Rushforth szerint a Hyundai nem fél a kínaiaktól
A Hyundai az évtized végére öt százalékos piaci részesedést
kíván elérni átdolgozott flottaprogram és új modellek bevezetésével.
Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe vezetője az auto.de
internetes szaklapnak adott interjújában kifejtette, hogy a cél elérése
érdekében flottaértékesítési programjukat fejleszteni fogják, emellett pedig
betömik a modellprogramban eddig fennálló hiányosságokat is. „Azt is remélem,
hogy új vezető formatervezőnk, Peter Schreyer még több európai jellemzővel ruházza fel új modelljeinket.” – mondja Rushforth, aki szerint a múltbeli
Hyundai formatervek az amerikai és európai irányzatok egyfajta keverékei
voltak.
2012. során a Hyundai 440 ezer autót adott el Európában,
amelyből 101 ezret Németországban sikerült értékesítenie. Ázsiai márkaként a
Hyundai volt a legeredményesebb tavaly a német piacon, 3,3 százalékos piaci
részesedésével és a harmadik legeredményesebb importmárka a Skoda és a
Renault/Dacia mögött.
„Öt évvel ezelőtt még senki sem akart koreai autót vezetni.”
– tekint vissza Rushforth. „Ez radikálisan megváltozott azóta.” A jó minőség és
a jutányos árcédula mellett az elnökhelyettes szerint a hosszú garanciaidő is
szerepet játszott a márka sikerességében. „Az ötéves, kilométerkorlát nélküli
garanciánkat azonban nemcsak marketing okok miatt tudjuk biztosítani. Sokkal
inkább azért, hogy az esetleges második tulajdonos is kapcsolatba kerülhessen a
márkával és ezáltal itt is tarthassuk.”
A lehetséges kínai konkurenciától azonban Rushforth nem
tart. „Nem félünk a kínaiaktól. Mi magunk is hatékonyan állítjuk elő autóinkat
Ázsiában és Európában egyaránt és az elmúlt hét évben a korábbi 22 féle
padlólemezünket hatra csökkentettük. A költségek terén is abszolút
versenyképesek vagyunk, így bármely kihívással bátran nézünk szembe.”