Sokkolta a nézőket a Hyundai legújabb reklámja
A Hyundai üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell modelljét hirdető
reklámfilmjében egy öngyilkosjelölt kísérletét láthatjuk, ami csúfos kudarcot
vall. Akárcsak maga a film is.
A koreai autógyártó azonnal bocsánatot kért és visszavonta azon
reklámfilmjét, amelyben egy férfi úgy akar véget vetni életének, hogy a garázsban
álló hobbiterepjárója kipufogógázát vezeti be az utastérbe. A koncepció lényege
azonban, hogy a férfi egy hidrogénnel üzemelő ix35 tulajdonosa, amely így
csupán vízgőzt enged a férfira, így az akció meghiúsul.
A filmet a Hyundai európai reklámügynöksége, az Innocean
Europe készítette. „A Hyundai Motor őszintén elnézést kér ezért az agresszív
reklámért.” – közölte a vállalat közleményében. „A reklámfilmet az Innocean
Europe készítette számunkra, ám a Hyundai kérése, vagy jóváhagyása nélkül
kezdte sugározni azt. A film teljes mértékben ellentétes a mi értékrendünkkel
és a társadalom értékeivel is. Nagyon sajnáljuk mindazt a szorongást és
félelmet, amelyet ez a videó esetleg kiválthatott. Még jobban sajnáljuk, hogy
olyanokat is érzékenyen érinthet, akik átéltek hasonló személyes tragédiákat.” –
áll a közleményben.
Jelenleg még kérdéses, hogy a reklámfilm hol jelent meg
először. „Legjobb tudomásom szerint a film soha nem került fel egyetlen Hyundai
honlapra vagy Youtube fiókra.” – mondja a Hyundai Motor America szóvivője,
Chris Hosford.
A most 27 éves reklámszövegíró, Holly Brockwell blogjában a
filmmel kapcsolatos megrázó élményeiről írt, hiszen saját apja nagyon hasonló
körülmények között vetett véget életének. „Amikor elindult a film és megláttam
a gyönyörűen kidolgozott felvételeken a szigetelőszalaggal körberagasztott
autóablakokat, amelyen bevezettek egy csövet, elkezdtem reszketni, de annyira,
hogy le kellett tennem a kezemben tartott italt, mielőtt az kiömlene. Aztán keservesen
sírni kezdtem” – írja. „Még akkor sem tudtam abbahagyni a sírást, amikor
kiderült, a férfi mégsem halt meg, köszönhetően az új motortechnológiának.”
„Emlékszem, kinéztem az ablakon és láttam a rendőröket,
mentősöket és gyerekként nem értettem, mi történik.” – folytatja Brockwell. „Arra
is emlékszem, hogy anya leültetett és elmagyarázta, hogy apa elaludt és nem fog
felébredni soha többé. Könnyek között a kérdésemre azt is hozzátette, hogy nem,
sajnos nem tud elvinni a barátnőm jövő heti szülinapjára sem. Nem tud
visszajönni a mennyből még arra az egy napra sem, de biztosan szeretne, ha
tudna. Később kiderítettem, hogy úgy halt meg, hogy a húgom puha játék
nyusziját tartotta az ölében.”
Brokwell a videót egy kollégájától kapta a Twitteren
keresztül. Amíg meg nem látta, nem is tudta, miről szól a hirdetés. „A reklám
nem sértő, viszont elszomorító.” – mondja a nő.
A Hyundai nemrég jelentette be, hogy megkezdte első
üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell modelljének sorozatgyártását, amelyből tervei
szerint 2015-ig ezer darabot kíván értékesíteni.