Rushforth szerint a Hyundai nem fél a kínaiaktól



A Hyundai az évtized végére öt százalékos piaci részesedést kíván elérni átdolgozott flottaprogram és új modellek bevezetésével.

Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe vezetője az auto.de internetes szaklapnak adott interjújában kifejtette, hogy a cél elérése érdekében flottaértékesítési programjukat fejleszteni fogják, emellett pedig betömik a modellprogramban eddig fennálló hiányosságokat is. „Azt is remélem, hogy új vezető formatervezőnk, Peter Schreyer még több európai jellemzővel ruházza fel új modelljeinket.” – mondja Rushforth, aki szerint a múltbeli Hyundai formatervek az amerikai és európai irányzatok egyfajta keverékei voltak.


2013. a Hyundai számára a lélegzetvételhez jutás éve lesz. „Idei célunk megtartani a 3,5 százalékos részesedésünket, ám a gazdasági helyzet romlása miatt nem számítunk további bővülésre.” – mondja Rushforth. A dél-európai piacok gyengélkedése és az elmúlt évek növekedése után Németországra is kiterjedő stagnálás miatt a Hyundai idén valószínűleg először ad majd el kevesebb autót, mint az elmúlt időszakban. Ehhez hozzájárul az is, hogy idén csak két modellel, a Genfben bemutatott Grand Santa Fe és az ősszel Frankfurtban debütáló új i10 modellel bővül a koreai márka kínálata.  

2012. során a Hyundai 440 ezer autót adott el Európában, amelyből 101 ezret Németországban sikerült értékesítenie. Ázsiai márkaként a Hyundai volt a legeredményesebb tavaly a német piacon, 3,3 százalékos piaci részesedésével és a harmadik legeredményesebb importmárka a Skoda és a Renault/Dacia mögött.  


„Öt évvel ezelőtt még senki sem akart koreai autót vezetni.” – tekint vissza Rushforth. „Ez radikálisan megváltozott azóta.” A jó minőség és a jutányos árcédula mellett az elnökhelyettes szerint a hosszú garanciaidő is szerepet játszott a márka sikerességében. „Az ötéves, kilométerkorlát nélküli garanciánkat azonban nemcsak marketing okok miatt tudjuk biztosítani. Sokkal inkább azért, hogy az esetleges második tulajdonos is kapcsolatba kerülhessen a márkával és ezáltal itt is tarthassuk.”  

A lehetséges kínai konkurenciától azonban Rushforth nem tart. „Nem félünk a kínaiaktól. Mi magunk is hatékonyan állítjuk elő autóinkat Ázsiában és Európában egyaránt és az elmúlt hét évben a korábbi 22 féle padlólemezünket hatra csökkentettük. A költségek terén is abszolút versenyképesek vagyunk, így bármely kihívással bátran nézünk szembe.”  

Forrás: auto.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei