokra
kell cserélni, amelyekből biztosan nem szivároghat káros anyag a talajba,
illetve a vizekbe.
A Hyundai valóban hisz abban, hogy az üzemanyagcellás
technológia lehet a megoldás az egyre szigorodó amerikai környezetvédelmi
szabályokra, amely technológia a későbbiekben leválthatja az elektromos, a
hatótáv-növelővel ellátott elektromos és a hálózatról is tölthető hibrideket.
„Sokkal jobban szeretem a plug-in hibrideket az elektromos
modelleknél, ám sok még a nyitott kérdés.” – mondta Krafcik a Voltra utalva,
amelyet elektromos motor hajt, ám az egy kis benzines motorból származó
energiát is felhasznál, amennyiben az akkuk kimerültek. A Hyundai ügyvezetője
szerint a plug-in hibridek használata is elég nehézkes, mivel nincs minden
parkolóhelyen töltésre lehetőség.
Krafcik szerint a plug-in hibridek saját sikerességük
áldozataivá válhatnak, hiszen ezek leterjedésével az éjszakai áram ára is nőni
fog, mivel a szolgáltató átrendezheti az energiaellátás csúcsidőszakait.
A Hyundai hidrogén-meghajtású modellje 134 lóerős, amelynek
szabadalmaztatott technológiája a hidrogént elektromos árammá alakítja át,
amely egy elektromos motort hajt meg. A hidrogén feltöltése néhány percet vesz
igénybe csupán, az autó menettulajdonságai padig hasonlóak a benzines
változatokhoz: 0-100 km/-ra 12,5 másodperc szükséges, végsebessége 160 km/h , a hatótáv pedig
akár 594 km
is lehet.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!