A Hyundai a brazil közösség részévé válik
A Hyundai társadalmi szerepvállalással kívánja erősíteni
márkája megítélését Brazíliában, amely a koreai gyártó számára az utóbbi
időszak kulcsfontosságú piacává vált.
Az autógyártó a tavalyi év első felében erős, 29 százalékos értékesítési
visszaesést tapasztalt a brazil kormányzat importjárművekre kivetett magas
adója miatt, ám a brazil üzem megnyitásával fellélegezhetett. Az autógyártó
most különböző társadalmi kötelezettségek vállalásával igyekszik
megszilárdítani a márka elismertségét.
Ebben kulcsfontosságú szerepet játszik a kormányzat által
indított négy éves „Tudomány határok nélkül” kezdeményezés támogatása, amely
tervei szerint 100 ezer brazil diáknak adományozna ösztöndíjat annak érdekében,
hogy azok külföldi tanulmányaikat finanszírozzák belőle. A Hyundai Motor Group
tavaly májusban egy szándéknyilatkozat aláírásával csatlakozott a programhoz és
ezzel együtt ígéretet tett arra, hogy az elkövetkezendő három év során 1,5
millió dollárt adományoz a célra. A
pénzadományon felül a vállalat lehetőséget biztosít a diákok számára gyakorlati
helyek biztosítását a Hyundai koreai gyártóüzemeiben.
Tavaly nyáron a Hyundai öt brazil diáknak biztosított ilyen
gyakorlati programot, amelyet további 44 tanuló meghívásával terjesztett ki,
akik öt hetet dolgozhattak a Hyundainál és annak hét leányvállalatánál. A
gyakornoki programot nagyra értékelték a résztvevők, amely előnyösen hatott a
Hyundai brazil megítélésére is.
„Szerencsésnek érzem magam, hogy részt vehettem a világszínvonalú
Hyundai brazil emberek számára fejlesztendő koncepcióautóinak formatervezési
projektjében.” – mondta Renata Michels Thiel, aki a gyakornoki programnak
köszönhetően csatlakozhatott a Hyundai formatervezőihez. „Ez arra ösztönöz,
hogy én is autótervező legyek.” A Hyundai most azt tervezi, minden évben
legalább kétszer szervez ilyen gyakornoki programot, amelyen évente 60 diák
vehetne részt.
Az agresszív marketingkampány mellett az ilyen társadalmi
szerepvállalás is erős pozíciót biztosít a Hyundai számára a brazil piacon.
A vállalat tavaly nyitotta meg a brazil Sao Paulohoz közeli
Piracicaba városában az i20-ra épülő HB20 modellcsaládot, amelynek típusnevében
a „HB” a Hyundai Brazil kezdőbetűiből áll össze. Jelenleg három modell – a HB20
kisautó, az emelt hasmagasságú HB20X hobbiterepjáró és a HB20S limuzin – készül
az üzemben, ám az autógyártó tervei szerint nemsokára az i30 és a Santa Fe helyi
piacra szánt változatai is innen gördülnek majd ki.
A Hyundai havi eladásai tavaly szeptemberig 5 ezer darab
körüli szinten mozogtak, ám a HB20 bevezetését követően októberben 11 ezerre
emelkedtek. A modell népszerűsége azóta is töretlen: idén januárban 11 270
HB20 eladásával 84 százalékos értékesítési többletet produkált a márka a
tavalyi év első hónapjához viszonyítva.
„Kifejezetten a brazil vásárlók ízlésének megfelelő új
modellek bevezetésével folyamatosan növeljük jelenlétünket a piacon, amely
mellett részt veszünk a különböző társadalmi projektekben is annak érdekében,
hogy a helyiek számára szerethető márkává váljunk.” – mondta a Hyundai egyik
képviselője.
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!