Az Eon válthatja az Atost Indiában


A Hyundai tavaly Indiában bemutatott belépőmodellje, az Eon rövid idő alatt hatalmas népszerűségre tett szert jó minősége és praktikus kialakítása miatt, miközben az öregedő Atos iránt egyre kisebb az érdeklődés.

Az Eon tökéletes miniautó, ám a mindössze 814 köbcentis, 55 lóerős és 76 Nm forgatónyomatékkal rendelkező háromhengeres erőforrás korlátozza a modell használhatóságát, főképpen országúti és autópályás használat során.

A Hyundai másik minije, az Indiában Santro Xing néven árusított Atos Prime 1,1 literes, 64 lóerős motorjával már inkább alkalmas hosszabb távok leküzdésére, viszont a modell már csaknem 10 éve változatlan formában készül, így az érdeklődés – különösen a modern Eon árnyékában – jelentősen csökkent az utóbbi időben iránta.   


A Hyundai tájékoztatása szerint míg az Eon modellből havonta mintegy 8 ezer darabot értékesítenek, addig a Santro Xing eladásai 4 ezer körülire zuhantak vissza. Egyértelmű, hogy az Eon alacsonyabb ára, modernebb megjelenése miatt saját márkatársától vonja el az érdeklődést.

Bizonyos információk szerint azonban ez nem marad sokáig így. A Hyundai ugyanis fokozatosan kivonja a Santro Xinget a piacról és helyére az Eon nagyobb motorral szerelt változatát mutatja be. Az Eon erősebb változatát minden bizonnyal a Santro Xingből átemelt 1,1 literes motor mozgatja majd, mely 64 lóereje mellett 111 Nm forgatónyomatékával is hatékonyabban küzdheti le a nagyobb távolságokat is.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését