A kínai autógyártók példaképnek tekintik a Hyundait
A 2009. óta a világ legnagyobb autópiacának számító Kínát egyelten
autógyártó sem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen a gazdasági nehézségek
ellenére tavaly majdnem 20 millió új autót adtak el itt.
A tavaly 19,31 milliós eladással büszkélkedő Kína egyik
legnagyobb hazai autókiállításán, a Sanghaji Autószalonon is látszott az
autóipar ereje, hiszen a 17 kiállítási csarnok 280 ezer négyzetméterén több,
mint 1 300 új autót mutattak be a kiállítók.
Ezek között ott voltak a koreai autógyártók is, akik az itt
bemutatott új modellekkel továbbra is bővíteni kívánják jelenlétüket a számukra
is igen fontos kínai piacon. „Jelenleg mintegy 100 millió jármű van forgalomban
a kínai utakon. Figyelembe véve, hogy legalább 200 millió ember rendelkezik
jogosítvánnyal, így a piaci lehetőség még mindig hatalmas.” – mondta
Young-heung Seol, a Hyundai Motor elnök-helyettese.
A Hyundai Motor ezen a rendezvényen mutatta be azt az új
limuzin-koncepciót, amely a kiállítás egyik szenzációjaként szolgált, hiszen a
koreai gyártó ezen modelljét kifejezetten a kínai vásárlók igényei alapján
fejlesztette ki. A Hyundai Sonata és az Elantra közé pozícionált Mingtu sorozatgyártású
változatának forgalmazása idén novemberben kezdődik a Hyundai egyik helyi
üzemében.
„A Hyundai hatalmas sikereket ért el az elmúlt évtizedben Kínában,
amelyet a Mingtu tovább fokozhat.” – mondta Sung-kee Chou, a Beijing-Hyundai
Motor Company elnöke, majd hozzátette: „A modellből éves szinten mintegy 100
ezer darabot kívánunk értékesíteni.”
A Hyundai leányvállalataként a Kia Motors K3 és K5 modelljei
nagy népszerűségnek örvendenek Kínában, így a vállalat bejelentette, hogy a
modellsorozat csúcsát jelentő K9 modellt jövőre itt is bevezetik annak
ellenére, hogy hazai piacán, Dél-Koreában kevésbé népszerű a modell.
A Hyundai és a Kia értékesítési célja 970 ezer, illetve 500
ezer darabot eladni idén a hatalmas kínai autópiacon, amellyel a Hyundai Motor
Company idénre tervezett 7,41 millió darabos értékesítési céljának Kína az egyötödét
tenné ki.
Amíg a koreai gyártók viszonylag kevés új modellt mutattak
be Sanghajban, addig a hazai gyártók nem szűkölködtek új modellekben. Sőt,
egyes kínai autógyártók elismerik, hogy koreai vetélytársaik nagy hatással
vannak rájuk.
„A Hyundai a példaképünk.” – mondta a kínai Chery autómárka
egyik mérnöke. „Az autóik saját karakterrel rendelkeznek. Beismerjük, hogy
Mong-koo Chung elnök sikertörténetéből nekünk is tanulnunk kell.” – mondta,
majd hozzátette: „A kínai autógyártók gyorsan fejlődnek, ám globális
vetélytársaink, mint a Hyundai és a Kia még gyorsabban teszik ezt.”
Egy kínai autóalkatrész beszállító pedig azt hangsúlyozta
ki, hogy a Hyundai okosan és gyorsan reagált akkor, amikor a Toyotát tavaly a
területi viták kereszttüzében komoly nehézségek érték.
„Eddig a kínai autómárkákat kizárólag az értékesítési
volumen növelése érdekelte. Idén azonban elsődleges céljukká a termékminőség
javítása vált, így az igazi verseny öt éven belül megkezdődhet.” – tette hozzá
a beszállító.
Forrás: asiaone.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!