A kínai autógyártók példaképnek tekintik a Hyundait


A 2009. óta a világ legnagyobb autópiacának számító Kínát egyelten autógyártó sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen a gazdasági nehézségek ellenére tavaly majdnem 20 millió új autót adtak el itt.

A tavaly 19,31 milliós eladással büszkélkedő Kína egyik legnagyobb hazai autókiállításán, a Sanghaji Autószalonon is látszott az autóipar ereje, hiszen a 17 kiállítási csarnok 280 ezer négyzetméterén több, mint 1 300 új autót mutattak be a kiállítók.   


Ezek között ott voltak a koreai autógyártók is, akik az itt bemutatott új modellekkel továbbra is bővíteni kívánják jelenlétüket a számukra is igen fontos kínai piacon. „Jelenleg mintegy 100 millió jármű van forgalomban a kínai utakon. Figyelembe véve, hogy legalább 200 millió ember rendelkezik jogosítvánnyal, így a piaci lehetőség még mindig hatalmas.” – mondta Young-heung Seol, a Hyundai Motor elnök-helyettese.

A Hyundai Motor ezen a rendezvényen mutatta be azt az új limuzin-koncepciót, amely a kiállítás egyik szenzációjaként szolgált, hiszen a koreai gyártó ezen modelljét kifejezetten a kínai vásárlók igényei alapján fejlesztette ki. A Hyundai Sonata és az Elantra közé pozícionált Mingtu sorozatgyártású változatának forgalmazása idén novemberben kezdődik a Hyundai egyik helyi üzemében.

„A Hyundai hatalmas sikereket ért el az elmúlt évtizedben Kínában, amelyet a Mingtu tovább fokozhat.” – mondta Sung-kee Chou, a Beijing-Hyundai Motor Company elnöke, majd hozzátette: „A modellből éves szinten mintegy 100 ezer darabot kívánunk értékesíteni.”


A Hyundai leányvállalataként a Kia Motors K3 és K5 modelljei nagy népszerűségnek örvendenek Kínában, így a vállalat bejelentette, hogy a modellsorozat csúcsát jelentő K9 modellt jövőre itt is bevezetik annak ellenére, hogy hazai piacán, Dél-Koreában kevésbé népszerű a modell.

A Hyundai és a Kia értékesítési célja 970 ezer, illetve 500 ezer darabot eladni idén a hatalmas kínai autópiacon, amellyel a Hyundai Motor Company idénre tervezett 7,41 millió darabos értékesítési céljának Kína az egyötödét tenné ki.   

Amíg a koreai gyártók viszonylag kevés új modellt mutattak be Sanghajban, addig a hazai gyártók nem szűkölködtek új modellekben. Sőt, egyes kínai autógyártók elismerik, hogy koreai vetélytársaik nagy hatással vannak rájuk.


„A Hyundai a példaképünk.” – mondta a kínai Chery autómárka egyik mérnöke. „Az autóik saját karakterrel rendelkeznek. Beismerjük, hogy Mong-koo Chung elnök sikertörténetéből nekünk is tanulnunk kell.” – mondta, majd hozzátette: „A kínai autógyártók gyorsan fejlődnek, ám globális vetélytársaink, mint a Hyundai és a Kia még gyorsabban teszik ezt.”

Egy kínai autóalkatrész beszállító pedig azt hangsúlyozta ki, hogy a Hyundai okosan és gyorsan reagált akkor, amikor a Toyotát tavaly a területi viták kereszttüzében komoly nehézségek érték.

„Eddig a kínai autómárkákat kizárólag az értékesítési volumen növelése érdekelte. Idén azonban elsődleges céljukká a termékminőség javítása vált, így az igazi verseny öt éven belül megkezdődhet.” – tette hozzá a beszállító.

Forrás: asiaone.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei