Mégis utódot kaphat a Veracruz?
John Krafcik szerint a koreai márka jövőbeli termékskáláján van még hely egy prémiumkategóriás szabadidő-autónak is.
A Hyundai korábban bejelentette, hogy az új Santa Fe hosszított, hétszemélyes változatának bevezetésével egy időben leállítja a Veracruz (ix55) gyártását. Most azonban úgy tűnik, mégis azon gondolkodnak, hogy a Santa Fe mellett egy másik, igazán prémium jellemzőkkel rendelkező terepjárót is terveznek.
„Azt mondanám, kövessék figyelemmel a jövőben a potenciális prémium szabadidő-autókkal kapcsolatos híreinket.” – mondta John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője egy sajtóeseményen. Habár az autógyártónak nincs konkrét terve ilyen modell bevezetésére, Krafcik szerint mégis figyelemmel kísérik a szegmens fejlődését, mivel az „érdekes lehet” a Hyundai számára.
A lehetséges prémiumkategóriás nagyautó ellenfele az új Infiniti JX, vagy az Audi Q7, de akár az alacsonyabb árfekvésű Dodge Journey, illetve a Kia Sorentoja is versenytárs lehet. Krafcik azt is megerősítette, hogy a Hyundai korábbi bejelentése nyomán az autógyártó a Genesis és az Equus modellek által használt hátsókerék-meghajtásos platformját a jövőben más modellek számára is – így szabadidő-autókhoz is felhasználják majd.
A koreai gyártó nagy reményeket fűzött a Veracruz amerikai szereplésével kapcsolatban, hiszen a piaci bevezetéskor éves szinten 50 ezer autó eladását tűzték ki célul, ám ezt soha nem érték el: 2007. volt a típus legjobb éve, amikor 12689 autót szállítottak ki, idén májusig pedig csak 3112 darab kelt el.
A modell 2007-es bemutatásakor a Veracruzt prémium modellként pozícionálták, ám statisztikák szerint a típus iránt érdeklődők igen gyakran választottak a Hyundai saját, vagy épp a Kia kínálatának más szabadidő-autói közül, illetve más gyártók középkategóriás modelljei közül, mint pl. a Chevrolet Equinox, a Ford Edge, vagy a Toyota RAV4 és a Highlander.
A Hyundai izgatottan várja az új Santa Fe piacra vezetését, azt remélve, hogy beindulnak a márka terepjáróinak eladásai és egyidejűleg a márka ugyanolyan népszerűvé válhat ezáltal, mint azt a Sonata tette a középkategóriás limuzin kategóriájában.
Az áprilisi New York Autókiállításon bemutatott harmadik generációs Santa Fe rövid tengelytávú Sport változata szeptembertől lesz kapható, míg a 10 centiméterrel hosszabb változat december-január körül ér a kereskedésekbe.
Amerikában az új Santa Fe Sport kétféle, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral készül majd: egy kétliteres turbófeltöltős és egy 2,4 literes egységgel, míg a hosszabb tengelytávú változat 3,3 literes V6 motorral érkezik.
Mindkét változat prémium felszereltségeket tartalmaz, így többek között elérhető lesz a fűthető kormánykerék, panoráma napfénytető és a holttérfigyelő rendszer is.
A középkategóriás terepjárók szegmense Amerika egyik leggyorsabban növekvő piaca. Májusban a harmadik legnagyobb értékesítési eredményt ez a szegmens produkálta 918596 darabos értékesítéssel.
„Nem voltunk igazán nagy szereplői a nem prémiumos, 3 széksoros terepjárók között.” – mondja Krafcik. „Most azok lehetünk a 3 széksoros Santa Fével. Ez és a Sport modell belépőt jelent számunkra a leginkább növekvő piaci szegmensbe.”
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!