Rekordbevétel az első félévben
A Hyundai Motor nemrég közzétette az első féléves eredményeit, mely – már nem első alkalommal – rekordszintre emelkedtek, elsősorban az európai és a tengerentúli eladási növekedésnek köszönhetően.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója az első félév során 36,7 milliárd dollár bevételt ért el, mely 9,9 százalékkal haladja meg a tavalyi eredményt. Az üzemi eredmény pedig 21 százalékkal 4,2 milliárd dollárra növekedett az év első hat hónapjában. Mindkét adat rekordnak számít.
Világviszonylatban a vállalat több, mint 2,18 millió járművet adott el az első félév során, mely 11,5 százalékkal múlja felül a tavalyi eredményt. Amíg a hazai kereslet lassulása miatt 4,6 százalékkal 327963 darabra csökkent, az export és a külföldi üzemek teljesítménye révén 14,9 százalékkal több, 1,85 millió jármű talált gazdára.
„Az enyhülő hazai értékesítési eredmények ellenére tartani tudjuk a növekedési pályánkat, jelentősen koncentrálva az exportpiacainkra.” – mondta a Hyundai képviselője. „A fejlődő piacokon növelni tudjuk a jelenlétünket minőségi termékeinkkel, új marketingstratégiáinkkal, és fejlettebb értékesítési pontjainkkal.” – tette hozzá.
Európában, ahol az autóértékesítés évtizedes mélypontra került a pénzügyi válság hatására, a Hyundai továbbra is növekedési pályán van, köszönhetően a kifejezetten a régió számára fejlesztett bemutatott új modelleknek, valamint a Németországban s Franciaországban nyitott új értékesítési pontoknak.
Csak a második negyedév során az üzemi eredmény 17,7, míg értékesítési árbevétel 9,2 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához viszonyítva, amely szintén rekordszintű.
A vállalat előrejelzése szerint a második félév különösen bizonytalan lehet az autóipar számára, mivel a 2008-as intézkedések után a kormányzatok most nem vezettek be semmilyen ösztönzőket. Ennek hatására a Hyundai szerint az autóipari kereslet továbbra is zuhanni fog, kiélezettebbé téve a versenyhelyzetet az autógyártók között.
A koreai autóipari óriás mindezek ellenére magabiztosan tör a vállalat értékesítési tervszámainak megvalósítása felé eddigi erős teljesítményére és az alkalmazott költségcsökkentő intézkedésekre alapozva.
„Európában az értékesítési eredményeink motorja a megújult i30 és az i40 modellek. A Kínában tapasztalható kompakt autók iránti keresletcsökkenés ellenére növeljük nagyautóink és szabadidőautóink exportját az országba.” – mondta a Hyundai képviselője. „A kedvezőtlen piaci viszonyok ellenére a Hyundai Motor a második félévben is elérheti értékesítési célkitűzéseit sőt, talán enyhén túl is lépheti azt.” – tette hozzá a képviselő.
A vállalat a brazil és kínai üzem megnyitását követően is nagy hangsúlyt helyez előállított termékei minőségének javítására, valamint világviszonylatban is fejleszti márkaarculatát és vevőszolgálatát.
Forrás: koreaherald.com