Sarkvidéki teszteken vizsgázott az új Santa Fe


Az új Santa Fe szerkezetének fagytűrő képességeit Észak-Európában, Svédországban végezték. A Hyundai mérnökei a Stockholmtól mintegy 1000 km-re északra fekvő, rengeteg hóval borított területen végezték a próbákat, ahol komoly infrastruktúra épült már ki az autógyártók tesztcsapatai számára.

A svédországi teszteléshez Dél-Koreából, Szöulból szállították át a tesztjárműveket, ami nem volt egyszerű feladat, tekintve, hogy az út során többször kellett átszállni és átrakodni: Szöulból Frankfurtba, majd Párizsba, onnan Stockholmba, végül kisebb gépeken, aztán autóval érkezett meg a rakomány Giroba. Ez egy kis vidéki városka, amelyet több száz befagyott tavacska vesz körül és ahol előszeretettel tesztelik új típusaikat az autógyártók, autóalkatrész-gyártók.  


Itt, Svédország északi régiójában a téli átlaghőmérséklet -20 és -30 fok között ingadozik, miközben rengeteg hó hullik, mely körülmények ideálisak az új jármű különböző komponenseinek, így az elektronika, karosszéria és burkolatok vizsgálatához.  


A Hyundai Mobis és Mando számára is ideális volt ez a helyszín az új Santa Fe alapos vizsgálatához. A fejlesztőcsapat december végétől három hónapon át dolgozott itt és végezték a teszteket. A hideg időjárási teszteket az egyik tó jegén végezték, mivel annak vastagsága január közepére elérte a 45 centimétert, így ideális lehetőség nyílt a próbákhoz.   


Ma már kiépített létesítmények fogadják az autóipari szakembereket, ám néhány évvel ezelőtt csupán néhány konténer volt a fejlesztők szálláshelye, ami a hideg miatt nem éppen barátságos munkahely.


A Namyang fejlesztőközpont mérnökei 1-2 héttel azelőtt érkeztek meg ide, mielőtt a tesztautókat megküldték volna. Az új Santa Fe itteni tesztelése tavaly februárban zajlott több tucat prototípussal, melyek szerkezeti és menetbiztonsági próbákon vettek részt a tó jegén.  


Az új Santa Fét különböző gyorsulási és lassítási feladatok elé állították, nem ritkán akár 100 km/h sebességgel. Az ESC menetbiztonsági elektronikát is itt állították be, amely érzékeli a jármű kicsúszásának irányát és ennek megfelelően egyenként vezérli a négy kerék fékerejét, miközben a motor és erőátvitel kezelésével igyekszik segíteni a vezetőt és a helyes irányba terelni az autót. 


Egy ilyen rendszer még hatékonyabb egy hobbiterepjáró esetében, ahol könnyebben fel is borulhat a jármű. Az ESC minden eddigi rendszernél hatékonyabban kezeli a menetbiztonsági problémákat, amely idéntől kötelező tartozék minden Dél-Koreában eladott terepjárónál. A beszállítók egyenes és kanyarokkal tarkított szakaszokon egyaránt hetekig próbálták a rendszert, hogy az tökéletessé váljon, így az új Santa Fe ESC rendszere kiválóan kezeli a megcsúszásból eredő vezetői hibákat.


A svédországi kutatóállomáson természetesen az ABS és a TCS (kipörgésgátló) berendezést is vizsgálták. Az új Santa Fe blokkolásgátlója másodpercenként 10 alkalommal oldja a blokkoló féket, miközben maximálisra növeli a fékerőhatást. A kutatócsapat kiválasztott bizonyos fagyott szakaszokat, majd azon különböző beállításokkal küldte végig a gyorsításból fékező járműveket azért, hogy a legtökéletesebb és legbiztonságosabb rendszert hozza létre.  

Az ABS mellett a kipörgésgátló is rendkívül fontos biztonsági elem, hiszen nélküle a meghajtott kerék bizonyos körülmények között nem lenne képes az autó mozgatására.  Ezt a beállítást az ABS beállításával egy időben végezték a svéd tó jegén.


A biztonsági rendszer mellett az autó főbb szerkezeti elemeit is vizsgálat alá vetették a hideg időben. Így vizsgálták az autó nyílászárót, azok tömítettségét, az ajtók nyithatóságát, zárhatóságát. Ennek tökéletesítésére a Namyang kutatóintézet az Európai Tudományos Intézettel és az amerikai szakértőkkel közösen kidolgozott egy értékelési rendszert, amelynek alapján javítottak a hibákon, így a hibák már biztosan nem fordulnak elő a sorozatgyártású modelleken.

Emellett a légkondicionáló rendszer elemeit is megvizsgálták, többek között a rendszer felfűtési idejét is mérték, fejlesztették. Ahogyan a többi elemet, úgy ezt is globális teszteknek vetették alá, így hegyvidéken, sík terepen, nyári hőségben és a svéd sarkvidéken is tesztelték, fejlesztették. Így a Hyundai mérnökeinek még tökéletesebb rendszert sikerült kidolgoznia a Santa Fe vásárlók kényelme érdekében.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei