Búcsúzik az ős-Accent Indiában...


A Hyundai első indiai limuzinja 1999-ben mutatkozott be, amikor a legnagyobb vetélytársai a Maruti Esteem és a Daewoo Cielo (Nexia) voltak, melyek komoly piaci részesedést szereztek az országban.

A Hyundai Accent megbízhatóságával könnyen vette fel a versenyt a konkurensekkel és komoly piaci részt szakított a szegmensben. Habár az elmúlt 13 év során számos konkurense megújult, valamint újabbak jelentek meg, az eladási darabszámok meggyőzték a vezetést arról, hogy van értelme továbbra is gyártásban tartani a modellt, melynek eladási csúcsa 2004. és 2006. között volt. 2006 márciusában például 3500 darab Accent talált gazdára Indiában.  

Ám az utóbbi időben az eladások drasztikusan visszaestek, tavaly egész évben csupán 11 ezer Accent fogyott, amely azonban még mindig jelentős egy olyan modell esetén, amelyet a kilencvenes évek közepén terveztek. 


Az eladások drasztikus visszaesésében nagy szerepet játszik a dízelváltozat 2007-es megszüntetése is, amellyel a vásárlók igen nagy hányadát vesszítette el a dízelmotorok iránt élénken érdeklődő piacon. 

Idén azonban tovább zuhant a modell értékesítése, július hónap a modell történetének legrosszabbja volt, a kereskedőknek mindössze 182 Accentet sikerült eladni a hatalmas piacon. Hiába módosítottak tavaly a modellen, mivel egy tizenéves modell esetén erre igencsak korlátozottak a lehetőségek. 


Az Accentet a mostani konkurensekkel összevetve egyértelműen látszik, hogy minden vetélytárs továbblépett, formai és technológiai értelemben egyaránt. A Hyundai maga is ezt tette, hiszen az Accent frissítése mellett bemutatta a Fluidic Vernát, mely azonban egy jóval kifinomultabb, jóval nagyobb, egyben jóval drágább modell, ezért az már más kategóriában versenyez.


Pletykák szerint a Hyundai már dolgozik egy olyan, olcsóbb kategóriás lépcsőshátú modellen, amely megfelelően tudná helyettesíteni az öreg Accentet, a rendelkezésre álló 1,4 literes CRDi dízelmotorral pedig komoly piaci szeletet tudna kihasítani. 

Mindezek hatására az Hyundai Motor India úgy döntött, hogy az év végével leveszi a gyártósorról az elöregedett modellt. Az ős-Accent tehát nemsokára végleg eltűnik a kínálatból, ám egyszerűsége, megbízhatósága és értékaránya továbbra is emlékezetessé teszi a modellt.

De vajon mi történik a másik, szintén jócskán csereérett modellel, az Atossal? Délután kiderül...

Forrás: indianautosblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését