A Hyundai felkarolja a kínai labdarúgást
Kína labdarúgása még mindig nem tartozik a világ élvonalába, ám az ország hatalmas piaca és az ebben rejlő lehetőségek továbbra is vonzzák a támogatókat.
A dél-koreai Hyundai nemrég szintén a kínai labdarúgó-szövetség partnerévé vált. Az autógyártó egy négy évre szóló szponzorálási szerződést írt alá a kínai nemzeti válogatottal, melynek keretein belül 31,5 millió dollárral támogatja a csapatot, amennyiben Kína be tud kerülni a 2018-as világbajnokság selejtezőinek utolsó fordulójába is.
Kína nemzeti csapatának három másik stratégiai partnere van, többek között a vezető sportruházat-gyártó Adidas. Ám a támogatás nagyságrendje a Hyundait teszi a kínai labdarúgás legnagyobb jótevőjévé.
„Egy ilyen nagyságrendű támogatással a hátunk mögött új korszakot kezdhetünk a kínai labdarúgásban. Keményen küzdünk azért, hogy fejlesszük játéktudásunkat és a nemzeti csapatunk képességeit.” – mondta We Di, a kínai labdarúgó-szövetség vezetője.
A szerződés szerint a felek az elkövetkezendő 4 évben együttműködnek, mielőtt meghosszabbítanák a szerződésüket.
A Hyundai évente legalább 3,2 millió dollárt fektet a csapat tevékenységébe, valamint további 3,2 millió dollárt fizet, amennyiben Kína be tud kerülni a 2018-as világbajnokság selejtezőinek utolsó fordulójába is.
Kína legutóbb 2002-ben tudott részt venni azon a világbajnokságon, melyet Dél-Korea és Japán közösen rendezett. Legutóbb azonban kiesett a 2014-es világbajnokság selejtezőjén.
Forrás: chinadaily.com.cn