Megküzdünk minden nehézséggel – interjú Marcus Schrickkel
Marcus Schrick egy éve vezeti a Hyundai németországi
képviseletét. A vezető ismertebbé kívánja tenni a márkát, felveszi a versenyt a
Nissannal és a német Handelsblatt magazinnal elárulja, mit vár az új
modellektől.
Schrick úr, Ön nemrég bejelentette, hogy ismertebbé kívánja
tenni a Hyundait Németországban. Ehhez a márkának emocionális töltetet is
adnának. Hogyan tudna egy i30 kompakt előnyt szerezni egy emocionális, ám
rendkívül ritka Genesis sportkupé mellett?
Nemcsak a Genesisünk van, hanem például van Veloster Turbo
modellünk, amelyből idén több, mint 1500 darabot kívánunk értékesíteni.
Ezenkívül szinte valamennyi modellünk emocionális formatervvel rendelkezik a
folyékony szobrászatnak köszönhetően, az i40-től a Santa Féig, valamint a
nemrég bemutatott Grand Santa Féig.
Valóban ilyen fontos a Hyundai számára a dizájn?
A Hyundai ügyfeleinek első számú vásárlási érve az elmúlt
évben a dizájn volt. Második helyen állt a remek ár-érték arány és csak a
harmadik helyre szorult a tényleges vételár. Főképp a Veloster Turbo és az i30
Coupe modellek esetében beszélhetünk komoly érzelmi hatásokról.
Az érzelmi okok felülkerekedhetnek a Hyundai modelljein?
Az érzelmek közvetítésére a globális szponzortevékenységnél
is többet teszünk a jövőben, hiszen itt Németországban további akciókat
tervezünk. A labdarúgás támogatása mellett a síugró bajnokságok tévé és online
közvetítése és a rali világbajnokság támogatásának előkészítésére is koncentrálunk.
Éppen ez utóbbi miatt rengeteg motorsport rajongó érdeklődik felőlünk.
Miért éppen a WRC, amelynek futamai a nyilvánosság
kizárásával zajlanak? A Volkswagen belépése hatással volt a döntésre?
A rali-versenysport az egyik legtöbb kihívással járó sportág
egy autó számára. A szériaközeli járműveken alapuló motorsport tapasztalatainak alapján rengeteg ismeretet szerezhetünk, amit az utcai autók fejlesztésekor
hasznosíthatunk. Pont ezen ok miatt nem jöhet szóba a Forma-1, azonban biztos
vagyok benne, hogy a rali VB a közeljövőben jóval átláthatóbbá és nyitottabbá válhat
a közönség számára.
Egy interjúban Peter Schreyer úgy nyilatkozott, hogy a
jövőben nem csupán a Kia, hanem az egész konszern formai jellegzetességeit
átdolgozza. Mit jelenthet ez az Önök formatervezőjére, Thomas Bürckle-re nézve?
Az európai fejlesztőközpont továbbra is a németországi
Rüsselsheimben marad. Szerintünk jó, hogy saját Hyundai főtervezőnk van, aki
német és így tisztában van a piac jellegzetességeivel és nehézségeivel. Azzal,
hogy immár a csoport legfelsőbb formatervezői szintjén is rendelkezünk egy
németajkú főnökkel, az csak jót jelenthet számunkra. Kettőjük együttműködése mindenképpen
előnyös lesz a Hyundai számára.
A frissen bemutatott Grand Santa Fe szintén a Hyundai eddigi
előnyeire építkezik: sok hasznos kiegészítő és remek ár-érték arány. Mekkora
lesz az új változat aránya a rövidebb Santa Fé mellett?
Amikor a Hyundai új Grand Santa Fe modellje nyáron piacra
lép, azt reméljük, hogy a vásárlók mintegy 40 százaléka a hosszabb változat
mellett dönt majd.
A Nissan nem csupán Európa vezető japán márkája, de Európa
vezető ázsiai márkájává kíván előlépni. Önt ez nem nyugtalanítja?
Mi minden innovatív és kreatív versenytársnak örülünk és
elfogadjuk annak kihívását. Tudjuk, mire vagyunk képesek és mire képes a
verseny. Amennyiben a Nissan a legjobb ázsiai akar lenni Európában, akkor az
egy remek kihívás számunkra.
2013-ra rendkívül kevés bővülésre, a tavalyi 100 ezer
eladott autó után idén 102 ezer darab eladására számítanak Németországban. Az
elmúlt évek sikerei után honnan ez a hirtelen visszafogottság?
Az elmúlt 12-18 hónapban annyi új modellt vezettünk be a
piacra, hogy ezeket előbb meg kell szilárdítanunk ott, vagyis az ügyfelek fejében
ott legyen a márka. Nem szabad elkövetnünk azt a hibát, hogy túl gyorsan akarunk
növekedni. 2013. a minőségi javulás éve a Hyundai számára.
Milyen hatásai lesznek ezen minőségi javulásnak?
A termékek tekintetében már ma is egy elég magas minőségi szintet értünk el. Európában és főként Németországban még rengeteg olyan terület van,
ahol fejlődnünk kell. Importőrként hogyan működünk együtt a
márkakereskedőinkkel; miként viszonyul a kereskedés a vásárlókhoz, milyen egy
autóvásárlás élménye egy Hyundai autószalonban; milyen élményeket szerez egy
ügyfél, aki szervizre, javításra viszi a Hyundai autóját a márkaszervizbe, stb. A vásárlóink
megelégedettsége még nincs azon a szinten, amelyen lennie kellene. A vásárlók
megnyerésében már jó eredményeink vannak, ám
a márkahűség még nem alakult ki. Ha ezt megerősítjük, sokkal könnyebb
dolgunk lesz és talán ezt követően már ismét több autót adhatunk el.
Hogyan javítaná az ügyfelek ismereteit a márkával
kapcsolatosan?
Megérinthetővé, elérhetővé kell tennünk a Hyundai márkát
mindenki számára. Ezt országos kampányokkal, tévé és online reklámozással, vagy
kisebb rendezvényekkel kívánjuk elérni, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhetünk
ügyfeleinkkel. Az az álmom, hogy egy Hyundai kereskedésbe betérő ügyfél a
kereskedővel ne rögtön az autó áráról kezdjen beszélgetni, hanem magáról a
márkáról. Ennél a pontnál is több érzelmet kell hozzáadnunk a racionalitáshoz.
Forrás: handelsblatt.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!