Csak 2015-től árusítják a Hyundai üzemanyagcellás modelljét Amerikában



A Hyundai széles körben kívánja Amerikában piacra dobni az ix35 modellre épülő üzemanyagcellás járművét.

John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője elmondta, hogy a múlt hónapban, Genfben is bemutatott ix35 Fuel Cell modellt Amerika összes, azaz 50 államában meg lehet majd vásárolni. Azt azonban egyelőre nem tudta megmondani, hogy előnyt élveznek-e majd a part menti államok, ahogyan az alternatív modelleknél, mint a Chevrolet Volt és a Nissan Leaf esetében is történt.   


A tengerentúli piacon Tucson néven forgalmazott modell platformjára épülő környezetbarát modell tömeggyártása és kiskereskedelmi értékesítése 2015-től várható az Egyesült Államokban.  

Egészen mostanáig az üzemanyagcellás technológia tesztelési fázisban volt, amely keretében tesztflottákat bocsátottak egyetemek és közüzemi vállalatok rendelkezésére. Ezek alól csupán a Honda FCX Clarity modellje volt kivétel, amely 2008-ban mutatkozott be az Egyesült Államokban, amelyet 36 hónap időtartamra lehetett havi 600 dollárért bérelni.


Krafcik szerint a Hyundai több ezer üzemanyagcellás járművet kíván gyártani és értékesíteni annak ellenére, hogy a Honda FCX Clarity modelljéből az elmúlt négy év alatt összesen csupán 40 darabot tudtak eladni. A Honda szerint a sikertelenség oka elsősorban az infrastruktúra lassú fejlődése.

Krafcik nem aggódik a hidrogén töltőállomások hiánya miatt: rámutatott, hogy annak építési költsége 1 millió dollár, amely nagyságrendileg azonos egy hagyományos benzinkút a jelenlegi környezetvédelmi szabályok szerinti átalakításának költségével, amelynek során a földalatti tartályokat olyanokra kell cserélni, amelyekből biztosan nem szivároghat káros anyag a talajba, illetve a vizekbe.  


A Hyundai valóban hisz abban, hogy az üzemanyagcellás technológia lehet a megoldás az egyre szigorodó amerikai környezetvédelmi szabályokra, amely technológia a későbbiekben leválthatja az elektromos, a hatótáv-növelővel ellátott elektromos és a hálózatról is tölthető hibrideket.  

„Sokkal jobban szeretem a plug-in hibrideket az elektromos modelleknél, ám sok még a nyitott kérdés.” – mondta Krafcik a Voltra utalva, amelyet elektromos motor hajt, ám az egy kis benzines motorból származó energiát is felhasznál, amennyiben az akkuk kimerültek. A Hyundai ügyvezetője szerint a plug-in hibridek használata is elég nehézkes, mivel nincs minden parkolóhelyen töltésre lehetőség.


Krafcik szerint a plug-in hibridek saját sikerességük áldozataivá válhatnak, hiszen ezek leterjedésével az éjszakai áram ára is nőni fog, mivel a szolgáltató átrendezheti az energiaellátás csúcsidőszakait.

A Hyundai hidrogén-meghajtású modellje 134 lóerős, amelynek szabadalmaztatott technológiája a hidrogént elektromos árammá alakítja át, amely egy elektromos motort hajt meg. A hidrogén feltöltése néhány percet vesz igénybe csupán, az autó menettulajdonságai padig hasonlóak a benzines változatokhoz: 0-100 km/-ra 12,5 másodperc szükséges, végsebessége 160 km/h, a hatótáv pedig akár 594 km is lehet.

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei