Csehországban a Hyundai megelőzte a Skodát!



A Skoda piacvezető pozíciója a Cseh Köztársaságban most megingott, mivel az idei év első két hónapjának adatai alapján több Hyundai kelt el, mint a hazai márkából.

Történelmi fordulópont ez, hiszen első alkalommal volt képes egy félig idegen márka megelőzni a Mlada Boleslavban működő Skodát. A Dataforce elemzőcég adatai alapján ugyanis a magánszemélyek részére történő eladások 18,2 százalékát szerezte meg a Hyundai, míg a Skoda első alkalommal szorult a második helyre 17,5 százalékos arányával. A harmadik helyre a Renault futott be, míg negyedik helyen a Kia, ötödik helyen pedig a Volkswagen végzett. 2012. azonos időszakában éppen fordítva volt még, hiszen akkor a Skoda több, mint 20 százalékkal vezette a piacot, míg a Hyundai 15 százalékos részesedésével a második helyen állt.


A Skoda Auto hitetlenkedve fogadta a Dataforce jelentését. „A mi információink szerint egyértelműen piacvezetők maradtunk a magánszektorban is.” – mondta Jozef Balaz, a Skoda szóvivője. Az autógyártó azonban saját rendszerében más módon számítja az eladási adatokat, míg a Dataforce a januári és a februári eladási számokat a Cseh Gépjárműimportőr Szövetségtől kapta.  

A koreaiak számára azonban mindenképpen időleges ez a siker, hiszen eddig legalább háromszor annyi Skoda kelt el a cseh piacon, mint amennyi Hyundai. Továbbá a magánügyfelek részére értékesített mennyiség csupán egyharmada a flottavásárlásokhoz képest, ahol egyértelmű a Skoda elsősége.  


A Hyundainak az is előnyére vált, hogy a Skoda új Rapid és Octavia modelljeit épp bevezette a helyi piacra, a nagy érdeklődés miatt azonban a kiszállítások késtek. „Ha azt nézzük, hogy az Octavia adja eladásaink 40 százalékát, akkor a gyártás felfutásával és a még hiányzó kombiváltozattal számított veszteség megmutatkozhat az eladási adatokban.” – ismerte el Balaz.

A Hyundai sikeressége a magánszemélyek között is bizonyítja, hogy a Skodának kemény ellenfele akadt a hazai pályán. Ha a teljes piacot vesszük alapul, akkor a hosszú távú adatok is bizonyítják a koreaiak egyre javuló versenyképességét. Tíz évvel ezelőtt ugyanis tizenháromszor annyi Skodát vásároltak Csehországban, mint amennyi Hyundait, öt éve már csak csak hatszor annyi fogyott a hazai márkából, míg most csupán háromszor annyi Skodát vásároltak a hazai vásárlók, mint ahányan a Hyundai mellett döntöttek.  


Mindkét gyártó azonban jelenleg a zsugorodó európai gazdaság nehézségeivel küzd, amely a cseh gazdasági életben is érezteti hatását. „Bármilyen enyhülés csak 2014. második felére várható.” – mondja Martin Jahn, a Skoda Auto volt vezetője.

A Csehországban idén elkészült autók számát négy százalékkal kevesebbre tervezik, mint a tavalyi eredmény, amely veszteség csökkentése érdekében mind a Hyundai, mind a Skoda Európán kívüli értékesítési lehetőségeket keres.

Forrás: ihned.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei