Nőtt a Hyundai árbevétele az első negyedévben
A Hyundai Motor Company a világpiacon elért árbevétele 6
százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a vállalat továbbra is a
minőségi növekedésre összpontosít.
A Hyundai Motor Company nyilvánosságra hozta a 2013. első
negyedévére vonatkozó eredményeit. A kedvezőtlen külső és belső tényezők
ellenére az értékesítési eredmény 6 százalékkal nagyobb lett a világpiacon,
mint a tavalyi hasonló időszakban.
2013. első három hónapja során az értékesítési árbevétel 6
százalékkal 21, 37 trillió wonra növekedett a Koreán kívüli piacokon elért
eredményeknek köszönhetően. a növekedés ellenére a nettó üzemi eredmény 10,7
százalékkal, 1,87 trillió wonra esett vissza, amelynek hátterében a gyengébb
fizetőeszköz miatti magasabb költségszint húzódik meg.
A Hyundai Dél-Koreában 153 728 darab, míg a világpiacon
1 018 076 darab autót adott el, így az összes értékesítési mennyiség
1 171 804 darab az első negyedévre. Dél-Koreában ezzel 0,7
százalékkal esett vissza az értékesítési volumen, a világpiacokon azonban 10,9
százalékos növekmény tapasztalható, amely ellensúlyozta a hazai piac
gyengélkedéseit.
A Hyundai hazai termelése főként a megnövekedett fix
költségeket generáló hétvégi leállások miatt csökkent az első negyedév során. Amennyiben
azonban sikerül megoldani a helyi problémákat, a fizetőeszközökre vonatkozó
előzetes pozitív prognózisok helytállóak lesznek és a Hyundai továbbra is
erőteljes értékesítési eredményeket tud felmutatni Kínában és Brazíliában,
akkor a vállalat jövőre vonatkozó eredményei tovább javulhatnak.
A Hyundai előrejelzései szerint a több fejlődő piacokat
magában foglaló főbb piacokon továbbra is lassulni fog a növekedés a szorosabb
versenyhelyzetnek és bizonytalan üzleti környezetnek köszönhetően.
mindazonáltal a Hyundai célja, hogy erősítse minőségi növekedési célkitűzését,
amelynek keretében a vállalat több lokális stratégiai modell bevezetését, az
értékesítési és vevőszolgálati hálózatának újraszervezését és agresszív
marketingkampányok lebonyolítását tervezi.
Néhány ilyen erőfeszítés jelenleg is folyamatban van,
amelyek eredményei már látszanak is. A Hyundai első saját brazil üzeméből
októberben kigördült HB20 modell összesen öt helyi elismerésben részesült,
köztük a modell lett a 2013-as Év Autója Brazíliában. Az értékesítési hálózat
megerősítésével a Hyundai európai és indiai piaci részesedése tovább emelkedik,
miközben Amerikában a továbbfejlesztett minőségre épülő elkülönült
marketingstratégiának köszönhetően az 1991. óta értékesített Elantra elérte a 2
milliós darabszámot.