Felgyorsítja török beruházását a Hyundai
A Hyundai felgyorsította török üzemének kapacitásbővítési
munkálatait annak érdekében, hogy minél hamarabb tudja piacra vezetni új modelljeit.
A koreai autógyártó törökországi gyártóegységét Európa
kisautóközpontjává kívánja fejleszteni, amelynek érdekében még tavaly kezdte
meg 400 millió eurós beruházását Izmitben, ennek eredményeként a
gyáregység kapacitása duplájára emelkedik.
A Hyundai most azonban bejelentette, hogy felgyorsítja a
beruházás folyamatát annak érdekében, hogy minél korábban megkezdhessék az új
i10 sorozatgyártását a kibővített üzemben. Az eredeti tervek szerint ugyanis az
új kisautó gyártása csak az év végén indult volna, ám az egyre élesedő európai
versenyhelyzetben ehelyett már a bemutatás hónapjában, azaz szeptemberben
elindulhat a második generációs i10 szériagyártása. Erről Ali Kibar, a Hyundai
Assan elnöke tájékoztatta a sajtót nemrég.
A vállalat ugyanis a beruházás befejező műveleteinél tart,
amelynek végén elindulhat az új mini előszériás gyártása. „Az új i10
sorozatgyártásának kezdetét előrehoztuk szeptemberre, vagyis három hónappal az
eredetileg tervezettel korábbra. Ez nem szokványos ebben az iparágban.” –
mondta Kibar, Az üzemben jelenleg az Accent Era, valamint 2008-tól az i20 Troy (török
elnevezések) modellek összeszerelése zajlik, amelyből eddig évente mintegy 100
ezer darab hagyta el a gyár kapuit.
Az új generációs i10 modellből a fejlesztés után csaknem
annyit akarnak előállítani évente, mint a gyár beruházás előtti teljes
kapacitása volt, azaz évente 90 ezer új kisautó gyártását tervezik. A három- és
ötajtós karosszériával is készülő új i10 a bemutatásakor egy háromhengeres egyliteres
és egy 1,2 literes négyhengeres benzinmotorral, valamint egy eddig meg nem
határozott dízelmotorral készül majd, amelyet később egy 800 köbcentis
háromhengeres benzines egység egészíthet ki.
Korábban a Hyundai Assan ügyvezetője, Umit Karaarslan
bejelentette, hogy az új i10 és az i20 modellek mellett az üzemben valószínűleg
egy új négyajtós modellt is gyártani fognak majd, amelyből évi 50 ezer darab
eladását tervezik. Az új, négy méter körüli hosszúságú, kiskategóriás limuzin
várhatóan az új i10 padlólemezére épül majd, amely az i10 és az i20 között
helyezkedik majd el a kínálatban.
Forrás: balkans.com, hurriyet.com.tr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!