Megküzdünk minden nehézséggel – interjú Marcus Schrickkel


Marcus Schrick egy éve vezeti a Hyundai németországi képviseletét. A vezető ismertebbé kívánja tenni a márkát, felveszi a versenyt a Nissannal és a német Handelsblatt magazinnal elárulja, mit vár az új modellektől.

Schrick úr, Ön nemrég bejelentette, hogy ismertebbé kívánja tenni a Hyundait Németországban. Ehhez a márkának emocionális töltetet is adnának. Hogyan tudna egy i30 kompakt előnyt szerezni egy emocionális, ám rendkívül ritka Genesis sportkupé mellett?

Nemcsak a Genesisünk van, hanem például van Veloster Turbo modellünk, amelyből idén több, mint 1500 darabot kívánunk értékesíteni. Ezenkívül szinte valamennyi modellünk emocionális formatervvel rendelkezik  a folyékony szobrászatnak köszönhetően, az i40-től a Santa Féig, valamint a nemrég bemutatott Grand Santa Féig.

Valóban ilyen fontos a Hyundai számára a dizájn?

A Hyundai ügyfeleinek első számú vásárlási érve az elmúlt évben a dizájn volt. Második helyen állt a remek ár-érték arány és csak a harmadik helyre szorult a tényleges vételár. Főképp a Veloster Turbo és az i30 Coupe modellek esetében beszélhetünk komoly érzelmi hatásokról.  


Az érzelmi okok felülkerekedhetnek a Hyundai modelljein?

Az érzelmek közvetítésére a globális szponzortevékenységnél is többet teszünk a jövőben, hiszen itt Németországban további akciókat tervezünk. A labdarúgás támogatása mellett a síugró bajnokságok tévé és online közvetítése és a rali világbajnokság támogatásának előkészítésére is koncentrálunk. Éppen ez utóbbi miatt rengeteg motorsport rajongó érdeklődik felőlünk.  

Miért éppen a WRC, amelynek futamai a nyilvánosság kizárásával zajlanak? A Volkswagen belépése hatással volt a döntésre?

A rali-versenysport az egyik legtöbb kihívással járó sportág egy autó számára. A szériaközeli járműveken alapuló motorsport tapasztalatainak alapján rengeteg ismeretet szerezhetünk, amit az utcai autók fejlesztésekor hasznosíthatunk. Pont ezen ok miatt nem jöhet szóba a Forma-1, azonban biztos vagyok benne, hogy a rali VB a közeljövőben jóval átláthatóbbá és nyitottabbá válhat a közönség számára.   

Egy interjúban Peter Schreyer úgy nyilatkozott, hogy a jövőben nem csupán a Kia, hanem az egész konszern formai jellegzetességeit átdolgozza. Mit jelenthet ez az Önök formatervezőjére, Thomas Bürckle-re nézve?

Az európai fejlesztőközpont továbbra is a németországi Rüsselsheimben marad. Szerintünk jó, hogy saját Hyundai főtervezőnk van, aki német és így tisztában van a piac jellegzetességeivel és nehézségeivel. Azzal, hogy immár a csoport legfelsőbb formatervezői szintjén is rendelkezünk egy németajkú főnökkel, az csak jót jelenthet számunkra. Kettőjük együttműködése mindenképpen előnyös lesz a Hyundai számára.   


A frissen bemutatott Grand Santa Fe szintén a Hyundai eddigi előnyeire építkezik: sok hasznos kiegészítő és remek ár-érték arány. Mekkora lesz az új változat aránya a rövidebb Santa Fé mellett?

Amikor a Hyundai új Grand Santa Fe modellje nyáron piacra lép, azt reméljük, hogy a vásárlók mintegy 40 százaléka a hosszabb változat mellett dönt majd.

A Nissan nem csupán Európa vezető japán márkája, de Európa vezető ázsiai márkájává kíván előlépni. Önt ez nem nyugtalanítja?

Mi minden innovatív és kreatív versenytársnak örülünk és elfogadjuk annak kihívását. Tudjuk, mire vagyunk képesek és mire képes a verseny. Amennyiben a Nissan a legjobb ázsiai akar lenni Európában, akkor az egy remek kihívás számunkra.  

2013-ra rendkívül kevés bővülésre, a tavalyi 100 ezer eladott autó után idén 102 ezer darab eladására számítanak Németországban. Az elmúlt évek sikerei után honnan ez a hirtelen visszafogottság?

Az elmúlt 12-18 hónapban annyi új modellt vezettünk be a piacra, hogy ezeket előbb meg kell szilárdítanunk ott, vagyis az ügyfelek fejében ott legyen a márka. Nem szabad elkövetnünk azt a hibát, hogy túl gyorsan akarunk növekedni. 2013. a minőségi javulás éve a Hyundai számára.  


Milyen hatásai lesznek ezen minőségi javulásnak?

A termékek tekintetében már ma is egy elég magas minőségi szintet értünk el. Európában és főként Németországban még rengeteg olyan terület van, ahol fejlődnünk kell. Importőrként hogyan működünk együtt a márkakereskedőinkkel; miként viszonyul a kereskedés a vásárlókhoz, milyen egy autóvásárlás élménye egy Hyundai autószalonban; milyen élményeket szerez egy ügyfél, aki szervizre, javításra viszi a Hyundai autóját a márkaszervizbe, stb. A vásárlóink megelégedettsége még nincs azon a szinten, amelyen lennie kellene. A vásárlók megnyerésében már jó eredményeink vannak, ám  a márkahűség még nem alakult ki. Ha ezt megerősítjük, sokkal könnyebb dolgunk lesz és talán ezt követően már ismét több autót adhatunk el.  

Hogyan javítaná az ügyfelek ismereteit a márkával kapcsolatosan?

Megérinthetővé, elérhetővé kell tennünk a Hyundai márkát mindenki számára. Ezt országos kampányokkal, tévé és online reklámozással, vagy kisebb rendezvényekkel kívánjuk elérni, ahol közvetlen kapcsolatba kerülhetünk ügyfeleinkkel. Az az álmom, hogy egy Hyundai kereskedésbe betérő ügyfél a kereskedővel ne rögtön az autó áráról kezdjen beszélgetni, hanem magáról a márkáról. Ennél a pontnál is több érzelmet kell hozzáadnunk a racionalitáshoz.   

Forrás: handelsblatt.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei