Rendelhető az új i20 Magyarországon
Véletlenül akadtam rá a Hyundai hivatalos honlapján a vadonatúj i20 árlistájára, ugyanis az még a régebbi modell oldalán található.
Augusztus 1-től már hazánkban is megrendelhető a megújult i20 modell, amely a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. A megújult modell formavilágában illeszkedik a Hyundai modern stílusához, felszereltsége pedig szinte páratlan a kategóriában.
Az új i20 Magyarországon négyféle erőforrással (két benzines és két dízel) kétféle állandó és egy további limitált változatban kerül forgalmazásra.
Az alapváltozat neve változatlanul Life AC, melyben értelemszerűen az „AC” megjelölés a légkondicionáló berendezést takarja. Ezen felül a modell fontosabb alapfelszereltségei közé tartozik a 6 légzsák, ABS, ESP (!), elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, hűthető kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, 4 hangszórós (elöl), USB csatlakozós rádió, stb. A Life kivitel felszereltségét tovább bővíthetjük ISG motorleállító rendszerrel (135 eFt), 15 collos alufelnikkel (105 eFt), elektromos napfénytetővel (175 eFt), első ködlámpával (20 eFt), LED nappali menetfénnyel kiegészített ködlámpával (60 eFt), behajtható kulccsal ellátott riasztóval (75 eFt), hangvezérléses kihangosító rendszerrel (55 eFt).
Korlátozott darabszám erejéig a kínálat részét képezi a Color változat, amely a fényezett tükrökről és kilincsekről, tükörházba integrált oldalindexeiről ismerhető fel kívülről, belül bőrborítású multifunkciós kormány és váltógomb, 6 hangszórós audiórendszer, a külső színtől függő színes belső kárpitok különböztetik meg az alapváltozattól, melynek behajtható kulcsa távirányítású központi zárat nyit. A Color változathoz rendelhető a fentieken túl első ülésfűtés (65 eFt), tempomat (75 eFt), valamint az 1,4 literes benzinmotorhoz automata sebességváltó (300 eFt).
A magasabb, Comfort változat a Color változat tételein felül szélesebb, 185-ös gumikat hord szükségpótkerékkel, alapáron jár hozzá az első ködlámpa LED nappali világítással, belterében pedig automatikus a légkondicionáló. A Comforthoz bőségesen lehet még extrákat vásárolni, így elérhető a (Color kivitelnél említettek mellett) tükörházba épített irányjelző (25 eFt), Supervision műszeregység (55 eFt), tolatóradar (65 eFt), fényre sötétedő belső tükör esőérzékelővel (55 eFt), tolatókamera (65 eFt), automata fényszórók (15 eFt). Ám amennyiben a Style csomagot megrendeljük az autóhoz, a fentebb felsorolt összes tételt megkapjuk 300 eFt-ért (400 eFt helyett), sőt, mellette nyomógombos indítást, elektromos hátsó ablakokat és krómozott belső kilincseket is kapunk.
Az alapváltozatban maradt az 1,2 literes Kappa benzinmotor, melynek teljesítményét a korábbi 78 lóerőről 85 lóerőre növelték. Ez a változat Life AC alapfelszereltséggel 3,499 millió Ft-ba kerül, melyből akció keretében elengednek 500 ezer Ft-ot, így a kedvezményes ár éppen a lélektani 3 millió Ft alatt marad. (2,999 mFt) Ugyanezzel az alapfelszereltséggel elérhető még a szupertakarékosnak mondott új, 75 lóerős 1,1 literes CRDi dízelmotor, amelynek felára 500 ezer Ft (listaáron 3,999 mFt, akciós ára 3,499 mFt)
A magasabb, Comfort változat választható az összes erőforrással, így az 1,2-es motorral 3,799 mFt listaár mellett akciósan 3,299 mFt-ért elhozható, az 1,4 literes benzines, 100 lóerős kivitel 3,999 mFt helyett most 3,499 mFt-ért kapható. Az 1,1 literes dízelmotorral ez a változat 4,299 mFt helyett 3,799 mFt-ba, míg a legdrágább i20 1,4 literes, 90 lóerős CRDi ára 4,649 mFt helyett most 4,219 mFt.
A limitált Color széria a kétféle benzinmotorral és a kisebb dízellel párosítható össze, így az 1,2 literes benzines 3,099 mFt, az 1,4 benzines 3,299 mFt, míg az 1,1 CRDi 3,599 mFt.
Mivel az új változat gazdagabb felszereltsége ellenére nem drágább, mint a korábbi változat, így kijelenthető, hogy egy remek kisautó született újjá, amely árával, felszereltségével komolyan felveheti a versenyt a kategória éllovasaival az európai autópiacon.
Forrás: hyundai.hu