Kínának szánt Hyundai tanulmány Sanghajban
Az előzetes várakozások ellenére a Hyundai nem hozta el
Sanghajba új középkategóriás limuzinját, egy előzetes erejéig azonban
bepillantást engedett azon modell formavilágába, amely később tovább erősíti a
márka pozícióját a világ legnagyobb autópiacán.
A Sanghaji Autókiállításon a Hyundai bemutatta legújabb tanulmányautóját, amely a koreai márka kínai modellpalettáját gazdagítja majd
az év második felében Mistra, illetve Mingtu (kínaiul: 名图) néven.
Emellett a márka standján kiállította a Santa Fe hosszabb tengelytávú Grand Santa
Fe prémium terepjáró változatát is.
A Hyundai Elantra és a Sonata közé pozícionált Mistra
fejlesztése során a kínai vásárlók igényeit és elvárásait tartották szem előtt,
amely modell a várakozások szerint további lendületet ad a Hyundai márkának a
kínai autópiac középkategóriás szegmensében.
A Hyundai koreai és kínai fejlesztőmérnökeinek közös
munkájának eredményeként elkészült, 19 collos kerekeken gördülő Mistra neve
Görögország déli régiójában található városkájának nevéből ered, amely a bizánci
birodalom romjai miatt nevezetes helyszín. A Mistra elnevezés szépséget, előkelőséget és
rejtélyt is jelent, míg a kínai Mingtu kifejezés egyesítést és minőséget fejez
ki.
A tanulmány hossza 4 710 mm, magassága 1 470 mm,
míg tengelytávja 2 770 mm. Az autó megjelenése a széles hűtőmaszkjával,
levegőbeömlőivel és különleges ködlámpáival egyedi benyomást kelt, míg a hosszú
motorháztető és a szűkülő oldalablakokkal együtt emelkedő oldalvonalak sportos
karaktert kölcsönöznek az autónak.
Hátul a méretes kétszínű lökhárító tovább
fokozza a sportos kisugárzást, míg a ledes hátsó lámpatestek elegánssá teszik a
Mistra hátulját. Az autó fő célközönsége a Hyundai szerint a kínai
nagyvárosokban élő, 20-as, 30-as éveikben járó fiatal szülők.
A Hyundai másik sanghaji újdonsága a Grand Santa Fe kínai
bemutatkozása. A modell először Amerikában, majd Európában mutatkozott be,
kínai bevezetése pedig az év első felében várható. A Santa Fénél 22,5
centiméterrel hosszabb prémium terepjárót háromféle motorral kezdik árusítani:
a kétféle benzines közül a kisebbik, 3,0 literes GDi teljesítménye 264 lóerő,
míg a 3,3 literes GDi 286 lóerővel rendelkezik. A Hyundai a benzinesek mellett
egy 2,2 literes CRDi motorral is kínálja majd, amely 197 lóerős teljesítményre
képes.
A Hyundai viszonylag későn, 2002-ben a Beijing Hyundai Motor
(BHMC) megalapításával lépett be a kínai autópiacra, ám ennek ellenére az
elmúlt tíz évben a márka rohamléptekkel fejlődve mára az ország egyik vezető
autómárkájává nőtte ki magát, amely tempót a média „Hyundai sebesség”-nek
keresztelt el.
„A Hyundai a kínai autópiac gyors fejlődésével párhuzamosan
figyelemre méltó eredményeket ért el az elmúlt évtizedben.” – mondta Sung Kee
Choi, a BHMC elnöke. „A Mistra és a Grand Santa Fe egy további sikeres korszak
kezdetét jelenti, amely modellekkel és a minőségre épített márkainnovációs
stratégiánkkal felkészülhetünk a kínai autópiac egyre élesedő
versenyhelyzetére.” – tette hozzá.
A két új modell mellett a Hyundai standján bemutatta
környezetbarát modellkínálatát, köztük az ix35 Fuel Cell üzemanyagcellás,
valamint a Sonata Hybrid benzin-elektromos hajtású változatát, valamint a a
járművekbe építhető Blue Link fedélzeti információs rendszereit. A kiállítási
terület egy elkülönített prémium szekciójában pedig kiállításra került az Equus
modellfrissített változata mellett a HCD-14 tanulmány is.
Forrás: cision.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!